Interview met Virtuele Assistent Mariëlle

“Je loopt met je koffie naar boven en kan meteen aan de slag.”

Vorige week interviewden wij Mariëlle, zij is sinds april aan het werk als virtueel assistent. Deze moeder van 2 kinderen combineert haar drukke gezinsleven met werken vanuit huis en zou niet meer anders willen. Waarom? Dat lees je in dit interview.

Op 15 oktober 2021
Ontmoet onze VA's

Mariëlle, kun je ons iets meer vertellen over jouw achtergrond?

Hoewel ik eigenlijk helemaal niet wilde studeren heb ik uiteindelijk toch de MEAO, een opleiding Textiel en Management en een NIMA opleiding afgerond. Ik ben bij een textielbedrijf gaan werken en vanwege mijn achtergrond kwam ik op de boekhouding terecht. Uiteindelijk heb ik bij diverse textielbedrijven ervaring opgedaan en op veel verschillende afdelingen gewerkt; inkoop, verkoop, financieel en administratie. Na mijn verhuizing naar Hilversum ben ik gaan werken voor de NCRV. Daar werkte ik op de marketingafdeling en organiseerde we ook veel evenementen en beurzen. Toen wij onze dochter hebben geadopteerd uit Amerika, een hele reis letterlijk en figuurlijk, ben ik parttime gaan werken als teamleider. Redelijks onverwachts kwam ook onze zoon op ons pad en toen ben ik me helemaal gaan focussen op ons gezin. Ik bleef daarnaast actief als vrijwilliger en nam deel aan diverse besturen. Nu de kinderen groter zijn vond ik het wel leuk om weer iets erbij te gaan doen.

Hoe kwam Moneypenny op jouw pad?

Voor mijn werk had ik 2 voorwaarden; ik wilde werken vanuit huis én mijn eigen tijd kunnen indelen. Ik kwam al snel bij Moneypenny uit en ik heb een tijd terug gereageerd op een functie. Deze was toen helaas al vervuld maar ik werd wel opgenomen in het bestand. Uiteindelijk werd ik in maart gebeld of ik nog interesse had. Dat had ik zeker en vrijwel meteen lag er een opdracht voor me klaar. In april ben ik al begonnen, ik maakte dus echt een vliegende start.

Hoe combineer je het werk als VA met jouw gezin?

Eerlijk gezegd vond ik het in het begin best zoeken. Ik voel me heel erg verantwoordelijk en ik wil alles graag goed doen. Ik maak elke week een planning voor mezelf. Aan het begin van de dag check ik mijn mail en mijn taken van die dag. Natuurlijk heb ik ook de vaste overleggen met mijn opdrachtgevers.

Inmiddels heb ik meer balans en structuur. Mijn dag begint met de kinderen naar school brengen.  Wanneer ik weer thuis ben, begint mijn werkdag. Ik werk meestal tot een uur of 2 en daarna begint het gezinsleven weer. Indien nodig werk ik na 4 uur nog even of ik pak iets in de avond nog even op.

Kun je wat meer vertellen over jouw opdrachtgevers en taken?

Ik werk gemiddeld 20 uur per week en op dit moment heb ik 3 opdrachtgevers. Mijn grootste opdrachtgever werkt in de palliatieve zorg en hier werk ik samen met een andere VA van Moneypenny. Zij is verantwoordelijk voor het officemanagement en ik draag zorg voor de coördinatie van de opleidingen. Een andere opdrachtgever, een financieel adviseur, ontzorg ik op allerlei vlakken. Ik maak afspraken, stuur bevestigingen en doe een tevredenheidsonderzoek. Daarnaast werk ik nog voor een CTO die vanuit Ierland werkt. Voor hem doe ik met name agenda- en mailbeheer. Dit bedrijf heeft mensen over de hele wereld zitten en met afspraken plannen moet ik vaak rekening houden met veel verschillende tijdzones, een hele uitdaging. Sinds kort heb ik een nieuwe opdracht erbij waarbij ik diverse mensen ondersteun bij een groep Pr-bureaus. Mijn opdrachten zijn dus heel erg verschillend en die combinatie vind ik erg leuk.

Zijn er wat jou betreft ook mindere aspecten aan het werken als VA?

Het is echt belangrijk om heel goed je tijd te bewaken. Het werk loopt vaak tussendoor en je kan niet altijd alles meteen oppakken. Dat vond ik in het begin erg moeilijk maar inmiddels lukt het me ook om dingen later op te pakken. Het helpt zeker dat een opdrachtgever ook helemaal niet verwacht dat je iets meteen oppakt. Verder zie ik alleen maar voordelen ben ik erg blij met mijn hele leuke opdrachtgevers.

Wat zijn de belangrijkste voordelen voor jou?

De vrijheid die je hebt om je uren zelf in te delen, op jouw eigen moment en op jouw manier. Dat is heel fijn. Geen reistijd hebben vind ik ook heel lekker. Je loopt met je koffie naar boven en je kan meteen aan de slag. Deze combinatie van werk en gezin is ideaal.

Heb je nog tips voor andere VA’s?

Voor mij werkt het beste om een dagelijkse structuur te hebben. Daarnaast denk ik dat het als VA belangrijk is om jouw opdrachtgever het gevoel te geven dat je er altijd voor ze bent. Ook al werk je niet 40 uur per week en zit je niet altijd achter de laptop.

Wil jij een Moneypenny VA zoals Mariëlle in te schakelen?

Check onze site of neem direct contact met Marianne Sturman via 06-51222840. Je mag ook een vrijblijvende afspraak inplannen met Marianne.

Wil jij zelf aan de slag als VA?

Wil jij ook werken als virtueel assistent bij Moneypenny? Bekijk hier onze huidige vacatures.­­

Meer uit onze kennisbank

Marianne Sturman interview bij Management Support 'Een goede virtual assistant is nog geen goede ondernemer’.
10 april 2024 In de media

Management Support: Interview met Marianne Sturman over de rol van Virtueel Assistenten

In een interview met Management Support deelt Marianne Sturman, oprichter van Moneypenny, haar… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
10 april 2024 In de media

Nieuwsbrief april 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
complex agendabeheer
10 april 2024 Samenwerken met je VA

Geef het gedoe van agendabeheer uit handen met EasyCal

Het plannen van afspraken lijkt vaak een eenvoudige klus, totdat je in de wirwar van agenda’s… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!