Ondersteuning voor een advocatenkantoor

Als advocaat weet je als geen ander hoe waardevol je tijd is. Je staat dagelijks voor de uitdaging om je te concentreren op juridische zaken, terwijl administratieve taken zoals agendabeheer, facturatie en dossierbeheer zich opstapelen. Dit kost niet alleen tijd, maar leidt ook af van jouw kernactiviteiten: het leveren van topkwaliteit juridische dienstverlening. Hier komt Moneypenny in beeld.
Ondersteuning voor een advocatenkantoor | Virtueel assistent

Een betrouwbare partner voor advocaten(kantoren)

Worstel jij hiermee?

  • Tijdgebrek: Het combineren van juridisch werk met administratieve taken kost waardevolle uren.
  • Onnodige werkdruk: Het gevoel constant achter de feiten aan te lopen door strakke deadlines en complexe dossiers.
  • Gebrek aan overzicht: Het organiseren van afspraken, rechtbankdata en klantcommunicatie lopen vaak door elkaar.
  • Efficiëntieproblemen: Tijd vinden voor belangrijke taken zoals facturatie of klantopvolging.

Hoe kan een Virtueel Assistent jouw werkdruk verminderen?

Met de inzet van een Virtueel Assistent (VA) krijg je een betrouwbare partner die jouw administratieve taken uit handen neemt, zodat jij meer tijd hebt voor de juridische zaken die echt aandacht nodig hebben. Hierdoor werk je efficiënter en houd je focus op wat er echt toe doet: jouw cliënten en hun zaken.

Een betrouwbare partner voor advocaten

Moneypenny begrijpt de unieke uitdagingen van advocatenkantoren. Onze ervaren virtual assistants zijn gespecialiseerd in het ontzorgen van zowel zelfstandige advocaten als grotere praktijken. Zij werken flexibel en discreet, volledig afgestemd op jouw behoeften. Ontdek hoe wij jou kunnen helpen met onder andere:

  • Agendabeheer: Plannen van afspraken, rechtbankdata en belangrijke deadlines.
  • Dossierbeheer: Het aanmaken en ordenen van dossiers, redigeren van documenten en archiveren van belangrijke stukken.
  • Facturatie: Opstellen en verzenden van facturen, betalingsverzoeken opvolgen en debiteurenbeheer.
  • Klantcommunicatie: Beantwoorden van e-mails en telefoontjes, afspraken inplannen en terugbelverzoeken verwerken.
  • Onderzoek: Verzamelen van juridische informatie, opstellen van samenvattingen en memo’s.

Vertrouwelijkheid en continuïteit gegarandeerd

Een veelgehoorde zorg bij advocaten is de vertrouwelijkheid van dossiers. Bij Moneypenny begrijpen we hoe belangrijk privacy en discretie zijn binnen jouw praktijk. Daarom werken wij uitsluitend met goed getrainde VA’s die zorgvuldig omgaan met vertrouwelijke informatie. Bovendien garanderen wij continuïteit: mocht jouw vaste VA afwezig zijn door ziekte of vakantie, dan regelen wij direct vervanging zonder dat de kwaliteit van de dienstverlening in het gedrang komt.

Benieuwd wat een Virtual Assistant in jouw situatie kan betekenen? Maak digitaal kennis
Esther Vroegh werkt samen met Virtueel Assistent Caroline

Advocaat Esther Vroegh: “De flexibiliteit is wel héél erg prettig!”

“Natuurlijk is het ook fijn dat je niet gebonden bent aan arbeidscontracten, maar dat neemt niet weg dat alles goed geregeld moet zijn”

Esther Vroegh, van Vroegh advocaten, werkt samen met een virtueel assistent van Moneypenny. Lees in dit interview waarom zij een VA inschakelde voor veel praktische zaken en wat zij van haar virtueel assistent verwacht.

Lees het hele item

Ook bij deze taken kan een VA jou helpen

Secretarieel
Secretarieel E-mail management, (complex) agendabeheer, vergaderingen boeken en organiseren, persoonlijke assistentie en meer.
Administratie & backoffice
Administratie & backoffice Facturatie, bewaken van debiteuren, betalingen klaarzetten, orders verwerken, invoeren van gegevens en meer.
Executive Assistance
Executive Assistance Ondersteuning van topmanagement, vergaderingen voorbereiden, e-mail screening en prioriteren, sparringpartner en meer.
Online, marketing en social
Online, marketing en social Maken en versturen van nieuwsbrieven, schrijven en posten van content op socials, maken van visuals, bijhouden van websites en meer.
Vergadersupport & notuleren
Vergadersupport & notuleren Support bij voorbereiden en organiseren van vergaderingen, online verslaglegging, bewaken van deadlines en actiepunten en meer.
Projectondersteuning
Projectondersteuning Secretariële ondersteuning, communicatie, beheer projectdocumentatie, rapportages over voortgang en financiën en meer.
Technisch VA
Technisch VA E-mail funnels inrichten in e-mail marketing systeem, websites onderhouden en updaten, adviseren over tools en systemen en meer.
HR & recruitmentsupport
HR & recruitmentsupport Screenen van CV’s, communicatie met kandidaten, uitzetten van vacatures, maken en versturen van arbeidsovereenkomsten en meer.
Klant- en salessupport
Klant- en salessupport Klantenservice inboxbeheer, maken en versturen van offertes, orders verwerken en nabellen, planningen maken en meer.

Binnen één week je eigen VA

Kom je steeds tijd tekort? Binnen één week kun je een superefficiënte Virtual Assistant inhuren die steengoed is in alles waar jij een hekel aan hebt. Wij regelen het, zodat jij je 100% kunt richten op je core business.

Dit zijn onze Virtual Assistants

Christa Secretariaat en personal assistance

Christa is een zeer ervaren en professionele assistent. Ze kan goed plannen en organiseren, snel schakelen en oplossingsgericht werken. Daarnaast lijkt proactief door haar te zijn uitgevonden. Deze multi-inzetbare kracht is professioneel, praktisch, flexibel, creatief en zelfstandig. Met haar ruime ervaring als office manager en management assistent weet ze als geen ander hoe ze haar opdrachtgevers scherp moet houden. Geen klus is haar te veel. Christa is een zeer gewaardeerde virtueel assistent.

Annemieke Boekhouding & admin

Annemieke is een zeer gedreven assistent die goed is met cijfers. Ze houdt van een uitdaging en met haar brede administratieve werkervaring is zij een rots in de branding voor menig opdrachtgever van Moneypenny. Bovenal is deze financiële alleskunner buitengewoon enthousiast en leergierig. In combinatie met haar verantwoordelijkheidsgevoel dragen onze opdrachtgevers hun bedrijfsadministratie met een gerust hart aan haar over. Kortom, Annemieke is bij uitstek de assistent die je zoekt voor al je boekhoudkundige taken.

Willemijn Media, design & email marketing

Willemijn is afgestudeerd op New Media & Digital Culture en haar expertise en ervaring zet ze nu in voor onze opdrachtgevers. Willemijn is loyaal, creatief en wilskrachtig en ze houdt ervan om mensen blij te maken. Ze ondersteunt haar opdrachtgevers op marketinggebied. Taken die hieronder vallen zijn o.a. emailmarketing, social media en contentcreatie. Denk hierbij aan het afnemen en uitwerken van interviews en het schrijven van blogs. Deze levensgenieter is ook nog eens zeer bekwaam in grafisch vormgeven, een mooie toevoeging op de content die zij creëert.

Geef jouw business een boost!

Het leven is te kort om te blijven tobben. Kies voor een Virtueel Assistent, zodat jij kunt gaan doen waar jij het beste in bent. Bekijk onze abonnementen
  • Binnen één week een professionele online assistent die direct snapt wat jij bedoelt
  • Moneypenny begeleidt de start en voortgang van de samenwerking
  • Complete teams leveren wij ook, zoals een virtueel secretariaat
  • Abonnement switch: je kunt per maand op- en afschalen
  • Beschikbaarheid van virtueel assistenten in diverse tijdzones
  • Gegarandeerde continuïteit: vervangende VA bij ziekte of vakantie

Zet Moneypenny aan het werk!

Jij doet waar je goed in bent, wij regelen de rest.
Binnen een week jouw eigen VA.