Auteurs Moneypenny

Auteur Marianne Sturman

oprichter en directeur

Ik ben geboren in de Verenigde Staten en heb daar in totaal 12 jaar gewoond, waarvan 4 jaar tijdens mijn studie. Tijdens die tijd behaalde ik mijn bachelor in Business Administration aan het Franklin & Marshall College. Daarna bracht het leven me terug naar Nederland, waar ik aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam mijn master in Business Administration & Management afrondde.

Mijn carrière speelde zich voornamelijk af in de ICT-sector, met ervaring bij bedrijven zoals Xerox Corporation en Lucent Technologies (nu Nokia). In die periode raakte ik bekend met de opkomende mogelijkheden van het internet, zoals werken op afstand. Deze ervaringen wekten mijn interesse en motiveerden me om alternatieve werkmethoden te onderzoeken, vooral toen ik moeder werd. Ik ontdekte dat de traditionele 9-tot-5 kantoorbaan niet goed samenging met jong moederschap, maar ik wilde wel blijven werken. Zo ontstond het concept van de virtuele assistent, wat uiteindelijk leidde tot de oprichting van Moneypenny in 2000.

Moneypenny was een voorloper op het gebied van remote werken en bood als eerste een concreet alternatief voor de traditionele 9-tot-5 werkcultuur. Het concept kreeg nog meer erkenning met de komst van COVID-19 en hybride werkvormen zijn nu niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Moneypenny blijft groeien en is in de afgelopen 23 jaar uitgegroeid tot marktleider in het faciliteren van flexibele managementondersteuning op afstand, met ongeveer 90 virtuele assistenten die werken voor opdrachtgevers verspreid over het hele land.

Mijn expertise op het gebied van hybride werkvormen heb ik gedeeld in het managementboek ‘Hybride wérkt‘ (2022), dat ik samen met Susan Smulders heb geschreven. Daarnaast deel ik regelmatig mijn kennis via blogs, voornamelijk gericht op ondernemen, virtuele assistentie, remote werken, hybride werken, efficiënte organisatie en de interactie tussen mens en AI.

Auteur Margot van Veelen

teamlead marketing

Ik ben opgegroeid in de omgeving van Leiden en na het afronden van mijn bachelor aan de Hotelschool Den Haag (vestiging Amsterdam), ben ik gestart als Management Assistent bij Van Spronsen & Partners. Daar heb ik mogen ervaren hoe omvangrijk en belangrijk project ondersteuning is voor een bedrijf.

Daarna kon ik mijn drang naar avontuur niet langer bedingen en heb ik een fantastische reis gemaakt door Nieuw-Zeeland en Azië.

Bij terugkomst ben ik de marketingwereld gaan ontdekken. Eerst als marketeer voor Villa Parmentier en daarna voor mijn eigen bedrijf in culinaire wandelingen in mijn favoriete stad Leiden. Als ondernemer kon ik uiting geven aan mijn creativiteit en organisatietalent. Ik heb een passie voor vormgeving, design en ontwikkeling. Ik ben altijd op zoek naar manieren om dingen te verbeteren en ik sta open voor vernieuwing.

Sinds 2020 werk ik met veel enthousiasme bij Moneypenny, waar ik begon als virtueel assistent en online content marketeer. In september 2022 kreeg ik de kans om teamlead marketing te worden bij Moneypenny, waar ik mijn ervaring en expertise kan inzetten om ons marketingteam naar nieuwe hoogten te brengen. Ik ben o.a. verantwoordelijk voor het managen en coördineren van alle digitale marketingactiviteiten, webontwikkeling, het monitoren en verbeteren van de online reputatie van het bedrijf, en het opzetten en monitoren van online campagnes. Ook ben ik verantwoordelijk voor de Moneypenny Acadme, ons trainingsplatform voor VA’s. Daarnaast schrijf ik regelmatig blogs over de virtuele dienstverlening van Moneypenny met als focuspunten marketing, content, tools en de werkzaamheden van virtueel assistenten.

Omdat reizen en het ontdekken van de wereld in mijn bloed zit, ben ik in de winter graag in het buitenland. Gelukkig kan ik dit combineren met mijn remote werk voor Moneypenny.

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!