Dorien Kuiken is blij met haar Virtueel Assistent

“Het is echt bijzonder dat er iemand met hart en ziel met je meedenkt.” 

Dorien is oprichtster van Fitzgerald en schakelde een VA van Moneypenny in toen ze merkte dat ze handen te kort kwam. In dit interview lees je waarom Dorien zo blij is met haar virtuele assistent (VA) Mariëlle en hoe bijzonder ze het vindt dat een samenwerking op afstand als een geoliede machine kan verlopen.

Door Bonnie
Op 28 februari 2023
Succesverhalen
Dorien-opdrachtgever-Moneypenny

Zou je allereerst iets willen vertellen over jou en Fitzgerald? 

Zeker, mijn bedrijf heet Fitzgerald en wij zijn een communicatiebureau. We werken voor missiegedreven opdrachtgevers die bezig zijn om een positieve impact te maken in de maatschappij, zoals ngo’s. Daarbij werken we ook veel voor bedrijven die in een transitie zijn daarnaartoe, wij helpen hen met eerlijke en transparante communicatie. We bestaan nu ongeveer twee jaar en zijn onderdeel van de Ace groep. Hierdoor hebben we eigenlijk een heel fijn en veilig netwerk achter ons waardoor we snel zijn gegroeid en mooie klanten hebben kunnen bedienen. 

Met wat voor klanten werken jullie zoal samen? 

Onze klanten variëren van grote corporaties zoals Jumbo, De Bijenkorf of Uber, tot aan kleinere do-good bedrijven, zoals Innocent Smoothies of No Fairytales. Naast deze bedrijven hebben we ook veel ngo’s zoals Free Press Unlimited in ons portfolio, zij zetten zich in voor vrije journalistiek.  

Hoe gaat het verder in zijn werk?

Het verschilt wat we voor de klanten doen, maar over het algemeen is het vrij strategisch. Als we aan een klant vragen wat hun missie is of wat ze bijdragen aan de maatschappij, dan zijn dat best wel complexe verhalen. Het is vooral belangrijk dat dit klopt met de binnenkant van een organisatie of bedrijf; het begint dus allemaal bij de kern, vanuit daar kun je uiteindelijk met elkaar een goede strategie te ontwikkelen. Wat willen we nu echt vertellen? Wat is de relevantie daarvan op dit moment in de maatschappij? Dat betekent ook dat we regelmatig interne communicatie doen voor bedrijven, omdat ze dan net een nieuwe missie hebben geformuleerd en dan wil je natuurlijk ook dat al je werknemers dit voelen en uitdragen.  

Uiteindelijk is het belangrijk om veel media-aandacht te generen voor onze opdrachtgevers, zodat er zoveel mogelijke positieve publicaties over ze verschijnen. Het kan ook zijn dat we aansturen op een interview of we bedenken een toffe creatieve campagne waardoor er influencers langskomen en content maken.  

Superleuk! Wat was de reden dat je een virtueel assistent inschakelde?

Toen ik 2 jaar geleden met Fitzgerald begon waren we nog heel klein. We zaten met zijn drieën op een zolder te werken. Dat betekende dat er heel veel op mij afkwam en dat ik mega veel petten op had. Zo hield ik mij onder andere bezig met sollicitatiegesprekken voeren, prospects benaderen, new business gesprekken voeren en daarbij kwam er ook veel uit de Ace groep op mij af. Ik merkte dat het best wel veel was en als je dan het goed managen van je agenda en het maken van afspraken even over de schutting kan gooien, is dat super prettig. Ik geloof dan ook dat ik mijn tijd moet steken in dingen waar ik de meeste waarde uit kan halen.  

Wat voor taken doet jouw virtueel assistent nog meer?

Echt van alles. Mijn meetings inplannen, agenda bijhouden, soms regelt ze iets leuks voor een klant of stuurt ze even een reminder dat mijn tante jarig is. In drukke periodes neemt ze mijn agenda volledig over en in de iets rustigere periodes vraag ik her en der of ze een meeting in kan plannen.  

Hoe vind je de samenwerking met VA Mariëlle gaan? 

Wat ik heel fijn vind aan de samenwerking met Mariëlle is dat ze zelf ook heel proactief meedenkt en dat vind ik echt bijzonder aan een VA. Ze denkt zelf al na om een afspraak in de ochtend vlakbij huis in te plannen, zodat ik niet de hele stad door hoef.  Dat zijn de dingen die het super fijn voor mij maken. Met Mariëlle hoef ik daar niet zelf aan te denken. Soms komt er een aanvraag binnen en geeft ze zelf al aan om een andere afspraak te verschuiven, omdat deze afspraak wellicht prioriteit heeft en dat schat ze erg goed in. Ik heb in het verleden ook wel eens gewerkt met assistenten op afstand, maar bij hen zaten dit soort dingen er niet in. 

Hoe ben je bij Moneypenny terecht gekomen en hoe is je ervaring tot nu toe? 

Ik kwam bij jullie terecht omdat mijn collega op een gegeven moment zei: “Hier, ga maar even bellen want ik denk dat dit je goed zal doen”. En daar had hij zeker gelijk in. Verder is mijn ervaring met Moneypenny eigenlijk heel goed. Ik lees ook vaak jullie nieuwsbrieven, die vind ik erg leuk. 

Heb je nog tips voor andere ondernemers die met een virtueel assistent willen samenwerken? 

Ik zou andere ondernemers adviseren om van tevoren echt even tijd te investeren om iemand goed in te werken. Even alles doorlopen en je verwachtingen in kaart brengen. Goed context geven wat je wel fijn vindt en wat niet en dit naar elkaar uitspreken. Als er dingen niet helemaal lekker liepen, kon ik dat kwijt bij Mariëlle. Zij nam dat heel goed op en staat open voor feedback. Dit heeft ervoor gezorgd dat het nu een geoliede machine is.  

Zijn er nog andere dingen die je zou willen benoemen? 

Ik heb het al even benoemd, maar ik ben heel erg blij met Mariëlle. Het is echt bijzonder dat er iemand met hart en ziel met je meedenkt. Ze reageert altijd supersnel en stuurt appjes om mij succes te wensen. Dat is echt een persoonlijke relatie i.p.v. iemand die af en toe je maibox regelt. 

Meer weten?

Meer te weten komen over Fitzgerald? Check hier voor de website. Overweeg je ook met een Virtueel Assistent samen te werken? Check dan deze pagina voor meer informatie en tarieven of plan direct een vrijblijvend gesprek in. 

Benieuwd wat Moneypenny voor jou kan betekenen?

Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.

Meer uit onze kennisbank

Marianne Sturman interview bij Management Support 'Een goede virtual assistant is nog geen goede ondernemer’.
10 april 2024 In de media

Management Support: Interview met Marianne Sturman over de rol van Virtueel Assistenten

In een interview met Management Support deelt Marianne Sturman, oprichter van Moneypenny, haar… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
10 april 2024 In de media

Nieuwsbrief april 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
complex agendabeheer
10 april 2024 Samenwerken met je VA

Geef het gedoe van agendabeheer uit handen met EasyCal

Het plannen van afspraken lijkt vaak een eenvoudige klus, totdat je in de wirwar van agenda’s… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!