“Mijn werk als Virtueel Assistent heeft het mogelijk gemaakt dat ik recent naar Portugal ben geëmigreerd”
Deze week interviewden we virtueel assistent Sandra. Ze woont en werkt in Portugal samen met haar man en zoontje. In haar vrije tijd doet ze graag aan yoga en ze begint het liefst al om 6 uur ’s ochtends met werken zodat ze de rest van de dag genoeg tijd heeft om te ontspannen!
Ik heb de opleiding toerisme gestudeerd en heb daarna als secretaresse gewerkt in hotels en bij een casino en daar deed ik voornamelijk administratieve werkzaamheden. Door mijn werk heb ik veel in het buitenland gewerkt en gereisd, onder andere in Mallorca, India en Thailand. Naast mijn werk ben ik me gaan verdiepen in yoga en ben ik docente geworden en een eigen studio begonnen. Mijn secretariële werkzaamheden heb ik daardoor stopgezet.
Uiteindelijk ben ik voor de liefde naar Schotland verhuisd, getrouwd en moeder geworden van een zoontje en dochtertje. Mijn werk als yogadocente kwam tijdens COVID-19 op een lager pitje en yogalessen veranderden in online lessen. Zo leerde ik veel meer over het beheren van online community’s en hoe het beste online programma’s neer te zetten. Tijdens deze periode ben ik gaan kijken hoe ik mijn diverse talenten op een andere manier kan invullen. Zodoende heb ik gesolliciteerd bij Moneypenny om een vast inkomen te creëren en me geen zorgen meer te hoeven maken over het open of gesloten zijn van mijn studio. Daarnaast gaf het ons ook de mogelijkheid om weer naar het buitenland te gaan.*
*Op dit moment is het niet meer mogelijk om als Moneypenny-VA permanent vanuit het buitenland te werken.
We wonen weer in Portugal en hebben net de emigratie doorgezet. Werken als virtueel assistent heeft daarin wel veel mogelijkheden gegeven. Ik werk nu voor 4 opdrachtgevers van Moneypenny en daarnaast heb ik nog één privé opdracht vanuit mijn werk als Vedic Lifestyle guide. Mijn opdrachten zijn allemaal heel anders maar wel heel leuk. Ik kan overal leuk aansluiten en de bedrijven passen bij wie ik zelf ben en mijn visie. Dat is wel echt een talent van Moneypenny. Ze matchen heel goed de opdrachtgevers bij de VA’s. Mijn opdrachtgevers zijn heel divers: een bedrijf in de IT, een stichting in eiwittransitie/duurzaamheid, een cateringsbedrijf voor scholen en een stichting voor de veiligheid van transport in ontwikkelingslanden. Bij elkaar heb ik ongeveer een werkweek van 28-30 uur.
Ik heb het geluk dat mijn man ook thuis werkt dus we kunnen elkaar makkelijk afwisselen. Als iedereen druk is, is het soms wat veel, maar we zorgen altijd voor momenten van rust zoals een wekelijks dagje strand.
Heel veel pluspunten, maar het enige wat ik soms lastig vind is het schakelen tussen de opdrachten. Dat haalt je soms uit de flow. Dat is niet echt een minpunt maar meer iets wat ik zelf soms lastig vindt.
Start heel vroeg! Ik start mijn dagen vóór half 6. Dat geeft zoveel ruimte en tijd de rest van de dag. En zo vroeg is je energie het hoogst!
Bekijk onze huidige vacatures op werkenvoormoneypenny.nl
Bekijk de mogelijkheden op onze website of neem direct contact op met Marianne Sturman via 06-51222840. Je mag ook een vrijblijvende afspraak plannen.