“De flexibiliteit die ik heb als virtueel assistent maakt het mogelijk om mijn werk goed te kunnen combineren met de zorg voor ons paard.”
Wij interviewden VA Annemieke. Annemieke heeft maar liefst twintig jaar finance ervaring en ondersteunt met haar brede financiële achtergrond momenteel drie opdrachtgevers van Moneypenny. Daarnaast is ze ook onderdeel van het Moneypenny team zelf en helpt ze bij de business support. In dit interview lees je meer over hoe zij haar opdrachtgevers ondersteunt, waarom zij VA bij Moneypenny is geworden en hoe dit haar bevalt.
Zeker, ik woon in Almere samen met mijn vriend en vier katten. Ook heb ik samen met mijn zus een paard, Fairy. De zorgtaak voor Fairy verdelen we; in principe ga ik doordeweeks naar hem toe en mijn zus in het weekend. De flexibiliteit die ik nu heb als virtueel assistent maakt het mogelijk om mijn werk goed te kunnen combineren met de zorg voor ons paard.
Ondertussen heb ik 20 jaar werkervaring als financieel administratief medewerker. Mijn eerste baan was bij een groothandel voor telefoonaccessoires. De boekhouder van dit bedrijf heeft mij toen opgeleid. Sindsdien heb ik niks anders meer gedaan dan de financiële administratie, op een korte tussenpauze van drie jaar na waar ik de backoffice deed van een incassobureau. In deze tijd heb ik goed brieven leren schrijven; o.a. betwistingen die ik moest weerleggen voor advocaten en de rechtbank. Echter miste ik het financiële stukje en heb daarom toentertijd weer de switch gemaakt naar financieel medewerker bij een groot IT-bedrijf.
Na mijn werkzaamheden bij dit IT-bedrijf heb ik nog een andere baan in de financiële administratie in Soest gehad. Niet lang nadat ik daar werkte kwam corona om de hoek kijken en heb ik mogen proeven aan thuiswerken. Helaas is dit bedrijf uiteindelijk gezwicht door corona en eindigde hier voor mij een kort avontuur. Het thuiswerken was met ons paard Fairy natuurlijk ideaal. Toch had ik hierna nog één korte pitstop bij een marketingbedrijf wat volledig op kantoor was. Dit was voor mij de bevestiging dat ik niet meer een baan wilde waarbij ik volledig op kantoor moest zijn. Tegelijkertijd kreeg ik op dat moment een bericht vanuit Moneypenny om te solliciteren. Dat heb ik gedaan en vrij snel daarna kon ik meteen aan de slag. Heerlijk om nu ‘s ochtends niet te hoeven haasten en die auto in te moeten.
Al eerder had ik de vacature van Moneypenny voorbij zien komen op LinkedIn, maar op dat moment zocht Moneypenny geen finance VA. Ik heb me toen wel aangemeld voor de job alerts, zodat ik gecontacteerd zou worden wanneer deze virtuele assistent rol weer open zou komen te staan.
Bij een klein online adverteerdersbureau heb ik een medewerker van het bedrijf volledig op weg geholpen met de financiële administratie. Ondertussen heeft zij de kneepjes van het vak volledig onder controle en houd ik me enkel nog bezig met de financiële ondersteuning.
Daarnaast help ik een bedrijfsarts bij, je raadt het al, de financiële ondersteuning. Voor hem houd ik de finance mailbox bij, verwerk ik offertes, controleer ik facturen en neem ik contact op met zijn boekhouder indien nodig.
De laatste opdrachtgever is een bedrijf dat ondersteuning biedt bij advies in het onderwijs. Hier werk ik als projectassistente. Dit betekent dat ik de trajectbeschrijvingen en offertes controleer, de projecten aanmaak en ik zorg ervoor dat de uren juist worden geboekt. Ook hen help ik met een stukje finance; ik zorg er namelijk voor dat het facturatieproces soepel verloopt.
Samen met Mariëlle en Saskia zorgen we voor de business support. Dit houdt in dat wij met elkaar de backoffice vormen. Ik houd hier de inbox bij en ik verzorg de onboarding voor nieuwe VA’s. Daarnaast ondersteun ik ook nog het people team met het evaluatieproces en check ik regelmatig of alle gegevens nog kloppen rondom de Moneypenny VA’s.
Dat gaat heel erg goed, dat is met alle technische ondersteuning van vandaag de dag geen enkel probleem. Ook kan ik me thuis veel beter concentreren, op een kantoor ben ik veel sneller afgeleid.
Over het algemeen werk ik de ochtenden vanaf een uur of half 8 en dan rond een uur of 2 ga ik richting m’n paard Fairy. Zéker in de winter, want we hebben geen verlichting op stal. Als ik dan aan het einde van de dag weer thuiskom, check ik altijd nog even in om te kijken of er nog iets is binnen gekomen waar ik op dat moment iets mee moet. In totaal ondersteun ik mijn opdrachtgevers en Moneypenny richting de 30 uur per week.
Naast de flexibiliteit en vrijheid die ik heb om naast mijn werk ook mijn paard Fairy te verzorgen, geniet ik momenteel heel erg van de diversiteit. Allereerst de diversiteit van de verschillende opdrachtgevers die ik ondersteun, maar daarnaast ook de verschillende werkzaamheden. Momenteel vind ik het erg leuk om, naast mijn financiële werkzaamheden, ook project ondersteunende taken en business supportwerkzaamheden te verrichten.
Zorg ervoor dat je een goede planning hebt, zodat je niet dingen door elkaar heen gaat doen. Voor mij werkt het erg goed om tijdblokken in mijn agenda te zetten waarin ik de verschillende opdrachtgevers ondersteun. Op deze manier bewaar je het overzicht en heb je de volledige controle over jouw werkdag.
Wil jij ook financiële administratieve ondersteuning van een VA zoals Annemieke? Of ben je op zoek naar een VA die taken voor jou kan oppakken vanuit andere taakgebieden? Op onze website vind je alles terug over onze Virtual Assistance of plan een vrijblijvende afspraak in en we vertellen je graag meer.
Bekijk hier onze huidige vacatures.
Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.