Slimmer werken; Iets waar wij binnen Moneypenny veel waarde aan hechten. We durven wel te beweren dat wij hier experts in zijn. Het is de essentie van ons bestaan. Omdat we ervan overtuigd zijn dat onze kennis gedeeld moet worden, geven wij elke maand een tip om slimmer te werken. Deze maand vertelt onze virtueel assistent Linda je meer over Toggl, een tool die je helpt om je werkuren makkelijk te tracken.
Wij als virtueel assistenten werken voor verschillende opdrachtgevers en dienen hiervoor nauwkeurig onze tijd te schrijven. Toggl is een tool die je de mogelijkheid geeft om dit snel, eenvoudig en tegelijkertijd heel nauwkeurig bij te houden. Wat wil je nou nog meer als VA. Toggl is beschikbaar als app voor op je smartphone of computer, maar is ook te gebruiken in je browser. Via alle drie de opties ben je ingelogd met je eigen account dat je gratis kan aanmaken. Zelf vind ik het fijn om mijn tijd bij te houden via de computer applicatie, aangezien ik vanaf mijn laptop werk en de app standaard open heb staan. Daarnaast gebruik ik zo nu en dan de mobiele app versie wanneer ik buiten de deur ben en ik tussendoor even dat telefoontje van één van mijn opdrachtgevers aanneem.
Voor elke opdrachtgever voor wie ik werk, heb ik een ander project aangemaakt binnen Toggl. Wanneer ik start met het werken voor één van mijn opdrachtgevers typ ik heel gemakkelijk in een duidelijk weergeven open space bar waar ik mee bezig ben. Vervolgens selecteer ik de desbetreffende opdrachtgever voor wie ik op dat moment werk en klik daarna op de play button om de time tracking te starten. Wanneer je de time tracking stopt, wordt de taak automatisch toegevoegd met je gewerkte tijd aan het juiste project. Per klantproject staan de taken netjes weergegeven in een lijst. Wanneer ik op een later moment weer aan dezelfde taak ga werken, kan ik de time tracking weer eenvoudig hervatten door middel van de play button. Op deze manier houd ik nauwkeurig en makkelijk m’n werktijden bij per opdrachtgever. Binnen een project kan je ook sub projecten aanmaken.
Wat ik zelf superhandig vind, is dat je je gewerkte uren kan weergeven in een agenda mode. Elke opdrachtgever heb ik een eigen kleurtje gegeven, waardoor je een mooie visuele weergave krijgt van jouw werkweek. Daarnaast zijn er vele integraties mogelijk, waardoor Toggl kan communiceren met andere programma’s zoals Asana, Trello en Basecamp. Ook is er een mogelijkheid om in teamverband werktijden bij te houden. Omdat ik alleen werk, maak ik hier zelf niet op die manier gebruik van.
Ik maak gebruik van de gratis versie. Deze optie is voor mij perfect, ik kan namelijk mijn tijd bijhouden voor al mijn projecten per opdrachtgever via zowel de web-, desk en mobiele app. Wanneer je op teambasis werkt, weet ik dat je in totaal voor 5 gebruikers tijd kan bijhouden. Daarnaast heb je nog 3 andere pakketten, namelijk een starters-, een premium- en een enterprise versie. Deze zijn alle drie betaald, met elk weer eigen functionaliteiten. Neem een kijkje op hun website mocht je interesse hebben.
Zou jij graag met een virtueel assistent willen samenwerken? Wij helpen je graag aan een eigen virtueel assistent!
* Moneypenny heeft geen enkel zakelijk belang bij deze tool. Het zijn tools en diensten waar wij van onder de indruk zijn, die het slimmer werken stimuleren en die wij daarom het delen waard vinden. Vanzelfsprekend kunnen onze Virtueel Assistenten ondersteunen bij het invoeren of toepassen van zo’n tool of dienst.
Ontdek de mogelijkheden tijdens een vrijblijvend gesprek.