Interview met virtueel assistent Linda

“Door Moneypenny kan ik eindelijk mijn creativiteit kwijt” 

Deze week interviewden wij virtueel assistent Linda. Ze werkt nu anderhalf jaar voor Moneypenny en heeft bijna 200 onlinecursussen gevolgd in coronatijd. In dit interview vertelt zij hoe ze haar gezinsleven met haar werk combineert.

Door Willemijn
Op 25 oktober 2022
Ontdek onze VA's
Virtueel Assistent Linda van Moneypenny vertelt hoe ze haar werkende leven combineert met haar privéleven.

Heel leuk dat we je mogen interviewen Linda. Kun je iets over je achtergrond vertellen? 

Zeker, ik heb meer dan 25 jaar administratief werk gedaan, vooral in de hotellerie en in de horecabranche. Bij mijn laatste baan wilde ik toentertijd parttime gaan werken zodat ik meer thuis was voor de kinderen, helaas werd dit niet positief ontvangen door mijn werk. Uiteindelijk moesten er door omstandigheden van het bedrijf mensen weg, daarvan was ik er 1. 

Ik heb toen een jaar thuisgezeten, dit was tijdens corona. Deze tijd heb ik goed benut om echt even na te denken van wat ik nu precies wilde. Op een gegeven moment zag ik dat ik de creatieve kant ook erg leuk vond. Ik heb toen bijna 200 onlinecursussen en webinars gevolgd over online marketing. Alles wat ik interessant en leuk vond ben ik gaan volgen. Mijn kinderen zaten toen ook thuis en zo zaten wij met zijn drieën aan de keukentafel te leren, voor mij heeft dit erg goed uitgepakt. 

200 onlinecursussen, wat supergoed! Hoe ben je toen bij Moneypenny terechtgekomen? 

Ik heb eerst nog geprobeerd om een baan te zoeken in online marketing, maar helaas liep ik elke keer tegen (ontbrekende) werkervaring aan. Hierna ben ik in contact gekomen met een virtueel assistent van Moneypenny. Ze vertelde mij hier meer over en ik was gelijk enthousiast. Nu werk ik voor verschillende klanten op gebied van: administratie, communicatie, online marketing en klantenservice. Ik doe het liefst van alles en nog wat. Vroeger kreeg ik vaak te horen: “Ja dit wil jij vast niet doen, dat vind je vast te saai”. Terwijl ik juist van deze afwisseling houd, dat spreekt mij het meeste aan. Ik schrijf nu onder andere blogs, ik boek inkoopfacturen in, ik regel subsidies en ook breng ik structuur aan bij het opzetten van de administratie. 

Zijn er nog andere voordelen aan virtueel assistent zijn naast dat het werk erg divers is? 

Wat ik ook heel fijn vind is dat het werk flexibel is. Een tijdje geleden moest ik veel met mijn dochter mee voor haar medische afspraken. Doordat dit werk erg flexibel is, kan ik mijn werk even neerleggen en op een later moment weer verder. Ik kan alle zorg aan mijn kind geven wanneer dit nodig is. Naast mijn werk bij Moneypenny doe ik ook veel vrijwilligerswerk, zoals onder andere bij de jeugdclub in Klarenbeek waar we nu een spooktocht organiseren voor 750 man.  

Dat is zeker heel fijn Linda. Zijn er voor jou ook minpunten aan het werken als virtueel assistent? 

Dat vind ik een lastige. Alleen dat ik soms echt even de deur moet dicht trekken voor de kinderen, omdat ik thuis werk denken ze ook gelijk dat ik altijd bereikbaar ben. 

Tot slot: heb je nog tips voor andere VA’s? 

Aan het begin was ik veel aan het struggelen met mijn uren. Totdat ik mijn uren registreerde in Toggl, hierin kan ik heel overzichtelijk al mijn uren bijhouden. Ik zet de tijd aan zodra ik voor een klant begin en ik zet de tijd weer uit als ik weer klaar ben. Ideaal! 

Ben je ondernemer en zou je graag met een Virtuele Assistent aan de slag willen gaan?

Plan dan een vrijblijvende afspraak in of lees hier meer over de mogelijkheden van een virtual assistant.

Wil jij ook een virtueel assistent inschakelen?

Bekijk de mogelijkheden op onze website of neem direct contact op met Marianne Sturman via 06-51222840. Je mag ook een vrijblijvende afspraak plannen.

Meer uit onze kennisbank

Marianne Sturman interview bij Management Support 'Een goede virtual assistant is nog geen goede ondernemer’.
10 april 2024 In de media

Management Support: Interview met Marianne Sturman over de rol van Virtueel Assistenten

In een interview met Management Support deelt Marianne Sturman, oprichter van Moneypenny, haar… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
10 april 2024 In de media

Nieuwsbrief april 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
complex agendabeheer
10 april 2024 Samenwerken met je VA

Geef het gedoe van agendabeheer uit handen met EasyCal

Het plannen van afspraken lijkt vaak een eenvoudige klus, totdat je in de wirwar van agenda’s… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!