Interview met opdrachtgever Maarten Tigchelaar

“Het is heel fijn dat er een mogelijkheid is om de werkzaamheden van een virtuele assistent uit te breiden. We kijken nu naar taken op gebied van online marketing.” 

Doordat Maarten zijn bedrijf, Mister Workflow, aan het groeien is, merkte hij dat hij handen te kort kwam. Hij nam contact op met Moneypenny voor extra ondersteuning en binnen no-time was dit geregeld. In dit interview lees je waar onze virtuele assistent (VA) Willemijn bij Mister Workflow voor wordt ingezet en waarom dit zo goed bevalt. 

 

Door Bonnie
Op 14 november 2022
Succesverhalen
maarten-tigchelaar-opdrachtgever-moneypenny

Zou je allereerst iets meer kunnen vertellen over Mister Workflow? 

Zeker, met Mister Workflow helpen we bedrijven om een heldere organisatiestructuur op te zetten, met soepele bedrijfsprocessen en prettige tools, zodat teams nog beter kunnen samenwerken en meer grip hebben op hun projecten. ClickUp is de tool die we hier voornamelijk voor gebruiken.  

Onze klanten zitten over de hele wereld, onder andere in: Nederland, Zuid-Afrika, Schotland en in de VS. Er is veel diversiteit in de klanten zelf maar ook in wat de klanten doen, dit loopt uiteen van een online bank tot aan een groothandel.  

Aan de ene kant doen we dat met consultancy, we helpen klanten in kaart brengen waar ze tegenaan lopen in een bepaald proces. Dan gaan we samen hiernaar kijken en zetten we een workflow op, voornamelijk met ClickUp. 

Daarnaast verzorgen we trainingen over hoe je om kan gaan met alle informatiestromen die dagelijks op je afkomen en hoe je ervoor kan zorgen dat deze worden vertaald in projecten en acties. Dit is een productiviteitsmethode en heet “Getting Things Done”, ook hierbij gebruiken we vaak ClickUp.  

En waar liep je tegenaan dat je een virtueel assistent wilde inschakelen? 

Mister Worklfow is aan het groeien en ik merkte dat we voor sommige zaken ondersteuning konden gebruiken. Hiervoor ging ik op zoek naar een partij die mij hierbij zou kunnen helpen. Ik had Marianne een keer op de radio gehoord over Moneypenny en besloot contact op te nemen met haar. Daarna was het allemaal snel geregeld.  

Welke taken neemt Willemijn jou uit handen? 

Ze helpt vooral bij het salesproces. Wanneer een klant een verzoek stuurt zorgt Willemijn ervoor dat er contact met deze klant wordt opgenomen en ze zorgt ervoor dat ik voldoende klantinformatie heb. Op het moment dat ik dan de eerste call heb met de klant heb, heb ik al alle klantinformatie waardoor ik mij kan richten op de vraag van de klant in plaats van wie de klant is en wat hij of zij doet.  

Hoe verloopt jullie samenwerking op afstand? 

We hebben 1 keer per week een call waarin we kijken naar welke taken we eerder hebben besproken, wat de status hiervan is en welke taken erbij komen. Een halfuur per week is voldoende om daarna allebei weer zelfstandig verder te gaan. We helpen onze klanten voornamelijk ook op afstand en dat verloopt erg goed.  

Wat is je ervaring met Moneypenny in het algemeen? 

Ik heb een goede ervaring met Moneypenny. Het meeste contact heb ik uiteraard met Willemijn, maar ook de accountmanager checkt af en toe in om te kijken hoe het gaat. Het is een fijne en duidelijke communicatie. 

Zou je andere ondernemers aanraden samen te werken met een VA? 

Ja, ik zou het andere ondernemers zeker aanraden. Wel moet je bereid zijn om een VA aan te kunnen sturen. Ik neem altijd even de tijd om de call met Willemijn goed voor te bereiden, dat is niet alleen fijn voor haar, maar op deze manier is het voor mezelf ook weer even duidelijk wat ik gedaan wil hebben. Het heeft even tijd nodig om iemand in te werken en om aan elkaars samenwerking te wennen, maar dit heb je natuurlijk niet alleen online maar ook bij een offlinesamenwerking.  

Verder zie ik steeds meer mogelijkheden voor werkzaamheden van Willemijn, we zijn nu aan het kijken op marketinggebied. Het is fijn dat de mogelijkheid er is om uit te breiden. 

Meer weten?

Benieuwd naar het bedrijf Mister Workflow? Check hier hun website. Overweeg je zelf een VA of wil je daarover sparren? Check dan onze website voor meer info en tarieven of plan direct een vrijblijvend gesprek in.

Benieuwd wat Moneypenny voor jou kan betekenen?

Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.

Meer uit onze kennisbank

Marianne Sturman interview bij Management Support 'Een goede virtual assistant is nog geen goede ondernemer’.
10 april 2024 In de media

Management Support: Interview met Marianne Sturman over de rol van Virtueel Assistenten

In een interview met Management Support deelt Marianne Sturman, oprichter van Moneypenny, haar… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
10 april 2024 In de media

Nieuwsbrief april 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
complex agendabeheer
10 april 2024 Samenwerken met je VA

Geef het gedoe van agendabeheer uit handen met EasyCal

Het plannen van afspraken lijkt vaak een eenvoudige klus, totdat je in de wirwar van agenda’s… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!