“Het is heel fijn dat er een mogelijkheid is om de werkzaamheden van een virtuele assistent uit te breiden. We kijken nu naar taken op gebied van online marketing.”
Doordat Maarten zijn bedrijf, Mister Workflow, aan het groeien is, merkte hij dat hij handen te kort kwam. Hij nam contact op met Moneypenny voor extra ondersteuning en binnen no-time was dit geregeld. In dit interview lees je waar onze virtuele assistent (VA) Willemijn bij Mister Workflow voor wordt ingezet en waarom dit zo goed bevalt.
Zeker, met Mister Workflow helpen we bedrijven om een heldere organisatiestructuur op te zetten, met soepele bedrijfsprocessen en prettige tools, zodat teams nog beter kunnen samenwerken en meer grip hebben op hun projecten. ClickUp is de tool die we hier voornamelijk voor gebruiken.
Onze klanten zitten over de hele wereld, onder andere in: Nederland, Zuid-Afrika, Schotland en in de VS. Er is veel diversiteit in de klanten zelf maar ook in wat de klanten doen, dit loopt uiteen van een online bank tot aan een groothandel.
Aan de ene kant doen we dat met consultancy, we helpen klanten in kaart brengen waar ze tegenaan lopen in een bepaald proces. Dan gaan we samen hiernaar kijken en zetten we een workflow op, voornamelijk met ClickUp.
Daarnaast verzorgen we trainingen over hoe je om kan gaan met alle informatiestromen die dagelijks op je afkomen en hoe je ervoor kan zorgen dat deze worden vertaald in projecten en acties. Dit is een productiviteitsmethode en heet “Getting Things Done”, ook hierbij gebruiken we vaak ClickUp.
Mister Worklfow is aan het groeien en ik merkte dat we voor sommige zaken ondersteuning konden gebruiken. Hiervoor ging ik op zoek naar een partij die mij hierbij zou kunnen helpen. Ik had Marianne een keer op de radio gehoord over Moneypenny en besloot contact op te nemen met haar. Daarna was het allemaal snel geregeld.
Ze helpt vooral bij het salesproces. Wanneer een klant een verzoek stuurt zorgt Willemijn ervoor dat er contact met deze klant wordt opgenomen en ze zorgt ervoor dat ik voldoende klantinformatie heb. Op het moment dat ik dan de eerste call heb met de klant heb, heb ik al alle klantinformatie waardoor ik mij kan richten op de vraag van de klant in plaats van wie de klant is en wat hij of zij doet.
We hebben 1 keer per week een call waarin we kijken naar welke taken we eerder hebben besproken, wat de status hiervan is en welke taken erbij komen. Een halfuur per week is voldoende om daarna allebei weer zelfstandig verder te gaan. We helpen onze klanten voornamelijk ook op afstand en dat verloopt erg goed.
Ik heb een goede ervaring met Moneypenny. Het meeste contact heb ik uiteraard met Willemijn, maar ook de accountmanager checkt af en toe in om te kijken hoe het gaat. Het is een fijne en duidelijke communicatie.
Ja, ik zou het andere ondernemers zeker aanraden. Wel moet je bereid zijn om een VA aan te kunnen sturen. Ik neem altijd even de tijd om de call met Willemijn goed voor te bereiden, dat is niet alleen fijn voor haar, maar op deze manier is het voor mezelf ook weer even duidelijk wat ik gedaan wil hebben. Het heeft even tijd nodig om iemand in te werken en om aan elkaars samenwerking te wennen, maar dit heb je natuurlijk niet alleen online maar ook bij een offlinesamenwerking.
Verder zie ik steeds meer mogelijkheden voor werkzaamheden van Willemijn, we zijn nu aan het kijken op marketinggebied. Het is fijn dat de mogelijkheid er is om uit te breiden.
Benieuwd naar het bedrijf Mister Workflow? Check hier hun website. Overweeg je zelf een VA of wil je daarover sparren? Check dan onze website voor meer info en tarieven of plan direct een vrijblijvend gesprek in.
Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.