Ben je benieuwd hoe ons People & Recruitment team er voor zorgt dat je altijd de beste VA voor jouw situatie krijgt? Misschien vraag je je af of onze VA’s wel de juiste ervaring en opleiding hebben. Passen ze wel bij het niveau dat jij voor ogen hebt? Logisch want je betaalt voor kwaliteit en tijd is jouw kostbaarste bezit. In dit artikel leg ik uit hoe wij de beste VA voor jou selecteren op basis van ons eigen ‘VA Best in Class’-model.
Vanaf de start van Moneypenny in 2000 heb ik gemerkt dat er veel vraag is naar zinvol en leuk thuiswerk. Hierbij viel altijd het hoge opleidingsniveau (veelal hbo en wo) van de kandidaten op. Ik ontdekte dat deze werkzoekenden de flexibiliteit van het VA-werk belangrijker vonden dan het werkniveau.
Klanten hadden in het begin vaak nog weerstand tegen thuiswerken. De klanten die wel de uitdaging aan durfden, waren positief verrast over de kwaliteit van onze VA’s. Wij blijken namelijk door ons concept beter gekwalificeerde kandidaten aan te trekken dan voor vergelijkbare vaste functies op kantoor.
Naarmate we meer klanten bedienden, leerden we welke vaardigheden en eigenschappen belangrijk zijn voor een VA. Remote werken vraagt veel op het gebied van communicatieskills en proactiviteit. We hebben door ervaring geleerd welke competenties belangrijk zijn en hebben op basis hiervan ons ‘Moneypenny Best in Class VA-model’ (BIC) ontwikkeld.
Ons BIC VA-model omvat verschillende aspecten zoals uitstekende communicatieve vaardigheden, IT-vaardigheden en zelfmanagement. Dit model helpt ons om de beste VA’s te selecteren die aan onze hoge eisen voldoen. Daarnaast investeren we veel in het managen van verwachtingen van aspirant-VA’s, om teleurstellingen te voorkomen. Op onze speciale site voor sollicitanten leggen we uitgebreid uit welke vaardigheden en eigenschappen een Moneypenny VA moet hebben. We hebben daarnaast een blogartikel, waarin we aangeven wat onze hoge eisen zijn wanneer je bij ons komt solliciteren.
Als een kandidaat-VA door de eerste screening komt, volgt een intensief selectieproces. Die bestaat onder meer uit een skills test. Gaat dat goed, dan volgen twee uitgebreide gesprekken, waarin we de belangrijkste VA-vaardigheden toetsen. Bij de gesprekken is altijd een van onze recruiters aanwezig plus een van de accountmanagers, zodat minimaal 4 Moneypenny teamleden een nieuwe VA gesproken hebben voordat hij of zij aan boord komt. We vragen ook naar kennis over onze diensten om te zien of ze een proactieve houding en oog voor detail hebben. Praktijkcases maken tevens deel uit van het selectieproces.
We hebben door schade en schande geleerd dat we beter ‘aan de voorkant’ meer kunnen investeren in het selecteren van de beste VA’s dan achteraf te moeten constateren dat een VA niet over de juiste kwaliteiten beschikt.
Ondanks onze uitgebreide ervaring blijven we leren en ons proces verbeteren. Soms moeten we eerlijk zijn tegen klanten en erkennen dat we niet altijd direct de perfecte VA kunnen vinden. Onze focus ligt altijd op kwaliteit boven kwantiteit.
Wij geloven we dat het vinden van de perfecte match tussen een klant en een VA zowel een kunst als een wetenschap is. Onze focus op excellentie en voortdurende verbetering heeft ervoor gezorgd dat we nu de top keuze zijn voor organisaties die op zoek zijn naar hoogwaardige VA-ondersteuning. Uiteindelijk is de keuze aan jou. Als je kiest voor Moneypenny weet je in ieder geval dat er een gedegen selectieproces aan voorafgegaan is.
Overweeg je om gebruik te maken van onze Virtual Assistance maar zie je op tegen het tijdrovende werving en selectie proces? Laat je ontzorgen want bij Moneypenny geloven we in doeltreffende oplossingen en nauwkeurige matches. Neem vandaag nog contact met ons op. Plan een vrijblijvende afspraak in en ontdek hoe wij jou kunnen ontlasten en ondersteunen.
Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.