Vraag je je af hoe je AI kunt inzetten om repetitieve taken sneller te laten verlopen en tegelijkertijd de menselijke verbinding te versterken? Ben je benieuwd hoe technologie jouw team kan aanvullen met behoud van persoonlijke aandacht? Onze Human + AI-aanpak combineert technologie voor efficiëntie met mensen voor strategie en verbinding. In dit blog lees je hoe wij sinds 2000 pionieren in virtuele assistentie en slimme AI-oplossingen inzetten voor maatwerk dat werkt.
Onze focus ligt op maximale waarde toevoegen voor onze klanten. Daarom streven we ernaar – waar mogelijk – repetitieve, administratieve taken door AI of andere tools over te laten nemen. Niet omdat deze taken onbelangrijk zijn, maar omdat we ons willen richten op werkzaamheden waar menselijke creativiteit, strategie en empathie het verschil maken.
AI doet hierbij het voorbereidend werk, zoals het verzamelen van gegevens, het maken van concepten of het structureren van informatie. Onze virtuele assistenten (VA’s) zorgen vervolgens dat alles klopt en zetten de puntjes op de i. Dit samenspel tussen mens en technologie zorgt voor snelle, efficiënte en nauwkeurige output die volledig afgestemd is op de behoeften van onze klanten.
Hoe dan ook blijft de menselijke touch belangrijk. AI is niet perfect. Veel tools maken fouten of zijn niet afgestemd op wat een ondernemer écht nodig heeft. Bovendien zien we dat ondernemers verschillend omgaan met AI. Sommige zijn voorlopers, anderen zijn nog zoekende. Wij helpen bedrijven AI te omarmen op een manier die past bij hun organisatie.
Onze Human + AI-aanpak biedt hierin de ideale balans. Slimme technologie neemt routinetaken over, zodat onze VA’s zich kunnen richten op taken waar menselijke expertise onmisbaar is. Samen zorgen we voor een resultaat dat efficiënt én persoonlijk is.
Iedere klant is uniek, en dat geldt ook voor de manier waarop zij AI willen inzetten. Een mooi voorbeeld: je zou denken dat het plannen van afspraken een perfect klusje is voor AI. Toch hebben we klanten die voor deze taak juist vragen om de human touch. Ze willen dat hun VA relaties persoonlijk belt om afspraken te maken. Het draait hier niet om wat technisch mogelijk is, maar om wat voor hen waardevol voelt.
Maatwerk is en blijft dus de kern van onze dienstverlening. Wij geloven dat het bepalen welke werkzaamheden je aan een ‘machine’ overlaat en welke door een mens uitgevoerd moeten worden, cruciaal is voor succes. En dat kan alleen met onze Human + AI-aanpak.
Na uitgebreid onderzoek naar AI-tools en gesprekken met onze VA’s, hebben we ChatGPT gekozen als één van de meest veelzijdige hulpmiddelen. We hebben een speciale training ontwikkeld in onze Moneypenny Academy waarin VA’s leren wat ChatGPT allemaal kan, van het schrijven van complexe e-mails tot het samenvatten van vergaderingen.
Een paar voorbeelden van wat VA’s met ChatGPT kunnen:
Het resultaat? VA’s besparen tijd, voeren taken sneller uit en kunnen onze klanten op een breder vlak ondersteunen.
Wij houden continu de nieuwste tools en trends in de gaten. Een team van VA’s monitort ontwikkelingen in de AI-wereld en test nieuwe toepassingen.
AI kan veel, maar niet alles en is niet feilloos. Het voelt geen nuance, begrijpt geen emoties en mist de persoonlijke connectie. Daarom is de menselijke touch zo belangrijk. Onze VA’s voelen aan wat nodig is, voegen persoonlijke waarde toe waar AI dat niet kan en voeren de eindcontrole uit.
Vanaf de introductie van remote werken in 2000 tot het benutten van AI in 2024: wij leggen de lat steeds hoger. Met Human + AI combineren we het beste van twee werelden. Onze VA’s worden sterker, onze klanten profiteren van slimme technologie en persoonlijke ondersteuning, en samen werken we aan een efficiëntere toekomst.
Benieuwd hoe onze Human + AI-VA diensten jouw bedrijf kunnen ondersteunen? Neem contact met ons op en ontdek wat er mogelijk is!
Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.