“De diversiteit aan werkzaamheden en opdrachtgevers zorgt ervoor dat ik altijd uitgedaagd blijf en mijn vaardigheden op verschillende manieren kan inzetten.”
Wij interviewden virtueel assistent Sandra, die zich door de veelzijdigheid van haar opdrachtgevers constant blijft ontwikkelen. Sandra ondersteunt diverse bedrijven, van de zonne-energiebranche tot de verzekeringssector en weet elke keer weer een waardevolle bijdrage te leveren. Benieuwd wat Sandra zo’n goede VA maakt? Lees dan het hele interview.
Na mijn middelbare school ben ik in Utrecht een hbo-opleiding Communicatie gaan doen. Daarna begon mijn carrière in de uitzendbranche, waarna ik allerlei ondersteunende functies heb vervuld, met een focus op officemanagement. Ook heb ik een tijdje in de reisbranche gewerkt en heb ik daarnaast mijn ondernemerskant ontdekt. Samen met een vriendin runde ik namelijk een aantal winkels bij Loods 5, waar we woonaccessoires verkochten.
Het ondernemen was een geweldige ervaring. We zijn begonnen met één winkel, die uiteindelijk uitbreidde naar vier locaties. Helaas moesten we door de economische omstandigheden als gevolg van corona de winkels uiteindelijk sluiten. Dat was erg jammer, maar het was een leerzame en bijzondere periode van acht à negen jaar.
Sinds ongeveer anderhalf jaar werk ik nu met veel plezier als virtueel assistent bij Moneypenny. In de beginfase combineerde ik dit nog met de laatste winkel, die pas in maart 2024 definitief gesloten is. Nu richt ik me volledig op mijn rol bij Moneypenny.
Bij Loods 5 hoefde ik niet fysiek in de winkel aanwezig te zijn, omdat zij eigen personeel hebben dat de verkoop afhandelt. Mijn rol bestond voornamelijk uit het aanvullen van producten één of twee dagen per week, het stylen van onze units en het regelen van de administratie. Hierdoor hield ik veel flexibiliteit over in mijn planning. Dat gaf me de mogelijkheid om daarnaast als Moneypenny-VA aan de slag te gaan. Het werk als VA sluit perfect aan bij mijn behoefte aan vrijheid en flexibiliteit. Ik kan mijn tijd efficiënt indelen en goed combineren met andere verantwoordelijkheden. Ondertussen ben ik meer gaan werken als Moneypenny-VA, gezien het runnen van de winkels is weggevallen.
“De diversiteit aan werkzaamheden en opdrachtgevers zorgt ervoor dat ik altijd uitgedaagd blijf en mijn vaardigheden op verschillende manieren kan inzetten.”
Eén van mijn opdrachtgevers is een bedrijf in de zonne-energiebranche, waarvoor ik diverse administratieve taken uitvoer. Denk hierbij aan ondersteuning bij de financiële administratie, zoals het opmaken van facturen. Maar ook aan HR-ondersteuning; het up-to-date houden van de werknemersgegevens en het bijhouden van bijvoorbeeld ziekteverzuim.
Een andere opdrachtgever is een marketingexpert. Ik ondersteun hem bij het editen van social media posts en blogs en analyseer vervolgens via call tracking welke campagnes de meeste telefonische conversies hebben gegenereerd.
Daarnaast ondersteun ik een zorgverzekeraar waar ik verantwoordelijk ben voor agendabeheer en het plannen van vergaderingen voor de raad van bestuur, de raad van commissarissen en de raad van afgevaardigden. Hiervoor heb ik wekelijks contact met twee bestuursleden en werk ik nauw samen met een interne secretaresse van deze zorgverzekeraar via Teams.
Voor een andere opdrachtgever ben ik beschikbaar voor persoonlijke ondersteuning, zoals het regelen van praktische zaken. Hoewel dit werk niet direct met zijn bedrijf te maken heeft, waardeert hij het dat ik hem altijd kan bijstaan wanneer dat nodig is.
Tot slot ondersteun ik een organisatie die zich richt op coaching en trainingen. Voor hen verzorg ik de financiële administratie. Deze diversiteit aan werkzaamheden en opdrachtgevers zorgt ervoor dat ik altijd uitgedaagd blijf en mijn vaardigheden op verschillende manieren kan inzetten.
Sinds ik bij Moneypenny werk, ben ik nóg meer tech savvy geworden. Hoewel veel werkwijzen en handige tools mij al bekend waren door mijn eerdere werkervaring, is het werken met verschillende opdrachtgevers bij Moneypenny een mooie uitdaging. Elk bedrijf gebruikt weer andere systemen en processen, waardoor ik constant nieuwe dingen leer en mijn flexibiliteit en aanpassingsvermogen verder ontwikkel.
Wat mij een goede VA maakt, is mijn constantheid en snelle responstijd. Ik pak dingen proactief op, wat betekent dat ik niet wacht totdat iets mij gevraagd wordt.
Plan dan een vrijblijvende afspraak in of lees hier meer over onze Virtual Assistance.
Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.