VA Samira vertelt over haar ideale match met Moneypenny

“Het leukste aan mijn werk vind ik het leren kennen van mijn opdrachtgevers, zodat ik hen altijd een stap voor ben en begrijp wat het beste voor hen werkt. Dit draagt sterk bij aan een succesvolle samenwerking.” 

Wij interviewden virtueel assistent Samira. Ze ontdekte haar ideale match toen ze de vacature van Moneypenny tegenkwam. Complexe agenda’s en acht inboxen tegelijk beheren, schrikken Samira niet af; integendeel, ze haalt hier juist energie uit. Benieuwd hoe ze haar vaardigheden inzet voor haar opdrachtgevers? Je leest het in dit interview. 

Door Bonnie
Op 26 september 2023
Ontmoet onze VA's
VA Samira vertelt in dit interview over haar ideale match met Moneypenny.

Zou je iets over je achtergrond willen vertellen? 

Zeker, ik heb de hbo-opleiding Leisure Management gedaan. Na mijn afstuderen kreeg ik de kans om als docent aan de slag te gaan op de Hogeschool, waarbij ze zelfs bereid waren mijn verdere opleiding aan de VU te financieren. Een geweldige kans die ik met beide handen heb aangegrepen. Ik heb toen zes jaar lesgegeven. Hoewel ik dit erg leuk vond om te doen, begon ik steeds meer te verlangen naar een carrière in de commerciële wereld. Ik ben toen gaan werken voor een grote evenementenorganisatie in de dance-industrie. Zij organiseerden evenementen over de hele wereld, onder andere in: Thailand, China, India, Kroatië en Turkije. Dit was een ontzettende leuke tijd waarin ik veel heb geleerd. Toch kreeg ik na verloop van tijd de behoefte aan meer rust in mijn leven. 

Na mijn baan in de dance-industrie ben ik personal assistent geworden voor een bekende actrice. Later breidde mijn rol uit toen ik begon te werken voor haar agentschap, waar ik steeds meer agent-gerelateerde taken op me nam. Het beheren van agenda’s en het puzzelen om alles soepel te laten verlopen, geeft mij energie. 

Helaas gooide corona roet in het eten en kwamen al onze projecten stil te liggen. Dat was het moment waarop ik begon na te denken over mijn volgende stappen. Ik had op dat moment een kantoorbaan van 9 tot 5, maar dat begon steeds minder bij me te passen. Tijdens corona ben ik naar Sri Lanka gereisd, waar ik in een hondenkliniek werkte en straathonden hielp. Bij mijn terugkeer naar Nederland ben ik op zoek gegaan naar een baan die echt bij me paste. Een vriend wees me op een vacature van Moneypenny, wij wisten beiden dat dit de perfecte match voor mij zou zijn. Ik solliciteerde gelijk en kon direct aan de slag. 

Hoe combineer je werk en privé? 

Het mooie van werken als virtueel assistent is de flexibiliteit. Het stelt me in staat om mijn professionele verantwoordelijkheden af te stemmen op mijn persoonlijke bezigheden. Ik kan zelf mijn dag indelen en deze vrijheid vind ik heel erg fijn.  

Kan je iets meer vertellen over de opdrachtgevers die je hebt? 

Ik werk onder andere voor een bedrijfsarts die maar liefst acht verschillende inboxen heeft en daarbij een complexe agenda. Bij deze opdrachtgever is het belangrijk dat al zijn afspraken zorgvuldig worden ingepland en gestructureerd verlopen. Naarmate ons vertrouwen groeide, ben ik steeds meer taken gaan oppakken, zelfs het regelen van zijn privévakanties. 

Een andere opdrachtgever is een businesscoach, voor wie ik de volledige backoffice beheer. Dit omvat klantenservice, facturatie, administratie en ondersteuning op het gebied van marketing en sales. Ze organiseert ook evenementen, waarbij ik haar actief ondersteun. Mijn werk is daardoor zeer divers, wat mij erg aanspreekt. 

Mijn derde opdrachtgever is een bedrijf dat software aanbiedt om bedrijven online veilig te houden. Voor hen verzorg ik de administratie, boekhouding, facturatie en help ik bij het structureren van hun gegevensopslagprocessen. Verder doe ik ook een stukje online marketing.  

Het leukste aan mijn werk vind ik het leren kennen van mijn opdrachtgevers, zodat ik hen altijd een stap voor ben en begrijp wat het beste voor hen werkt. Dit draagt sterk bij aan een succesvolle samenwerking. Het feit dat Moneypenny verschillende opdrachtgevers heeft, spreekt mij erg aan, omdat het mij een breed scala aan ervaringen biedt. 

Zijn er voor jou ook nadelen aan het werken als virtueel assistent? 

Eigenlijk niet; voor mij zijn er alleen maar voordelen. Geen dagelijkse worsteling meer in de file naar kantoor en de vrijheid om mijn dag helemaal zelf in te delen; dit is gewoonweg geweldig. Thuiswerken blijkt voor mij ook de beste manier om productief te zijn, op kantoor ben ik toch snel afgeleid. 

Heb je tot slot nog een tip voor andere VA’s? 

Een tip die ik graag wil delen is; als je ergens tegenaan loopt of vastzit bij een opdracht, je altijd om hulp kan vragen aan andere VA’s. Het mooie van werken bij Moneypenny is dat je een team van collega’s achter je hebt, die klaar staan om te helpen en hun expertise te delen.  

Ben je ondernemer en zou je graag met een Virtuele Assistent aan de slag willen gaan?   

Plan dan een vrijblijvende afspraak in of lees hier meer over onze Virtual Assistance.

 

Wil jij ook werken als Virtuele Assistent?   

Bekijk hier onze huidige vacatures.

 

 

Benieuwd wat Moneypenny voor jou kan betekenen?

Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.

Meer uit onze kennisbank

Hier vind je reviews over Moneypenny, zo kan jij een goede VA-keuze maken.
19 december 2024 Blog

Waar vind je reviews over Moneypenny?

Als ondernemer/manager wil je zeker weten dat je een betrouwbare keuze maakt als je werk uit handen… Lees verder
Opdrachtgever Marnix over het verschil tussen een VA en iemand op kantoor
5 december 2024 Succesverhalen

Marnix over het verschil tussen een VA en iemand op kantoor

“Bij Moneypenny hebben we toegang tot een pool van VA’s met verschillende vaardigheden. Dat is… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
4 december 2024 In de media

Nieuwsbrief november 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!