“Het is voor mij belangrijk om de doelen van mijn opdrachtgevers helder voor ogen te hebben, zodat ik hen effectief kan ondersteunen.”
Wij interviewden virtueel assistent Fleur. Ze is proactief, veelzijdig en is erg betrokken bij haar opdrachtgevers. In dit interview lees je meer over hoe zij haar opdrachtgevers ondersteunt en waarom zij een echte Moneypenny-VA is.
Zeker, ik ben Fleur en ik woon in Lisse. Na mijn middelbare school koos ik voor de opleiding tot secretaresse aan Schroevers. Nadat ik deze succesvol had afgerond, vervolgde ik mijn pad met de opleiding tot directiesecretaresse en later met de hbo-opleiding Officemanagement.
Al tijdens mijn studie wist ik dat ik later graag virtueel assistent wilde worden. Er waren namelijk verschillende modules over het vak VA en deze heb ik met veel plezier gevolgd. Om eerst wat werkervaring op te doen, ben ik na mijn hbo-opleiding aan de slag gegaan bij een isolatiebedrijf als administratief medewerker, waar ik de directie ondersteunde. Deze periode bood volop kansen voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Na deze baan besloot ik een jaar naar Zwitserland te gaan. Ik ben toen aan de slag gegaan bij een makelaarskantoor, waar ik de boekhouding deed en de financiële administratie verzorgde. De voertaal was hier Engels, maar ook de talen Frans en Duits kwamen regelmatig voorbij, waardoor mijn talenknobbel goed getraind werd.
Terug in Nederland brak de pandemie uit en ben ik gaan werk als administratief medewerker bij de GGD. Na mijn periode bij de GGD voelde ik me klaar om de volgende stap te zetten en virtueel assistent te worden.
Eén van mijn opdrachtgevers is een bedrijfspsycholoog. Ik neem alle administratieve taken op me., zoals facturatie en een stukje boekhouding. Daarnaast onderhoud ik ook contact met de arbodiensten.
Verder werk ik samen met een andere Moneypenny-VA voor een parfumgroothandel. Ik neem het financiële en administratieve werk voor mijn rekening, terwijl zij zich bezighoudt met secretariële taken. Het is erg leuk om met elkaar samen te werken; we zien elkaar in meetings en helpen elkaar wanneer dat nodig is.
Bij mijn grootste opdrachtgever ondersteun ik met HR- en Officemanagement gerelateerde taken. Dit houdt in dat ik het management bijsta, wervingsactiviteiten uitvoer, nieuwe medewerkers begeleid en ik ben verantwoordelijk voor het bijhouden van de databases en SharePoint. Daarnaast neem ik andere taken op me die verband houden met officemanagement.
Ik vind de afwisseling in mijn takenpakket superfijn. Mijn dag is altijd verrassend, omdat ik elk uur iets anders kan gaan doen. Daarbij houd ik ervan om orde te scheppen in de chaos. Het organiseren en inrichten van zulke situaties geeft mij voldoening.
Wat mij een goede Moneypenny-VA maakt, is dat ik ondanks de afstand echt betrokken ben bij mijn opdrachtgevers. Het is voor mij belangrijk om de doelen van mijn opdrachtgevers helder voor ogen te hebben, zodat ik hen effectief kan ondersteunen. Daarnaast ben ik proactief en veelzijdig; ik neem een breed scala aan taken op me, waardoor mijn opdrachtgevers voor bijna alles bij mij terecht kunnen.
Ik ervaar de samenwerking op afstand als heel positief. Veel van mijn opdrachtgevers werken ook volledig op afstand, wat leidt tot efficiënt werken. Op een kantoor kunnen er gedurende de dag veel kleine klusjes bijkomen of wordt er veel overlegd. Nu ik op afstand werk, maak ik dagelijks een to-do lijst en kan ik me goed concentreren in mijn thuiskantoor zonder afleidingen.
Ik maak gebruik van diverse tools, waaronder het volledige Microsoft Office-pakket, Exact, Yuki en Silvasoft voor facturatie en Trello voor planningen en procesbewaking.
Plan dan een vrijblijvende afspraak in of lees hier meer over onze Virtual Assistance.
Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.