“Ik ben goed in het stellen van prioriteiten. Ik zorg ervoor dat de belangrijkste taken als eerste worden opgepakt, terwijl minder urgente zaken niet worden vergeten.”
Wij interviewden Virtueel Assistent Lisanne. Lisanne neemt graag het initiatief in de communicatie met haar opdrachtgevers. Dit doet ze door regelmatig even in te checken of een korte update te sturen. In dit interview lees je meer over hoe zij haar opdrachtgevers ondersteunt en waarom zij een echte Moneypenny-VA is.
Zeker! Ik heb Interieurarchitectuur gestudeerd aan de Universiteit van Antwerpen. Na mijn opleiding ben ik begonnen met het inrichten van kantoren, hotels en restaurants, wat ik enorm leuk vond. Toen de coronapandemie begon, moest ik een halfjaar vanuit huis werken. Dat was best uitdagend, omdat ik niet bij klanten kon zijn. Gelukkig kon ik wel thuis aan projecten werken, zoals het maken van bouwtekeningen. Helaas verloor ik uiteindelijk mijn baan vanwege de moeilijke periode in de horeca. Tijdelijk ben ik toen overgestapt naar het inrichten van woningen, maar ik besefte al snel dat ik het thuiswerken tijdens corona eigenlijk heel prettig vond. Ik was thuis minder overprikkeld en veel productiever, dus dat wilde ik graag weer terug. Na wat research op Google ben ik toen bij Moneypenny terechtgekomen en dat voelde meteen goed. Ik kon gelijk beginnen voor een opdrachtgever die zich specialiseert in een circulaire abonnementsservice voor kantoormeubilair. Dat was super!
Ik werk voor twee verschillende opdrachtgevers. Bij één opdrachtgever, een onderwijsadviesbureau, begon ik als ondersteuning van het secretariaat. Inmiddels ben ik hier doorgegroeid naar de rol van project assistent. Ik ondersteun de afdeling Interim Management en help met het opstellen en bijwerken van projectdocumentatie, zoals rapporten, voorstellen en overeenkomsten.
Mijn andere opdrachtgever is een bedrijf gespecialiseerd in het plaatsen van laadpalen. Hier coördineer ik veel projecten. Ik zorg ervoor dat alle betrokken partijen op de juiste plek en tijd zijn om de laadpalen te plaatsen. Dit betekent veel contact met projectontwikkelaars en gemeentes via telefoon en e-mail. Daarnaast ondersteun ik ook het salesteam bij, onder andere, het opstellen van contracten en het onderhouden van contacten.
Ik ben erg zorgvuldig en verantwoordelijk. Zo zorg ik altijd voor een terugkoppeling bij de opdrachtgever met wanneer ik iets af heb. Daarnaast ben ik goed in het stellen van prioriteiten. Hierdoor zorg ik ervoor dat belangrijke taken als eerste worden opgepakt, terwijl minder urgente zaken niet worden vergeten.
De samenwerking op afstand verloopt erg soepel en voelt goed aan. Ik neem zelf altijd het initiatief om mijn opdrachtgever op de hoogte te houden van de voortgang van projecten. Dit doe ik door regelmatig in te checken of aan het einde van de dag een korte update te sturen. Bovendien voel ik me, ondanks de afstand, echt onderdeel van het team.
Voor één van mijn opdrachtgevers maak ik veel gebruik van Pipedrive. Hiermee houd ik het klantenbestand bij, verzorg ik de administratie en houd ik de prestaties in de gaten. Daarnaast werk ik met mijn collega’s in Excel-bestanden, waarmee we nauwkeurig kunnen zien welke taken wel en niet zijn afgerond. Verder gebruik ik het programma AFAS, waarmee we processen kunnen beheren en automatiseren.
Plan dan een vrijblijvende afspraak in of lees hier meer over onze Virtual Assistance.
Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.