“Durf te doen. Als je het gewoon doet, zal altijd blijken dat je verder komt. Met deze instelling ben ik immers Accountmanager geworden bij Moneypenny.”
Deze week interviewden wij Roseanne. Zij werkt ondertussen al bijna drie jaar bij Moneypenny en heeft zich in die tijd behoorlijk ontwikkeld. In dit interview komen we te weten hoe Roseanne bij Moneypenny terecht kwam en hoe zij haar werk als Virtueel Assistent en Accountmanager van Moneypenny combineert.
Zeker, ik ben in 2015 afgestudeerd aan de Hogeschool in Rotterdam, waar ik communicatie heb gestudeerd. Toen ik deze opleiding afrondde was ik 21 en was ik nog niet toe aan het werkende leven en daarom ben ik eerst gaan reizen. Ik ben toen een jaar in Australië geweest en dat smaakte naar meer. Ik wilde graag nog meer van de wereld zien en ben daarom flexibele jobs gaan uitvoeren op cruiseschepen. Bij terugkomst in Nederland heb ik een tijdje een koffiezaak gerund. Op een gegeven moment kreeg ik weer een baan op een schip. Toen bleek dat ik vanwege mijn relatie toch een wat langere periode in Nederland wilde blijven. Ik heb toen een baan gevonden als receptioniste/event planner in Rotterdam.
Door al het reizen kwam ik veel in contact met mensen die virtueel werkten. Zodoende kwam ik ook met iemand in aanraking die mij over een baan als Virtuele Assistent wist te vertellen. Omdat ik nog steeds reislustig was (en ben, recent ben ik teruggekomen van 5 maanden Spanje) leek een job als Virtuele Assistent mij op het lijf geschreven en ben dat daarom naast mijn toenmalige baan als receptioniste gaan doen. Dat ging zo goed, dat mijn opdrachtgevers zich bleven uitbreiden en toen heb ik uiteindelijk de andere baan opgezegd. Sindsdien werk ik alleen bij Moneypenny.
Ja, voor een pedagogisch bureau werk ik al vanaf het begin dat ik bij Moneypenny werk. Voor deze opdrachtgever bekommer ik me om de klantenservice. Daarnaast bied ik voor een andere opdrachtgever, een App-developer, ondersteuning op HR-gebied. Voor weer twee andere opdrachtgevers, een financieel adviesbureau en een onderwijsadviesbureau, ben ik verantwoordelijk voor het facturatieproces. Ik zorg voor de offertes, de facturen en ik houd de begroting bij. Tot slot werk ik ook voor het Moneypenny team zelf, waar ik een rol als Accountmanager op me neem.
Ik heb heel erg geluk gehad met mijn opdrachten, die verliepen namelijk allemaal vlekkeloos. Hierdoor weet ik heel goed hoe samenwerkingen gaan met een opdrachtgever en hoe je jezelf als Virtuele Assistent het beste opstelt. Daarnaast heb ik altijd al de wens gehad om nog meer contact te hebben met verschillende opdrachtgevers en toen ik merkte dat Moneypenny heel erg groeide, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en Moneypenny laten weten dat ik het team graag zou willen ondersteunen als Accountmanager.
Die rol is heel uitdagend en divers. Nadat er een Virtuele Assistent aan een opdrachtgever is gekoppeld, neem ik het onboarding proces op me. Na deze opstartfase check ik regelmatig, bij zowel de opdrachtgever als de Virtuele Assistent, hoe alles gaat. De ideale situatie is natuurlijk dat het allemaal feilloos verloopt. Echter kan het natuurlijk een keer gebeuren dat iemand met verlof gaat of dat er misschien geen goede match is. Hier komt de uitdaging voor mij om de hoek kijken en is het aan mij om dit op te lossen. Indien nodig kom ik met een alternatieve match of kijken we gezamenlijk naar een passende oplossing. Daarnaast werken we tegenwoordig ook steeds meer met VA-teams. Ik probeer in de gaten te houden of hier vraag naar is en indien gewenst, begeleid ik dit proces.
Omdat ik voor mijn opdrachtgevers als Virtuele Assistent al een behoorlijke tijd werk, weet ik precies wat ik voor hen moet doen. Ik zorg vaak dat ik al mijn werkzaamheden voor hen voor het grootste deel gedurende mijn ochtenden heb gedaan. Hierdoor heb ik ‘s middags tijd om als Accountmanager aan het werk te gaan. Daarnaast ben ik erg flexibel, want als Accountmanager is het vaak noodzaak om direct te handelen wanneer je een vraagstuk binnenkrijgt.
Het Moneypenny team staat voor je klaar in het geval dat je ergens tegenaan loopt. Daarnaast staat Moneypenny open voor suggesties, waardoor er ruimte is je verder te ontwikkelen wanneer je het goed doet en je assertief bent. Ik ervaar de sfeer binnen Moneypenny als open en prettig.
Ondanks het feit dat je meerdere opdrachtgevers ondersteunt als Virtuele Assistent, vind ik het erg leuk om te merken dat je bij elke opdrachtgever gewoon weer een volwaardig onderdeel wordt van het team.
Durf te doen. Als je het gewoon doet, zal altijd blijken dat je verder komt en kan je jezelf verder ontwikkelen. Met deze instelling ben ik immers Accountmanager geworden bij Moneypenny.
Wij zijn op zoek naar virtuele assistenten, bekijk hier de vacature.
Plan dan een vrijblijvende afspraak in of lees hier meer over onze Virtual Assistance.
Bekijk de mogelijkheden op onze website of neem direct contact op met Marianne Sturman via 06-51222840. Je mag ook een vrijblijvende afspraak plannen.