Interview met virtueel assistent Lenneke

“Ik vond thuiswerken in corona tijden zó fijn, dat ik besloot om Virtueel Assistent te worden.

Deze week interviewden wij Lenneke. Ze werkt sinds dit jaar bij Moneypenny als VA, zit middenin een verhuizing naar Portugal en ja, ze mist soms collega’s. In dit interview vertelt Lenneke haar verhaal!

Door Maartje
Op 17 augustus 2022
Ontdek onze VA's
Virtueel assistent Lenneke werkt vanuit Portugal voor Moneypenny

Vertel je verhaal Lenneke! Hoe ben je VA geworden?

Ik heb hiervoor heel veel verschillende dingen gedaan, maar de meest directe aanleiding om virtueel assistent te worden was mijn verhuizing naar Portugal. En daarnaast speelde de corona periode ook een rol. We gingen met zijn allen thuiswerken en ik merkte dat ik dat zó fijn vond. Ik heb ook zolang mogelijk thuis proberen te werken toen iedereen weer naar kantoor ging. Het gaf me veel meer energie. Toen ze vroegen of we weer terug naar kantoor wilden komen, merkte ik dat ik dat niet meer wilde. Toen ben ik op zoek gegaan naar een baan die ik volledig thuis kon uitvoeren. Evenredig daaraan liepen mijn verhuisplannen naar Portugal en toen dat concreter werd, ben ik gaan zoeken. Ik kende het principe van virtuele assistent al langer en zo kwam ik bij Moneypenny uit.*

*Op dit moment is het niet meer mogelijk om als Moneypenny-VA permanent vanuit het buitenland te werken.

Klinkt goed! Je hebt het ook over een verhuizing naar Portugal, wil je daar eens meer over vertellen?

Het is al langere tijd een droom om mijn leven op een andere manier in te richten. Dus niet te werken om te leven, maar juist andersom. We willen zoveel mogelijk zelfvoorzienend leven, dat lijkt ons gewoon fantastisch. Toen bleek dat mijn ouders ook de wens hadden om een huisje in het buitenland te hebben, kwamen onze dromen samen. We zijn gaan zoeken naar een huis in Portugal en inmiddels zijn we bezig met de verhuizing!

Klinkt goed! Terug naar je werk als VA, wat zijn de taken die je uitvoert en voor welk soort opdrachtgevers?

Ik heb nu 2 opdrachtgevers. Één is een HR data science bureau, waar ik de HR Academy en recruitment taken uitvoer. Ik heb contact met de mensen die de trainingen volgen, maar ook met de locaties en de trainers. Het recruitment gedeelte bestaat vooral uit het op LinkedIn speuren naar potentiële kandidaten. Dat doe ik 2 uur per dag.

Mijn andere opdrachtgever is een bedrijf in de elektrische deelauto industrie. Voor hen monitor ik de gedeelde voertuigen. Staan ze op de juiste plek aan de laadpaal, zijn ze netjes teruggebracht en een stukje klantcontact. Ik vind het super leuk om te doen. Ik doe dit met een team van andere VA’s van Moneypenny, waardoor het ook voelt alsof ik collega’s heb. In totaal werk ik nu vijf uur per dag, vijf dagen per week.

Je vindt thuiswerken super fijn, maar vind je het soms ook lastig om het te combineren met je privé leven?

Nee, eigenlijk gaat dat heel goed. We hebben best wel wat ruimte in huis waardoor we onze eigen werkkamers hebben. Wat ik soms wel uitdagend vind is de vrijheid van het werk. Ik werd laatst tante en toen mocht ik meteen langskomen. Dan laat je alles uit je handen vallen en dan ga je natuurlijk. Maar daardoor liep ik gevoelsmatig de rest van de week achter de feiten aan.

Wat zijn de minder kanten voor jou aan het werk als VA?

Bij één opdrachtgever werk ik in een team van VA’s. Als ik niet in dit team zou werken, zou ik wel in grotere mate collega’s missen. Ik vind het bijvoorbeeld ook heel fijn dat Moneypenny de online bijpraatmomentjes organiseert waardoor je toch onderling contact hebt met andere VA’s.

Heb je tot slot nog een tip voor andere VA’s?

Jazeker; ik plan mijn werkdagen in in blokken. Zo heb ik altijd een planner naast mijn laptop liggen en dat werkt goed. Dan weet ik per dag welke taken ik uit kan voeren en hoeveel tijd ik heb. Ik plan deze taken vervolgens niet op vaste tijden in, zodat ik toch mijn flexibiliteit behoudt.

Ben je door Lenneke’s verhaal getriggerd om zelf als virtuele assistent aan de slag te gaan?

Wij zijn op zoek naar virtuele assistenten, bekijk hier de vacature.

Ben je ondernemer en zou je graag met een Virtuele Assistent aan de slag willen gaan?

Plan dan een vrijblijvende afspraak in of lees hier meer over onze Virtual Assistance.

Wil jij ook een virtueel assistent inschakelen?

Bekijk de mogelijkheden op onze website of neem direct contact op met Marianne Sturman via 06-51222840. Je mag ook een vrijblijvende afspraak plannen.

Meer uit onze kennisbank

Marianne Sturman interview bij Management Support 'Een goede virtual assistant is nog geen goede ondernemer’.
10 april 2024 In de media

Management Support: Interview met Marianne Sturman over de rol van Virtueel Assistenten

In een interview met Management Support deelt Marianne Sturman, oprichter van Moneypenny, haar… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
10 april 2024 In de media

Nieuwsbrief april 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
complex agendabeheer
10 april 2024 Samenwerken met je VA

Geef het gedoe van agendabeheer uit handen met EasyCal

Het plannen van afspraken lijkt vaak een eenvoudige klus, totdat je in de wirwar van agenda’s… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!