Slimmer werken met MoneyMonk

Slimmer werken; Iets waar wij binnen Moneypenny veel waarde aan hechten. We durven wel te beweren dat wij hier experts in zijn. Het is de essentie van ons bestaan. Omdat we ervan overtuigd zijn dat onze kennis gedeeld moet worden, geven wij elke maand een tip om slimmer te werken. Deze maand vertelt onze virtuele assistent Kirsten je meer over MoneyMonk, een tool die ZZP’ers helpt bij het boekhouden!

Door Maartje
Op 1 april 2022
Samenwerken met je VA
Administratie uitbesteden aan een virtueel assistent van Moneypenny

Wat is MoneyMonk?

De boekhouding is vaak datgene waar ondernemers het minst plezier uit halen. MoneyMonk besloot deze groep mensen een oplossing te bieden: een tool waarin het boekhoudproces zo eenvoudig mogelijk wordt. En met succes. MoneyMonk is een bekende tool voor velen. De tool is het meest geschikt voor kenniswerkers, urenschrijvers en zakelijke dienstverleners. Kortom, alle ondernemers die werken met uurtarieven en tijd verruilen voor geld.

Moneymonk-slimmer-samenwerken-met-een-virtueel-assistent-van-moneypenny

Functionaliteiten

MoneyMonk staat bekend om haar simpele en heldere interface. Na het inloggen kom je altijd terecht op je persoonlijke dashboard. Hier vind je een overzicht van: openstaande facturen, te betalen facturen, omzetbelasting, je banksaldo en een overzicht van je omzet, kosten en voorlopige winst.

Vanuit het dashboard ga je aan de slag met de volgende zaken:

  • Offertes maken
  • Urenregistratie
  • Kilometerregistratie
  • Facturen maken
  • Inkoop inboeken
  • Bankbetalingen koppelen
  • Het bijhouden van een kasboek
  • BTW aangifte
  • Rapportages maken zoals winst & verliesrekening en balans.

Daarnaast zijn er nog een aantal extra’s. Zo kun je je eigen huisstijl toepassen op offertes en facturen. Maar je kunt ook met CSV contactgegevens importeren in het programma. Zo staat alle belangrijke bedrijfsinformatie op één plek verzameld.

Slimmer (samen)werken met MoneyMonk

Als virtuele assistent werk ik regelmatig met mijn opdrachtgever samen in MoneyMonk. Mijn werkzaamheden bestaan onder andere uit financiële taken, zoals facturatie of de boekhouding. Ik verwerk alle informatie en administratie in de tool zodat mijn opdrachtgever alleen nog een controle check hoeft te doen. Op deze manier houden we beide meer tijd over voor andere werkzaamheden. De tool werkt namelijk efficiënt en simpel, een voorbeeld hiervan is het uploaden van inkoopbonnen via de app.

Onze ervaring met MoneyMonk

Voor de meeste ZZP’ers is MoneyMonk heel geschikt. Het is een makkelijk en compleet programma waarin de gehele boekhouding en administratie op een simpele manier bij te houden is. Het levert je tijd op en geeft een goed overzicht. Wat heel fijn is, is dat de functionaliteiten helder zijn vormgegeven met een goede uitleg bij alle opties. Boekhouden wordt zo pas écht makkelijk.

Er kleven natuurlijk ook een aantal nadelen aan de tool. Het downloaden van gegevens en bestanden kan bijvoorbeeld alleen individueel en niet in bulk. Dit kan onnodig veel tijd kosten. Daarnaast viel ons op dat offertes niet online ondertekend kunnen worden en er geen automatische incasso’s mogelijk zijn.

Kosten

MoneyMonk is ook geschikt voor de startende ondernemer omdat de tool de eerste 30 dagen gratis is. Daarna betalen ZZP’ers 10 euro per maand en de MKB’ers 40 euro per maand. Voor enkel projectmanagement gebruik is de tool gratis.

kosten-moneymonk-slimmer-samenwerken-met-een-virtueel-assistent-van-moneypenny

Wat mij (en mijn collega’s) betreft is het zeker de moeite waard om te kijken of jij met deze tool slimmer kan werken. Wil jij ook jouw administratie uitbesteden? Wij helpen je graag aan een eigen virtuele assistent!

 

* Moneypenny heeft geen enkel zakelijk belang bij deze tool. Het zijn tools en diensten waar wij van onder de indruk zijn, die het slimmer werken stimuleren en die wij daarom het delen waard vinden. Vanzelfsprekend kunnen onze Virtuele Assistenten ondersteunen bij het invoeren of toepassen van zo’n tool of dienst.

Slimmer werken

Wil jij ook jouw administratie uitbesteden aan een virtueel assistent van Moneypenny?
Ontdek de mogelijkheden tijdens een vrijblijvend gesprek.

Meer uit onze kennisbank

Blog: 5 redenen waarom je met een VA-bureau wilt werken versus een andere oplossing
4 november 2024 Blog

5 redenen waarom je met een VA-bureau wilt werken versus een andere oplossing

Het beheren van je bedrijf kan uitdagend zijn, vooral wanneer je externe hulp nodig hebt om alles… Lees verder
Moneypenny blog: 5 redenen waarom jij een VA van Moneypenny wil
28 oktober 2024 Blog

5 redenen waarom jij een VA van Moneypenny wil

Ben je aan het overwegen om met een virtueel assistent te werken, maar weet je niet goed welk… Lees verder
Opdrachtgever Freek is al sinds 2001 klant bij Moneypenny
23 oktober 2024 Succesverhalen

Freek Lapré: Al 23 jaar klant bij Moneypenny

“Ik waardeer het werk van een VA enorm; zonder hun hulp kun je je bedrijf niet goed… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!