“Blijf heel dicht bij je passie en hier kan een Virtual Assistant je goed in ondersteunen.”
Dit is een tip die Sylvia van Asperen andere ondernemers wil meegeven. Sylvia is eigenaar van Semmie (voluit Semmie Sprekend Spel & Training) en werkt samen met onze VA Ester. Wij interviewden haar over haar bedrijf en over hoe zij de Virtual Assistance van Moneypenny inzet en ervaart.
Semmie levert gespecialiseerde spelmaterialen rond sociaal-emotionele thema’s voor jeugdhulpverlening, therapie en onderwijs. Daarnaast biedt Semmie tegenwoordig ook hulp in de pedagogische-, sociale- en GGZ-sector in de vorm van trainingen, trainingsacteren en e-learning.
Bijna 18 jaar geleden ben ik Semmie begonnen. Rond die tijd deed ik uitvoerend werk in de jeugdhulpverlening. Wij maakten toentertijd heel veel dingen zelf. Denk hierbij aan spullen die wij nodig hadden voor de begeleiding, zoals beloningskalenders, boekjes, sociaal ondersteunde vragenkaartjes en spellen of andere benodigdheden om over de moeilijke dingen in het leven heen te komen. Zo ontstond bij mij het idee om deze benodigdheden die misten te gaan aanbieden in de jeugdhulpverlening. Ik ben daarom gaan onderzoeken wat er nou eigenlijk allemaal werd aangeboden en dit ben ik gaan bundelen en vervolgens ben ik dit fysiek gaan aanbieden door langs verschillende organisaties en instanties te gaan. Toen e-commerce een beetje groot begon te worden, ben ik hierin meegegaan en ben ik de producten ook via de webshop van Semmie gaan aanbieden.
Zeker. Vaak gaat dit dan in samenwerking met een stichting, een hogeschool of een andere organisatie.
Dat gaat met name om de ondersteuning bij het klantencontact. Ik vind het namelijk heel belangrijk dat de klantenservice betrouwbaar is. Zelf kan ik hier geen continuïteit in bieden, omdat ik veel op pad ben voor het geven van trainingen.
Alles waar ik een VA voor nodig heb, gebeurt virtueel. Voor het soort werk maakt het dus helemaal niet uit vanuit welke plaats dat gebeurt. Het heeft voor mij daarom geen meerwaarde om hier iemand op kantoor te zetten. Het heeft juist meerwaarde als Ester werkt vanuit een plek waar zij het beste tot haar recht komt.
Dat gaat heel goed. Wanneer er een eventuele vraag is over een klantenvraag, dan zijn er zoveel manieren om in contact te komen met elkaar. Bij ons is dat over het algemeen per mail, via teams, de telefoon of even via een appje.
Voor mij komt Moneypenny als heel betrouwbaar over en het geeft me een heel geruststellend gevoel dat er altijd een achtervang is voor als iemand plots niet kan werken. Dit is voor mij heel belangrijk met het oog op de betrouwbare en continue klantenservice die ik wil kunnen aanbieden met Semmie.
Ja, zeker. Daar heb ik geen twijfel over. Het is voor mij zo’n logische stap om bepaalde zaken uit handen te geven, zodat ik me kan focussen op de dingen die ik echt leuk vind.
Blijf heel dicht bij je passie en hier kan een VA je goed in ondersteunen. Als ondernemer komen er heel veel randzaken bij kijken, die je afhouden van je echte passie. Als je dit als ondernemer kan onderscheiden en deze randzaken vervolgens uitbesteedt, dan heb jij meer tijd over voor hetgeen waar jij het meeste plezier uithaalt.
Wat ik een groot voordeel aan een bureau als Moneypenny vind, is dat ik wéét dat áls het nodig is ik meer zaken via jullie kan uitbesteden. Jullie bieden namelijk VA’s aan met veel verschillende expertises.
Wil je meer te weten komen over Semmie? Bezoek dan semmie.net. Overweeg je ook om samen te werken met een virtueel assistent? Ga dan naar de virtuele assistentie pagina voor meer informatie en onze tarieven, of plan direct een vrijblijvend gesprek in om te sparren.
Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.