Roger over de voordelen van een VA-bureau

“Bovendien heeft Moneypenny VA’s die van alle markten thuis zijn, met allerlei verschillende expertises.” 

Wij interviewden Roger, eigenaar van New Finance. Met zijn onderneming begeleidt hij particulieren met het realiseren van financiële doelen. Alle advies inhoudelijke werkzaamheden doet Roger uiteraard zelf. Alle taken die ook door iemand anders gedaan kunnen worden, besteedt hij liever uit, zodat hij zich meer kan focussen op de core business. In dit interview kom je onder andere te weten met welke taken onze VA Mariëlle New Finance allemaal ondersteunt en lees je meer over hoe Roger de samenwerking met een VA-bureau als Moneypenny ervaart.  

Door Willemijn
Op 8 februari 2024
Succesverhalen
Roger van New Finance ontdekt de voordelen van een VA bureau.

Zou je allereerst meer over jezelf en New Finance kunnen vertellen? 

Momenteel ben ik ruim 25 jaar werkzaam als financieel planner. Hiervan ben ik 14 jaar als zelfstandig ondernemer werkzaam en vanaf 2013 doe ik dit onder de naam New Finance. Als zelfstandig ondernemer houd ik me bezig met inkomens- en vermogensplanning en vermogensbegeleiding. Dit betekent dat ik mijn klanten help met het geld dat ze hebben dienstbaar te maken aan hun manier van leven. Het gaat er dus niet alleen om zoveel mogelijk geld voor mijn klanten te generen. Ik help ze juist om hun geld op zo’n manier te gebruiken, zodat ze het leven kunnen leiden dat ze willen. De begeleiding van de vermogensopbouw is gericht op het realiseren van de persoonlijke doelen van mijn klanten. Deze doelen kunnen variëren van het realiseren van een luxeleven, een sabbatical, de studies van de kinderen, tot het helpen van de kinderen om een start te maken op de woningmarkt. Ik breng hun doelen in kaart, bekijk of het realistisch haalbaar is en zo maken we samen een plan om de doelen te realiseren.  

Waarom ben je van onze Virtual Assistance gebruik gaan maken?

Bij alle werkzaamheden die voorkomen zoek ik naar verbeteringen en maximale efficiëntie. Alles wat geautomatiseerd kan worden, laat ik automatiseren en alles wat ook door iemand anders gedaan kan worden, besteed ik liever uit. Zo had ik heel veel taken op mijn bordje liggen die makkelijk door een virtueel assistent gedaan konden worden.  

Kan je meer vertellen over de taken die onze virtueel assistent jou uit handen neemt? 

Mariëlle beheert mijn agenda, wat inhoudt dat zij alle afspraken maakt en de communicatie op zich neemt die hieruit voortkomt. Daarnaast ondersteunt Mariëlle mij ook met alle taken die niet advies gerelateerd zijn en alles wat procesmatig is uit te schrijven. Dit kunnen alledaagse taken betreffen, maar ook taken die op maand-, kwartaal- of op jaarbasis terugkomen. Zoals het corrigeren van teksten, hulp bij het opstellen en versturen van nieuwsbrieven, de nodige telefoontjes met leveranciers, maar ook het versturen van kerstkaarten.  

Hoe ervaar je deze samenwerking op afstand? 

De samenwerking met Mariëlle verloopt vlekkeloos en de communicatie onderling is erg prettig. Zelf werk ik ook vanuit flexibele locaties. New Finance is zodanig geautomatiseerd dat er geen fysieke dossiers meer zijn. Dit maakt het mogelijk om ook vanuit huis of andere plekken te kunnen werken. Oftewel, voor mij maakt het niet uit vanuit waar Mariëlle haar werk doet.  

Wat is je ervaring met VA-bureau Moneypenny in het algemeen? 

Heel positief en uitermate professioneel. De eerste Moneypenny-VA waar ik mee werkte ging op een gegeven moment iets anders doen. Op zo’n moment is het heel fijn dat je met een VA-bureau te maken hebt, want jullie nemen vervolgens de verantwoordelijkheid om mij aan een nieuwe VA te koppelen. De eerste optie waar jullie mee kwamen was geen goede match, dit kan gebeuren. Binnen no time kwamen jullie vervolgens met Mariëlle en dat resulteerde in een fijne samenwerking van inmiddels al bijna 3 jaar.  

De klantevenementen die Moneypenny organiseert vind ik ook erg leuk. Dit creëert een binding met andere ondernemers. Daarnaast sta ik heel positief tegenover het concept van werken op afstand, ook vanuit het oogpunt van duurzaamheid. De vernieuwing staat mij erg aan en ik denk dat het een oplossing is voor veel problemen, zoals het fileprobleem. Alles bij elkaar maakt dat Moneypenny een krachtige indruk bij mij achterlaat.   

Zou je andere ondernemers aanraden samen te werken met een VA? 

Uiteraard. Sterker nog, een financieel planner waarmee ik veel samenwerk, is op mijn aanraden met Moneypenny in zee gegaan. Grappig genoeg ondersteunt Mariëlle hem nu ook. Dit was ideaal, de werkzaamheden komen namelijk zo overeen met de werkzaamheden die Mariëlle voor mij uitvoert, dat zij hierdoor bijna niet ingewerkt hoefde worden.  

Bovendien heeft Moneypenny VA’s die van alle markten thuis zijn, met allerlei verschillende expertises. Hier maak ik met New Finance zo nu en dan gebruik van. Zo had ik laatst iemand nodig die goed is met Excel en dit coördineert Mariëlle dan gewoon.

Heb je nog een tip voor andere ondernemers? 

Probeer altijd te streven naar zoveel mogelijk dingen uitbesteden. Alles wat je niet zelf hoeft te doen, besteed dat uit. Er is veel meer uit te besteden dan dat je van tevoren denkt. Eigenlijk alles wat je in processen kan uitschrijven, is uit te besteden.  

Zijn er nog andere dingen die je graag zou willen delen? 

Het komt gelukkig niet heel vaak voor, maar soms kan ik iets zelf niet ad hoc afhandelen. Ook al ondersteunt Mariëlle mij niet fulltime, ze is wel heel flexibel en staat vaak paraat. Indien mogelijk lost zij deze incidenten dan voor mij op. 

Meer weten?

Bekijk de website van New Finance als je meer wilt weten over de dienstverlening van Roger. Overweeg je ook om samen te werken met een virtueel assistent? Ga dan naar de virtuele assistentie pagina voor meer informatie en onze tarieven, of plan direct een vrijblijvend gesprek in om te sparren. 

Benieuwd wat Moneypenny voor jou kan betekenen?

Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.

Meer uit onze kennisbank

Marianne Sturman interview bij Management Support 'Een goede virtual assistant is nog geen goede ondernemer’.
10 april 2024 In de media

Management Support: Interview met Marianne Sturman over de rol van Virtueel Assistenten

In een interview met Management Support deelt Marianne Sturman, oprichter van Moneypenny, haar… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
10 april 2024 In de media

Nieuwsbrief april 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
complex agendabeheer
10 april 2024 Samenwerken met je VA

Geef het gedoe van agendabeheer uit handen met EasyCal

Het plannen van afspraken lijkt vaak een eenvoudige klus, totdat je in de wirwar van agenda’s… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!