“Door onze samenwerking is er meer ruimte ontstaan voor het vormgeven van onze ambitieuze groeiplannen.”
Toen Marike Spenkelink, werkzaam als People & Operations manager bij Pinch, met zwangerschapsverlof ging, nam een virtuele assistent van Moneypenny haar werkzaamheden gedeeltelijk over. Sinds oktober is Marike weer aan het werk, maar de samenwerking met Moneypenny is blijven bestaan. Lees in dit interview waar onze virtuele assistent Lisette voor wordt ingezet, zodat Marike meer ruimte heeft om te focussen op de ambitieuze plannen van Pinch.
Pinch is een mobile development agency en gevestigd in Amsterdam op de Sloterkade, vlakbij het Vondelpark. We bestaan in april 11 jaar en hebben 35 Pinchers in vaste dienst. We ontwikkelen apps voor bekende merken, mediabedrijven en startups. Enerzijds maken we, samen met onze klanten, apps van begin tot eind. Daarnaast ondersteunen we ook door te helpen met uitdagingen op het gebied van app-ontwikkeling. Bijvoorbeeld als er tijdelijk extra capaciteit nodig is. Zo werken we voor mooie merken als Qmusic, GreenFlux, De Telegraaf en Youbahn. Binnen mijn rol ligt de focus op de zaken die belangrijk zijn binnen een (snel groeiend) bedrijf, maar niet de core business raken.
Ik werk sinds november 2020 bij Pinch en mijn werkzaamheden zijn vrij breed. Zo focus ik me op het ontwikkelen van o.a. personeel gerelateerde bedrijfsprocessen zoals het vormgeven van het onboarding proces, maar zorg ik ook dat onze finance op orde is. Wanneer ik processen vormgeef, is mijn doel altijd dat een ander het vervolgens ook kan doen.
Mijn zwangerschapsverlof vorig jaar mei. Via een oud-collega hoorde ik over Moneypenny en zo zijn we in gesprek geraakt. Ondertussen ben ik trotse moeder van onze prachtige dochter Lena!
Toen ik terugkwam na mijn verlof hebben we besloten samen te blijven werken met een virtuele assistent van Moneypenny, dat werd Lisette. Lisette neemt o.a. een deel van de financiële taken op zich. Hierdoor ontstaat er voor mij meer ruimte voor nieuwe projecten en het vormgeven van onze ambitieuze groeiplannen.
Los van de financiële taken helpt Lisette ook bij het onboarden en offboaren van Pinchers. Wij werken samen via Trello en hierin zorgt zij onder andere dat de nodige acties worden vormgegeven. Denk hierbij aan het coördineren van het welkomstcadeau, maar ook het opvoeren van de nieuwe collega bij het pensioenfonds of het opvoeren bij de verzuimverzekering. Daarnaast helpt Lisette ook bij taken als het onderzoeken van extra vergaderruimte op kantoor of het regelen van BHV gerelateerde activiteiten. Omdat Lisette uiteraard op afstand werkt, pak ik het contact over in Amsterdam indien nodig.
De meeste mensen zijn door de lockdown gewend geraakt aan het werken op afstand. Als iemand daarnaast ook nog eens proactief is, dan is afstand geen probleem bij het succesvol ondersteunen. Tuurlijk komt er een stukje onboarding bij kijken, maar omdat je iemand inhuurt met ervaring, verloopt dat vlot en efficiënt. Daarnaast zijn de taken die Lisette uitvoert goed virtueel op te pakken.
Ik vind het een positieve en prettige samenwerking! Charlotte is onze accountmanager en het contact met haar is ook fijn. Daarnaast is het grootste voordeel voor ons dat we kunnen opschalen en afschalen wanneer we willen.
Zeker. Als je opzoek bent naar een (tijdelijke) flexibele schil en ondersteuning zoekt op verschillende vlakken binnen je organisatie is een VA absoluut een aanrader.
Benieuwd naar Pinch? Check hier hun website. Overweeg je zelf een VA of wil je daarover sparren? Check dan onze website voor meer info en tarieven of plan direct een vrijblijvend gesprek in.
Check dan onze website voor meer info en tarieven of plan direct een vrijblijvend gesprek in om te sparren.