“Het grootste voordeel is de snelheid waarmee Moneypenny ons van goede remote-medewerkers voorziet”
Wij interviewden Diana Goedschalk, werkzaam bij B&T. Bij B&T hebben ze het helemaal uitgevonden, een VA-team dat hun bedrijf versterkt en ondersteunt op verschillende afdelingen. In dit interview lees je waar onze virtueel assistenten bij B&T voor worden ingezet en waarom dit zo goed bevalt.
B&T is een adviesbureau met hart voor het onderwijs. Wij werken voor, met en naast leiders in het onderwijs, zodat zij hύn plannen voor beter onderwijs kunnen realiseren. Wij ondersteunen opdrachtgevers bij vraagstukken op uiteenlopende gebieden met integrale en duurzame maatwerkoplossingen. Van kwaliteit tot strategie. Van HRM tot bedrijfsvoering. Van Leiderschap tot governance. Daarnaast hebben we ook een wervings-en selectie en interim-management tak, die helpt bij het vervullen van vacatures van teamleiders en middenmanagers tot bestuurs- en directieposities en leden van raden van toezicht.
B&T heeft 60 werknemers en we werken daarnaast met een flexibele schil van ongeveer 50 freelancers/flexibele krachten, waardoor we in totaal met meer dan 100 mensen werkzaam zijn. Zelf ben ik hoofd binnendienst bij B&T. Dit houdt onder meer in dat ik verantwoordelijk ben voor een goedlopende binnendienst die bijdraagt aan de koers van de organisatie.
Zeker. Jullie Virtueel Assistenten (VA’s) helpen ons bij secretariële ondersteuning, maar ook op het gebied van HR, werving en selectie, communicatie en marketing. De werkzaamheden lopen uiteen van de ondersteuning bij de onboarding van B&T-ers, het uitvoeren van administratieve en operationele werkzaamheden bij wervingsprocedures tot het coördineren van alle activiteiten en werkzaamheden die voortkomen uit het organiseren van evenementen.
Door mijn functie als Hoofd Binnendienst ben ik nauw betrokken bij het selecteren van de VA’s en het aansturen van de VA’s die werkzaam zijn binnen ons secretariaat. De contactpersonen voor de andere VA’s zijn logischerwijs de managers van de desbetreffende afdelingen (HR, werving en selectie en het communicatiecollectief). Overall blijf ik in contact met alle VA’s. Ik ben daarin de schakel tussen B&T en Moneypenny.
Wij merkten dat het in deze werknemersmarkt – een situatie waarin werkgevers problemen hebben met het werven en selecteren van gekwalificeerde werknemers – erg lastig is om aan de juiste medewerkers te komen. Om deze reden wilden wij dit proces uitbesteden aan een bureau en zijn we bij remote-werken specialist Moneypenny terecht gekomen. In deze overspannen arbeidsmarkt biedt Moneypenny’s thuiswerkconcept een groot voordeel, omdat zij wel mensen beschikbaar hebben. En het mooie is dat Moneypenny het selectieproces al heeft gedaan. Het enige dat wij aan Moneypenny hoeven te melden, is datgene waarbij we hulp nodig hebben. Vervolgens komen jullie met een mooie selectie van VA’s.
Een groot voordeel is de flexibele schil die Moneypenny ons biedt; hoe gemakkelijk we steeds kunnen opschalen (en afschalen indien nodig) en zo ons team kunnen uitbreiden. Daarnaast is het voor ons, zoals ik hiervoor al benoemde, een groot voordeel dat jullie de selectie al hebben gedaan. Jullie weten precies de VA’s te leveren met de juiste kwaliteiten en ook nog eens VA’s die passen binnen onze organisatie. Omdat Moneypenny kwaliteit levert, gaat het inwerkproces en de opname in het team erg snel. Het werken en samenwerken op afstand gaat ook hartstikke goed. Daar zijn VA’s namelijk bedreven in, en jullie hebben de techniek hierachter ook hartstikke goed geregeld.
Het grappige is dat ik en mijn leidinggevende snel overtuigd waren van het werken met VA’s die extern geleverd worden. Echter kwam hier in eerste instantie nog best wat weerstand op vanuit ons eigen B&T-team. Uiteindelijk zijn we toch gestart deze remote-ondersteuning. De VA’s van Moneypenny leverden in korte tijd kwalitatief goed werk, en dat zorgde ervoor dat de anderen binnen B&T ook snel overtuigd waren van deze beslissing, met als resultaat dat we binnen B&T nu samenwerken met een hele remote workforce van Moneypenny.
Heel goed. Dit is zo ontzettend snel gegaan. Elke keer als wij aangaven nog een skill vanuit jullie nodig te hebben, kwamen jullie binnen no time weer met een mooie selectie van VA’s. Wat ook heel fijn is, is dat dit proces vanuit jullie zo strak geregisseerd is. Wanneer vanuit ons de aanvraag is uitgezet, komen jullie direct met kwalitatieve opties. De gesprekken worden vervolgens door jullie ingepland, waarna wij uiteindelijk een beslissing kunnen maken. De samenwerking start vervolgens met een vanuit Moneypenny begeleide Kickoff.
Die kans is er zeker! We groeien namelijk nog steeds. Deze groei vraagt om steeds meer ondersteuning. Ik sluit ook niet uit dat we in de toekomst gebruik gaan maken van VA’s van Moneypenny met weer andere skills. Momenteel zijn we echter eerst bezig met het vervullen van een vacature van een VA die daadwerkelijk bij ons in dienst zal treden. Hier helpt Moneypenny ons ook bij.
Benieuwd naar het bedrijf B&T? Check hier hun website. Ook overtuigd van de voordelen van een remote workforce en wil je daarover sparren? Check dan onze website voor meer info en tarieven of plan direct een vrijblijvend gesprek in.
Check dan onze website voor meer informatie of plan direct een vrijblijvend gesprek in om te sparren.