Freek Lapré: Al 23 jaar klant bij Moneypenny

“Ik waardeer het werk van een VA enorm; zonder hun hulp kun je je bedrijf niet goed runnen.” 

Wij interviewden Freek van QOLity, die al sinds 2001 klant is bij Moneypenny. Daarmee is hij onze langstlopende klant! Freek werkt inmiddels met zijn tweede virtueel assistent. In dit interview lees je alles over zijn ervaring met de overgang naar een nieuwe VA en zijn huidige samenwerking met VA Brigitte. 

Door Bonnie
Op 23 oktober 2024
Succesverhalen
Opdrachtgever Freek is al sinds 2001 klant bij Moneypenny

Freek, kun je iets meer over jezelf en je bedrijf vertellen? 

Zeker! Sinds 2001 ben ik zelfstandig ondernemer en eigenaar van QOLity. QOLity is een adviesbureau in de zorg dat zich richt op de langdurige ouderenzorg. Mijn carrière begon ooit als verpleegkundige. Daarna heb ik gezondheidswetenschappen gestudeerd in Maastricht en ik ben in 2013 gepromoveerd in bedrijfskunde in Engeland. Ik begon mijn loopbaan bij de toenmalige Nationale Kruisvereniging en werd later partner bij een groot adviesbureau. Doordat ik als partner vooral met acquisitie bezig was en ik juist het advieswerk zo leuk vond, besloot ik in 2001 mijn eigen bedrijf te starten. 

Tegenwoordig richt ik me volledig op zorginnovatie, voornamelijk in het buitenland. Zo zijn we in de Verenigde Staten bezig met het ombouwen van een verpleeghuis naar een dorp voor mensen met dementie. Samen met een architect werken we ook in Bulgarije aan een project. Hier zijn we druk om een hotel om te vormen tot een vakantieverblijf voor kwetsbare ouderen die toch graag op vakantie willen. 

Naast deze projecten ben ik voorzitter van een onderzoeksinstituut voor ouderenzorg in Slovenië en van een zorghotel in Noordwijk. Ook geef ik les aan verschillende universiteiten in Nederland. 

Waarom wilde je een VA inschakelen?

Al vanaf het begin in 2001 had ik het ontzettend druk. Mijn eerste VA ondersteunde me vooral met mijn agenda en later ook met het aannemen van telefoontjes. Inmiddels beheert mijn huidige VA Brigitte mijn planning en afspraken volledig en bewaakt ze dit nauwkeurig. Ik mag me er eigenlijk niet te veel mee bemoeien, want dan plan ik alles veel te vol. 

“Ze geeft me op tijd aan wanneer het te druk is en dan zorg ik ervoor dat ik rustdagen inplan. Dat is echt een enorme steun en ik luister daar goed naar.” 

Daarnaast is Brigitte heel proactief en denkt ze goed met mij mee. Als ik bijvoorbeeld in Amerika zit, screent ze mijn mailbox en filtert ze urgente zaken eruit. Ook worden mijn telefoontjes direct naar haar doorgeschakeld. Dit geeft me veel rust, want ik weet dat alles in goede handen is. Daarnaast spreekt ze vloeiend Engels, wat ideaal is, omdat veel van mijn klanten internationaal zijn. 

Hoe verloopt jullie samenwerking op afstand? 

We hebben wekelijks een overleg waarin we bespreken welke zaken er opgepakt moeten worden. Als er iets belangrijks tussendoor komt, stuur ik Brigitte een e-mail of een appje. 

Hoe vond je de overstap naar een nieuwe VA? 

Van 2001 tot 2018 werkte ik samen met mijn eerste VA, wat een lange en fijne samenwerking was. Toen zij stopte, vond ik dat best spannend. Gelukkig had ik er alle vertrouwen in dat Moneypenny precies wist wat ik als opdrachtgever nodig had om een goede match zou vinden. Dat bleek ook: de kennismaking met Brigitte voelde meteen goed aan. Verder verliep de omschakeling heel soepel. Het is belangrijk om te investeren in een goede relatie, want je hebt beiden je eigen routines die je moet afstemmen. Dat ging bij ons meteen prima. Ik waardeer het werk van een VA enorm; zonder hun hulp kun je je bedrijf niet goed runnen. 

Hoe is je ervaring met Moneypenny? 

Ik ben ontzettend tevreden met Moneypenny. Jullie begrijpen precies wat ik nodig heb als opdrachtgever. Recentelijk had ik hulp nodig bij het notuleren en het is fijn om te weten dat ik dan bij Moneypenny terechtkan. De accountmanager zorgde direct voor een VA die uitstekend werk heeft geleverd. Het is zeer prettig dat Moneypenny zo’n groot team van VA’s heeft. Als ik extra taken heb buiten mijn reguliere uren en mijn eigen VA is te druk, kan ik altijd rekenen op een vervanger. 

Zou je andere ondernemers aanraden om met een VA te werken? 

Absoluut. Veel ondernemers van mijn leeftijd – ik ben inmiddels 60-plusser – hebben de voorkeur voor face-to-facecontact. Maar ik kan je zeggen, dat is helemaal niet nodig. Werken met een VA op afstand werkt perfect. 

Meer weten?   

Bekijk de LinkedIn-pagina van Freek Lapré als je meer wil weten over QOLity. Ben je ondernemer en overweeg je ook om samen te werken met een virtueel assistent? Ga dan naar de virtuele assistentie pagina voor meer informatie en onze tarieven of plan direct een vrijblijvend gesprek in om te sparren. 

Benieuwd wat Moneypenny voor jou kan betekenen?

Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.

Meer uit onze kennisbank

Hier vind je reviews over Moneypenny, zo kan jij een goede VA-keuze maken.
19 december 2024 Blog

Waar vind je reviews over Moneypenny?

Als ondernemer/manager wil je zeker weten dat je een betrouwbare keuze maakt als je werk uit handen… Lees verder
Opdrachtgever Marnix over het verschil tussen een VA en iemand op kantoor
5 december 2024 Succesverhalen

Marnix over het verschil tussen een VA en iemand op kantoor

“Bij Moneypenny hebben we toegang tot een pool van VA’s met verschillende vaardigheden. Dat is… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
4 december 2024 In de media

Nieuwsbrief november 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!