Volgende patiënt!

De relatie die ik met mijn smartphone heb, is hartstochtelijk. Ik koester hem enorm, kan absoluut niet zonder hem. Tegelijkertijd laat ik hem, onhandig als ik ben, regelmatig stuiteren of ergens tegenaan botsen. Al in een vroeg stadium van onze relatie heb ik hem daarom verwend met een beschermende cover die de eerste klappen opvangt. Afgelopen zaterdag was daar de ultieme relatietest: ik struikelde en viel samen met mijn smartphone op de grond met als gevolg: beurse knie voor mij, gebroken scherm voor mijn telefoon. Quelle horreur!

Relatiecrisis
Wilde paniek, zo laat mijn eerste reactie zich het beste omschrijven. Hoe moet dat nou?! Straks ben ik niet bereikbaar? Laten maken duurt vast een eeuwigheid! Dergelijke gedachtes schoten in razend tempo door mijn hoofd. Voor ik wist zat ik, nog altijd op de grond, met de iPad op schoot, op zoek naar reparatiebedrijven die nu en meteen mijn iPhone konden maken. Kijkend naar de talloze hits met de search term ‘iphone stuk’ leek ik geen uniek geval te zijn. En gezien de telefonische wachtrij, zaten die dag heel wat meer mensen in een ‘relatiecrisis’.

Wereldreis
Bij poging vier had ik raak. De Phone Dokter had nog een gaatje in zijn volle spreekuur. Niet in zijn praktijk in Amsterdam, die was wegens vakantie gesloten, maar nog wel in Schiedam. Opnieuw voelde ik paniek opkomen. Voor Amsterdamse begrippen voelt alles wat zich buiten de stadsgrenzen afspeelt als een rit naar de andere kant van de wereld, maar de dokter wist me te geruststellen: hij had alle materialen op voorraad. Met een behandeling van een half uurtje zou alles weer in orde zijn en bovendien, zo verzekerde hij, is Schiedam echt niet zo heel ver weg. Met mijn man verbluft achterlatend, racete ik weg.

Vakkundig
De dokter bleek daad bij het woord te voegen. Vakkundig werd de patiënt bekeken, de diagnose vastgesteld en vervolgens met grootse nauwkeurigheid behandeld. En, zoals beloofd, na een half uur was m’n iPhone weer tip top in orde. Een last viel van m’n schouders, eindelijk kwam ik weer bij zinnen. En realiseerde ik me opeens hoe belachelijk ik me wel niet had opgesteld. Maar wederom wist de dokter me te kalmeren.

24/7 connected
Wijselijk en bloedserieus legde hij uit dat de smartphone nu eenmaal steeds vaker deelgenoot is van iemand. Zo had hij laatst nog een patiënt met een heuse naam. Waarom mensen zo verknocht zijn aan hun telefoon? Simpelweg omdat dat ding iemands hele leven bevat of eigenlijk, iemands leven ís. Sociaal en zakelijk. Want “met al dat Nieuwe Werken en de grenzen tussen privé en werk die zo steeds meer vervagen, willen mensen 24/7 connected zijn. Het is dan niet meer dan logisch dat ze dan een sterke band opbouwen met hun smartphone,” zo verkondigde de Phone Dokter en ontfermde zich ondertussen over de volgende patiënt.

Zo, die kon ik m’n zak steken. Mijn hysterisch verlopen zaterdag had ik dus mooi aan mezelf te danken!


Directeur Moneypenny en Cloudworkers

Dit artikel is ook gepubliceerd op Nu.nl

Ben jij dé virtuele assistent van 2012? Meld je dan aan of laat je aanmelden voor de eerste editie van de Moneypenny Virtuele Assistent verkiezing!

Door Direct ICT
Op 21 september 2012
Blog

Meer inspiratie

Oprichters Moneypenny delen 22 jaar ervaring in boek: Hybride wérkt
23 september 2022 In de media

Oprichters Moneypenny delen 22 jaar ervaring in boek: Hybride wérkt

Persbericht Moneypenny – Amsterdam, 23 september 2022 Vanaf vandaag is het boek Hybride wérkt… Lees verder
Moneypenny nieuwsbrief
22 september 2022 Nieuwsbrief

Nieuwsbrief september

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
Belangen in balans bij hybride werken - Moneypenny bite
21 september 2022 Blog

Moneypenny-bite ‘Belangen in balans bij hybride werken’

Gedurende de coronacrisis heeft werkend Nederland noodgedwongen kennisgemaakt met thuiswerken. Een… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!