NORNORM startte een Moneypenny-samenwerking voor salesondersteuning

“Virtuele salesondersteuning maakte Moneypenny de ideale partner voor ons.” 

Wij interviewden Douwe, CCO van NORNORM. NORNORM is een Scandinavisch bedrijf dat ondertussen in 14 verschillende Europese landen kantoormeubilair as a service levert bij diverse bedrijven. Tijdens de opstartfase brak covid uit en moesten ze bij NORNORM de sales volledig virtueel bolwerken. Dit is het moment waar Moneypenny om de hoek kwam kijken. Ondertussen staat NORNORM als een huis en heeft de samenwerking met Moneypenny zich ontwikkeld tot PA-ondersteuning en business support. In dit interview lees je meer over NORNORM en over de verschillende rollen die onze VA’s voor hen uitvoeren.

Door Willemijn
Op 28 augustus 2024
Succesverhalen
Interview met opdrachtgever Douwe van NORNORM: wat startte met sales heeft zich nu ontwikkeld to PA-ondersteuning en customer support.

Douwe, vertel eens meer over jezelf en NORNORM? 

Natuurlijk! Ik ben afgestudeerd aan de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten en heb een achtergrond als interieurarchitect. Ik sla graag bruggen tussen innovatieve ideeën en commerciële concepten. Daarnaast ligt mijn hart bij het ondernemerschap en vastgoed. Vanaf 2017 was ik managing director van flex operator Epicenter, waar ik verantwoordelijk was voor de sales in Edge Olympic. In januari 2020 werd ik door de voorzitter van de Zweedse Kamer van Koophandel gevraagd om Anders en Jonas, de oprichters van NORNORM, een rondleiding te geven door ons gebouw. Ik had meteen een goede klik met de heren. Ook sloot mijn ervaring in vastgoed en mijn affiniteit met interieur en meubilair naadloos aan bij de visie van NORNORM. NORNORM vestigde zich in Edge en het duurde niet lang voordat ik de vraag kreeg om in te stappen bij NORNORM. Die kans heb ik met beide handen aangegrepen en tot nu toe ervaar ik dit als de beste beslissing van mijn carrière. 

NORNORM biedt een circulair abonnement per netto m2 per maand voor functioneel kantoormeubilair. Het is geen lease, koop of huur, maar je betaalt per vloeroppervlakte en krijgt daarvoor al het benodigde kantoormeubilair. Dit biedt enorme flexibiliteit, omdat je bij ons continue meubels kunt wisselen. Op deze manier kan je bijvoorbeeld blijvend inspelen op het aantal werknemers dat werkt vanuit kantoor. De meubels die wij ophalen, worden refurbished en hergebruikt. Dit draagt bij aan onze missie om de levensduur van kantoormeubilair te verlengen en het grootste circulaire bedrijf op dit gebied te worden. 

Hebben jullie vaste stijlen waar je uit kunt kiezen? 

Goede vraag! Bij NORNORM hebben we drie tijdloze stijlen ontwikkeld: Nordic Light, Dark en Black and White. Dit zorgt ervoor dat de meubels makkelijk te combineren zijn met verschillende branding en kleuren van bedrijven. We hebben een beperkt, maar veelzijdig aanbod dat voor iedereen werkt. Samen met architecten creëren we unieke concepten die zowel functioneel als esthetisch aantrekkelijk zijn. Bedrijven kunnen ook hun eigen meubilair hergebruiken, wat wij dan combineren met ons model. Hierdoor kunnen klanten flexibel en duurzaam inrichten zonder hoge initiële kosten, terwijl ze wel investeren in de verduurzaming van hun pand. 

Waarom ben je van de Virtual Assistance van Moneypenny gebruik gaan maken? 

De eerste aanleiding was covid. Iedereen werkte vanaf dat moment virtueel, wat betekende dat we alles remote moesten opzetten. Anders, de oprichter en huidige CEO, zat in Kopenhagen, Jonas zat in Stockholm en ik zat in Amsterdam. Omdat we toen nog in de opstartfase zaten, hadden we met name ondersteuning nodig op salesgebied. Ik kende Marianne (oprichtster van Moneypenny) doordat Moneypenny voorheen één van de huurders was in ons gebouw. Hierdoor kende ik jullie concept en wist ik dat Moneypenny, naast de secretariële ondersteuning, ook salesondersteuning aanbiedt. Jullie waren hiermee bij uitstek de ideale partner voor ons.  

Kan je meer vertellen over de verschillende samenwerkingen met onze Moneypenny-VA’s? 

Mijn eerste eigen Moneypenny-VA was Barbara, zij ondersteunde mij met salessupport. Ik wilde me focussen op de verkoop en had iemand nodig die de tweede stap kon uitvoeren: het verzamelen van plattegronden van onze klanten. We hebben namelijk een digitaal platform gebouwd dat plattegronden omzet in een virtueel 3D-model van het kantoor. Dit model richten wij virtueel in op basis van de briefing van de klant. Zo worden de vierkante meters van functioneel kantoormeubilair berekend. Barbara zorgde ervoor dat de benodigde informatie werd aangeleverd en dat het juist werd verwerkt. Dit deed ze allemaal fantastisch en kreeg uiteindelijk een steeds zwaardere rol, inclusief juridische taken.  

VA Niels en VA Jorien stonden ons ook bij met salesondersteuning. Samen waren ze een perfect team. Niels had een sterke focus op ondersteuning in het acquisitietraject: het binnenhalen van nieuwe klanten, terwijl Jorien zich richtte op het verwerken van de aanvragen.  

Omdat ik later verantwoordelijk werd voor meerdere landen, had ik iemand nodig die mijn reizen kon plannen en mijn afspraken kon coördineren. In de eerste instantie deden Barbara en Jorien dit, maar later werd dit overgenomen door andere VA’s. Momenteel is dat al sinds vorig jaar januari Zoë en dat gaat heel goed. We hebben wekelijkse incheckmomenten om alle taken en afspraken van de week door te nemen. Hierdoor verloopt onze samenwerking soepel.  

En dan hebben jullie nóg 2 Moneypenny-VA’s, wat doen zij voor NORNORM? 

Virtueel assistent Anouk en virtueel assistent Karen versterken ons business supportteam, wat wij ons customer success team noemen. Ze houden onder andere klanten op de hoogte van de status van leveringen en behandelen alle aanvragen die binnenkomen in onze support mailbox. Denk hierbij aan wijzigen die onze klanten indienen omtrent hun kantoormeubilair.  

Hoe ervaar je de samenwerkingen op afstand? 

Toen het bedrijf in de opstartfase zat en covid uitbrak, was jullie service de ideale uitkomst. Toentertijd nog met name voor de salesondersteuning, maar ondertussen is dit takenpakket veranderd naar PA-ondersteuning en business support. Ook dit verloopt allemaal hartstikke goed en kan perfect op afstand worden uitgevoerd.  

Wat is je ervaring met Moneypenny in het algemeen? 

Ik vind het concept van Moneypenny erg fijn en voor ons werkt het gewoon heel goed. Wat ook een voordeel is, is dat je makkelijk kan op- en afschalen. Met name bij het customer success team is dit erg prettig, omdat de behoefte aan assistentie fluctueert afhankelijk van de drukte. Daarnaast is jullie service goed en ik vind het ontzettend leuk dat jullie customer events organiseren. Zo was ik laatst op uitnodiging van jullie bij James Bond in Concert in het Concertgebouw in Amsterdam, dit was ontzettend gaaf.  

Zou je andere ondernemers aanraden samen te werken met een VA? 

Absoluut, ik laat jullie naam regelmatig vallen! 

Heb je nog tips voor andere ondernemers? 

Mocht je met een VA in zee gaan: communicatie blijft essentieel. Maak daarom goede afspraken over de bereikbaarheid en manier van communiceren. Zo weet je precies wat je aan elkaar hebt en houd je het voor beide partijen makkelijk en efficiënt.  

Meer weten? 

Bekijk de website van NORNORM als je meer wil weten over hun dienstverlening. Ben je ondernemer en overweeg je ook om samen te werken met een virtueel assistent? Ga dan naar de virtuele assistentie pagina voor meer informatie en onze tarieven of plan direct een vrijblijvend gesprek in om te sparren.

Benieuwd wat Moneypenny voor jou kan betekenen?

Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.

Meer uit onze kennisbank

Blog: 5 redenen waarom je met een VA-bureau wilt werken versus een andere oplossing
4 november 2024 Blog

5 redenen waarom je met een VA-bureau wilt werken versus een andere oplossing

Het beheren van je bedrijf kan uitdagend zijn, vooral wanneer je externe hulp nodig hebt om alles… Lees verder
Moneypenny blog: 5 redenen waarom jij een VA van Moneypenny wil
28 oktober 2024 Blog

5 redenen waarom jij een VA van Moneypenny wil

Ben je aan het overwegen om met een virtueel assistent te werken, maar weet je niet goed welk… Lees verder
Opdrachtgever Freek is al sinds 2001 klant bij Moneypenny
23 oktober 2024 Succesverhalen

Freek Lapré: Al 23 jaar klant bij Moneypenny

“Ik waardeer het werk van een VA enorm; zonder hun hulp kun je je bedrijf niet goed… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!