Slimmer werken met Moneybird

Slimmer werken; Iets waar wij binnen Moneypenny veel waarde aan hechten. We durven wel te beweren dat wij hier experts in zijn. Het is de essentie van ons bestaan. Omdat we ervan overtuigd zijn dat onze kennis gedeeld moet worden, geven wij elke maand een tip om slimmer te werken. Deze maand vertelt onze virtuele assistent Sandra je meer over Moneybird, een tool die je helpt om de boekhouding overzichtelijk en helder te maken.

Door Bonnie
Op 23 november 2022
Samenwerken met je VA
Slimmer werken met Moneybird en een Virtueel Assistent van Moneypenny

Wat is Moneybird?

Als virtueel assistent heb je regelmatig te maken met de boekhouding van een opdrachtgever. Om dit goed overzichtelijk te houden gebruik ik Moneybird. Dit is een tool die boekhouden vergemakkelijkt en ervoor zorgt dat ik er minder tijd aan kwijt ben.

Wat zijn de functionaliteiten van Moneybird?

Moneybird biedt veel verschillende functionaliteiten. De meest belangrijke beschrijf ik hieronder;

Offertes:

Je kan heel gemakkelijk een offerte maken, gebaseerd op de wensen en behoeften van de klant en in de gewenste huisstijl. Op de offerte geef je per regel het aantal, omschrijving, bedrag en btw-tarief op. Daarnaast kun je ook een categorie en project toevoegen, wanneer je de offerte dan factureert worden deze gegevens automatisch meegenomen op de factuur. Wanneer je deze instellingen eenmaal hebt ingevoerd, onthoudt Moneybird dit voor de volgende keer.

Facturen:

Ook facturen zet je snel in de gewenste huisstijl en kun je gemakkelijk aanpassen. Doordat Moneybird factuurnummers automatisch vermeld en de btw-berekeningen en totaalbedragen berekent, scheelt dit mij veel tijd. Verder zie je in Moneybird in één oogopslag welke facturen nog open staan en welke facturen een herinnering nodig hebben, hierdoor hoef ik dit niet zelf meer bij te houden. Overigens kun je deze herinnering ook automatisch verzenden via Moneybird.

Bank:

Via het tabblad Bank kan je eenvoudig banktransacties inlezen. Wanneer je een transactie koppelt aan een factuur of een ander inkomend document wordt deze automatisch gemarkeerd als ‘betaald’. Via de banktransacties zie je ook meteen of er nog bonnen ontbreken in de administratie.

Inkoopfacturen en bonnen:

Door inkomende bonnen en facturen meteen toe te voegen, heb je alle belangrijke documenten bij elkaar en heb je een helder overzicht wanneer je bijvoorbeeld btw terugvraagt bij de belastingdienst. Daarbij heeft Moneybird ook een handige zoekfunctie, dit zorgt ervoor dat als een opdrachtgever op zoek is naar dat ene bonnetje ik die snel gevonden heb.

Urenregistratie:

Verder kun je in Moneybird ook je uren beheren. Alle uren die ik maak, registreer ik hier. Je kan elke medewerker toegang geven voor deze urenregistratie, zo heb je dus een goed overzicht van alle gewerkte uren en kan dit gelijk gefactureerd worden aan de klant.

Naast de bovengenoemde functionaliteiten kan Moneybird nog veel meer, voor meer informatie raden we aan om de website van Moneybird te raadplegen.

Wat kost het?

Moneybird is te verkrijgen in verschillende pakketten. Het kleinste pakket is gratis, de andere pakketten kan je eerst 60 dagen gratis uitproberen. Hierna kan je kiezen tussen 3 betaalde pakketten voor €14,-, €25,- of €35 euro per maand of je blijft bij het gratis pakket.

“Wat mij (en mijn collega’s) betreft is het zeker de moeite waard om te kijken of jij met deze tool slimmer kan werken. Wil je meer weten? Ga dan naar de website van Moneybird. Wil jij hulp bij jouw boekhouding en andere taken? Wij helpen je graag aan een eigen virtuele assistent!

* Moneypenny heeft geen enkel zakelijk belang bij deze tool. Het zijn tools en diensten waar wij van onder de indruk zijn, die het slimmer werken stimuleren en die wij daarom het delen waard vinden. Vanzelfsprekend kunnen onze Virtuele Assistenten ondersteunen bij het invoeren of toepassen van zo’n tool of dienst.

Wil jij ook slimmer werken met een virtueel assistent van Moneypenny?

Ontdek de mogelijkheden tijdens een vrijblijvend gesprek.

Meer uit onze kennisbank

Blog: 5 redenen waarom je met een VA-bureau wilt werken versus een andere oplossing
4 november 2024 Blog

5 redenen waarom je met een VA-bureau wilt werken versus een andere oplossing

Het beheren van je bedrijf kan uitdagend zijn, vooral wanneer je externe hulp nodig hebt om alles… Lees verder
Moneypenny blog: 5 redenen waarom jij een VA van Moneypenny wil
28 oktober 2024 Blog

5 redenen waarom jij een VA van Moneypenny wil

Ben je aan het overwegen om met een virtueel assistent te werken, maar weet je niet goed welk… Lees verder
Opdrachtgever Freek is al sinds 2001 klant bij Moneypenny
23 oktober 2024 Succesverhalen

Freek Lapré: Al 23 jaar klant bij Moneypenny

“Ik waardeer het werk van een VA enorm; zonder hun hulp kun je je bedrijf niet goed… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!