Interview met Virtuele Professional Manon – “ Ik ben heel enthousiast over dit concept en ik raad het iedereen aan”.

Naast Virtuele Assistenten – persoonlijke assistenten op afstand – biedt Moneypenny nu ook Virtuele Professionals. Maar wie zijn eigenlijk die Virtuele Professionals en waarom willen deze vakspecialisten (marketeers, juristen, controllers en meer) niet op kantoor, maar flexibel en op afstand werken? In het interview met onze Virtuele Professional Manon lees je wat haar bewogen heeft.

Op 26 juli 2019
Ontmoet onze VA's

Vertel eens iets over je achtergrond (opleiding, werkervaring)

Hi! Ik ben Manon, 28 jaar en ik woon in Nijmegen. Ik heb HBO Accountancy gestudeerd en heb daarna nog een master Accounting afgerond. Daarna heb ik heel veel “job gehopt” en op verschillende plekken gewerkt. Uiteindelijk ben ik ook als accountant aan het werk gegaan bij een accountancy kantoor, maar de cultuur daar was niks voor mij. Als één van mijn laatste banen werkte ik bij een makelaar / vastgoedbeheerder. Daar heb ik mij vooral bezig gehouden met het efficiënter maken van de organisatie. Terwijl ik daar werkte ben ik ook begonnen met werken voor Moneypenny.

Kun je wat vertellen over hoe je bij Moneypenny terecht bent gekomen? En wat je nu doet voor Moneypenny?

Ik werkte op een gegeven moment 3 dagen per week bij mijn bijbaan, maar ik wilde er graag nog wat bij doen. Ik had altijd best wel een stoffig beeld van thuiswerken, maar toen stuitte ik op de website van Moneypenny. Op dat moment stonden er nog geen relevante vacatures voor mij open, dus toen heb ik me ingeschreven voor de nieuwsbrief. Toen er uiteindelijk wel een leuke vacature voorbij kwam heb ik daarop gesolliciteerd en zo ben ik 1,5 jaar terug begonnen bij Moneypenny. Het geeft mij heel veel flexibiliteit om het werk te combineren met andere bezigheden. Sinds een tijdje heb ik een nieuwe baan in het onderwijs en werk ik momenteel voor één klant van Moneypenny. Ik doe boekhouding voor een internetprovider in Utrecht. Ik kan het perfect combineren met mijn baan in het onderwijs en opleiding die ik gevolgd heb.

Wat voor taken kun jij voor een klant uitvoeren?

Voor klanten van Moneypenny houd ik mij vooral bezig met financiën/boekhouding, contract afwikkelingen en andere inhoudelijke financiële klussen. Daarnaast kan ik klanten ook helpen bij het efficiënter maken en opzetten van hun boekhoudproces. Zo kan het bijhouden van de boekhouding weer sneller worden uitgevoerd door een VA met minder boekhoud ervaring.

Zie je ook nadelen aan deze manier van werken?

Persoonlijk vind ik face-to-face contact óók erg belangrijk in het werk wat ik doe. Vandaar is de combinatie van het thuiswerken met mijn baan in het onderwijs voor mij echt ideaal. Bij Moneypenny heb ik erg leuk contact met andere VA collega’s, voornamelijk door middel van Skype en telefonisch contact, en bij mijn andere werk krijg ik het face-to-face contact wat ik zoek in een baan. Ideaal dus!

Heb je tips voor anderen die VA/VP willen worden?

Meld je aan voor de job updates van Moneypenny. Als je een skill hebt, je jong bent en je via dit concept wilt werken, dan is er volgens mij altijd wel ruimte bij Moneypenny. Mijn in eerste instantie stoffige beeld van thuiswerken is totaal van de baan door Moneypenny. Ik ben heel enthousiast over het concept. Ik zou iedereen er enthousiast voor maken, volgens mij zijn er niet zoveel bedrijven die zo werken. Dus mocht je thuis willen werken om welke reden dan ook, of niet volledig op kantoor kunnen werken. Dan is Moneypenny wel echt een hele mooie werkgever.

Heb je een structuur voor jezelf?

Tips voor een bepaalde manier van werken? Ja, zeker. Ik spreek bepaalde vaste deadlines af met mijn opdrachtgever. Zelfs als het niet noodzakelijk is om een deadline te hebben vind ik deze vaste momenten heel fijn. Zo kom ik uiteindelijk aan mijn weekindeling en op die manier kan ik het ook combineren met mijn andere baan. Dat is wel goed om te doen; structuur aanbrengen en dingen niet vooruitschuiven.

Kun je wat vertellen over jouw ervaring als VP en hoe je de ontwikkelingen hebt ervaren bij Moneypenny de afgelopen 1,5 jaar?

Mij is opgevallen dat steeds meer bedrijven “moeilijkere” taken uit handen durven te geven. Het is steeds normaler geworden om inhoudelijke klussen te laten uitvoeren door een remote werker, of remote specialist. Ik denk dat die angst steeds minder wordt. Het is een kwestie van vertrouwen en ik denk dat mensen dat steeds meer hebben. Misschien komt het ook omdat er steeds meer jonge ondernemers zijn die die stap durven te zetten.
Ik denk ook dat bedrijven op zoek zijn naar werknemers die zich willen binden aan het bedrijf, maar dat bedrijven tegelijkertijd ook steeds meer vacatures openstellen voor remote werkers.
Moneypenny biedt daarin een toegevoegde waarde ten opzichte van de inzet van een ZZP’er (red.).

Benieuwd naar onze Virtuele Professional service?

Wij helpen jou graag met het vinden van de juiste Virtuele Professional voor jouw vacature/taak. Ga voor meer informatie naar deze pagina op onze website, of stuur ons een mailtje. We helpen je graag verder!

Meer uit onze kennisbank

Meet the Virtual Assistant Merel
Video's

Meet the VA – Merel

In deze video maak je kennis met Virtueel Assistent Merel. Merel vertelt je in deze video meer over… Lees verder
Interview met opdrachtgever Douwe van NORNORM: wat startte met sales heeft zich nu ontwikkeld to PA-ondersteuning en customer support.
28 augustus 2024 Succesverhalen

NORNORM startte een Moneypenny-samenwerking voor salesondersteuning

“Virtuele salesondersteuning maakte Moneypenny de ideale partner voor ons.”  Wij interviewden… Lees verder
HR en recruitment ondersteuning met een Virtueel Assistent van Moneypenny
22 augustus 2024 Blog

Tijdelijke HR ondersteuning

HR, de afdeling die alle zaken rondom jouw personeel draaiende houdt. En ook hier is het geen… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!