VA Annet denkt proactief mee met de opdrachtgever

“Ik ben niet bang om suggesties te doen, ook als dat soms een andere aanpak vereist.” 

Wij interviewden virtueel assistent Annet. Annet weet precies hoe de HR-afdeling reilt en zeilt. Ze denkt proactief mee met de opdrachtgever en schroomt niet om suggesties te doen, zelfs als dat een andere aanpak vraagt. Benieuwd wat Annet zo’n goede VA maakt? Je leest het in het interview. 

Door Bonnie
Op 18 september 2024
Ontmoet onze VA's
Moneypenny Virtueel Assistent Annet

Zou je allereerst iets meer over je achtergrond kunnen vertellen? 

Zeker! Ik ben begonnen op de hotelschool en ben daarna in de horeca gaan werken. Helaas moest ik door een ongeluk met mijn rug van richting veranderen; dit bracht me bij administratief werk. Vier jaar lang was ik verantwoordelijk voor het werven van uitzendkrachten bij een uitzendbureau. Vervolgens heb ik een jaar op het hoofdkantoor van dit uitzendbureau gewerkt op de afdeling interne opleidingen. Uiteindelijk merkte ik dat de corporate wereld niet meer mijn ding was en maakte ik de overstap naar een mbo-college. Daar heb ik 12,5 jaar als management- en personal assistant van het College van Bestuur gewerkt. Een totaal andere richting, maar ik vond het ondersteunen van het bestuur en het administratieve werk ontzettend leuk. Dit veelzijdige werk ligt me helemaal. 

Zou je meer kunnen vertellen over de opdrachtgevers die je ondersteunt? 

Momenteel werk ik voor één opdrachtgever, een cateringbedrijf, waar ik verschillende HR-taken op me neem. Zo voer ik bijvoorbeeld online de eerste gesprekken met sollicitanten voor de functie van cateringmedewerker in schoolkantines. Tijdens zo’n kennismaking kijk ik niet alleen naar hun vaardigheden, maar ook naar hun verwachtingen en of die aansluiten bij wat wij zoeken. Vaak krijg ik al snel een goed beeld van de kandidaat: of ze zelfstandig, enthousiast en geschikt zijn voor de functie. Als ik denk dat het een match is, stuur ik ze door voor een vervolggesprek met de manager van de betreffende locatie. Daarnaast voer ik einde proeftijdgesprekken, stel ik contracten op en bewaak ik de voortgang van diverse HR processen. Kortom, ik zorg ervoor dat alles op HR-gebied soepel verloopt.

Wat maakt jou een goede VA?    

Wat mij een goede VA maakt, is onder andere mijn 12,5 jaar ervaring als managementassistent. Ik heb veel geleerd over hoe administratieve processen binnen een organisatie verlopen. Daarnaast ben ik echt betrokken bij de organisatie en sta ik open voor feedback, zowel om te geven als te ontvangen. Verder denk ik altijd actief mee met de opdrachtgever. Ik voer taken niet zomaar uit, maar stel mezelf vragen zoals: waarom doen we dit? Hoe kan het efficiënter? Ik ben niet bang om suggesties te doen, ook als dat soms een andere aanpak vereist. Hierdoor zorg ik ervoor dat ik niet alleen uitvoer, maar ook echt bijdraag aan het verbeteren van processen. 

Hoe ervaar je de samenwerking op afstand? 

De samenwerking op afstand verloopt erg soepel. Elke ochtend hebben mijn opdrachtgever en ik een kort overleg van ongeveer 30 minuten. We bespreken dan welke taken die dag prioriteit hebben en hoe de rest van het werk verloopt. Hierna ga ik zelfstandig aan de slag en kan ik mijn dag zo efficiënt mogelijk indelen. Dat werkt heel prettig. Het voelt bijna alsof we op kantoor werken, maar dan zonder de afleidingen van een drukke omgeving. 

Ben je ondernemer en zou je graag met een Virtueel Assistent aan de slag willen gaan?     

Plan dan een vrijblijvende afspraak in of lees hier meer over onze Virtual Assistance. 

Benieuwd wat Moneypenny voor jou kan betekenen?

Maak digitaal kennis en stel al je vragen. Of lees meer over onze VA-service.

Meer uit onze kennisbank

Blog: 5 redenen waarom je met een VA-bureau wilt werken versus een andere oplossing
4 november 2024 Blog

5 redenen waarom je met een VA-bureau wilt werken versus een andere oplossing

Het beheren van je bedrijf kan uitdagend zijn, vooral wanneer je externe hulp nodig hebt om alles… Lees verder
Moneypenny blog: 5 redenen waarom jij een VA van Moneypenny wil
28 oktober 2024 Blog

5 redenen waarom jij een VA van Moneypenny wil

Ben je aan het overwegen om met een virtueel assistent te werken, maar weet je niet goed welk… Lees verder
Opdrachtgever Freek is al sinds 2001 klant bij Moneypenny
23 oktober 2024 Succesverhalen

Freek Lapré: Al 23 jaar klant bij Moneypenny

“Ik waardeer het werk van een VA enorm; zonder hun hulp kun je je bedrijf niet goed… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!