Interim HR ondersteuning

HR is de afdeling die alles rondom personeel soepel laat verlopen. Toch kan ook hier een tekort aan handen ontstaan. Denk aan ziekte, zwangerschapsverlof, personeelsverloop of een plotselinge toename in sollicitaties door een groot project. In zulke gevallen biedt een Virtual Assistant als interim HR-ondersteuning uitkomst. Want eerlijk is eerlijk: HR-taken kosten simpelweg veel tijd.

Op 22 maart 2025
Blog
HR en recruitment ondersteuning met een Virtueel Assistent van Moneypenny

HR is onmisbaar

HR is de spil tussen de medewerkers en de organisatie. Het zorgt voor een efficiënte en effectieve inzet van personeel, ondersteunt de ontwikkeling en tevredenheid van medewerkers en regelt alles rondom salarisadministratie. Belangrijk, want zonder medewerkers, geen bedrijf. De taken van HR zorgen ervoor dat de juiste mensen worden aangenomen en behouden, dat medewerkers zich gewaardeerd en ondersteund voelen en dat alle administratieve processen correct worden afgehandeld. En wist je dat een Moneypenny-VA ook heel goed kan ondersteunen bij deze taken, zowel voor kortere periodes als langdurig?

Gevolgen van HR tekorten

Een gebrek aan HR-personeel heeft directe gevolgen voor je organisatie. Denk aan vertraging in wervingsprocessen, onvolledige salarisadministratie, gebrekkige ondersteuning van medewerkers en rommelige on- en offboarding. Zaken die je liever voorkomt, omdat ze de groei van je bedrijf in de weg staan.

Een virtual assistant als interim HR ondersteuning

Moneypenny biedt een flexibele en efficiënte oplossing voor interim HR-ondersteuning. Onze virtual assistants werken op afstand, maar kunnen snel schakelen en zijn flexibel inzetbaar. De behoeften van jouw organisatie staan voorop en of je nou een grote wervingscampagne hebt lopen of tijdelijk iedere week een aantal uren ondersteuning zoekt, de VA’s van Moneypenny bieden de oplossing.

Ondersteuning bij de volgende HR taken

Op zoek naar tijdelijke HR-ondersteuning? Een VA van Moneypenny helpt je snel inspelen op veranderingen en piekmomenten. Bovendien profiteer je van hun kennis en ervaring. Een greep uit de taken waarmee onze VA’s je ondersteunen:

  • Het screenen van CV’s
  • Zoeken en benaderen van kandidaten via Linkedin
  • Ondersteuning bij sollicitatie processen
  • Opstellen en versturen van arbeidsovereenkomsten
  • Beheren van personeelsdossiers
  • Support bij on- en off-boarding van medewerkers
  • Registreren van verzuim, verlof en vakantie-uren
  • En nog veel meer!

Bekijk de mogelijkheden van onze virtual assistance

Maak een afspraak! In een verkennend gesprek bespreken we jouw wensen. Welke taken wil je uitbesteden? Wat zijn je verwachtingen? Welke tools gebruik je? Op basis van jouw input maken wij een voorstel op maat. Zeg je ‘ja’ tegen ons voorstel? Dan regelen wij de virtual assistant. Is er een klik? Dan kan onze virtual assistant gelijk voor jou aan het werk.

Wil je meer weten over onze interim HR ondersteuning? Of wil je meer weten over onze Virtual Assistance? Bekijk dan alle mogelijkheden van een virtual assistant van Moneypenny.

Met Moneypenny geef je jouw business een boost!

Meer uit onze kennisbank

24 juni 2025 Klantverhalen

Uitbesteden geeft Georgia ruimte en overzicht

“Het gaat erom dat je taken uit handen geeft die je anders blijven achtervolgen, zodat je zelf… Lees verder
wat doet een virtual assistant va
24 juni 2025 Blog

Ondersteuning financiële administratie

Wil je je administratie op orde, maar blijft het liggen of wil je het liever niet zelf doen? Besteed… Lees verder
Moneypenny blog: 5 redenen waarom jij een VA van Moneypenny wil
17 juni 2025 Samenwerken met je VA

Zo vergroot je als MKB’er je online zichtbaarheid – met hulp van een Virtual Assistant

Online zichtbaarheid is geen luxe meer, maar een must. Of je nu een webshop runt, diensten aanbiedt… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Jij doet waar je goed in bent, wij regelen de rest.
Binnen een week jouw eigen VA.