Interview Petra Veurman: “Een VA inschakelen? Ik zou het gewoon doen!”

Petra Veurman, HR manager bij Highstreet, werkt samen met virtueel assistent Roseanne van Moneypenny. Lees in dit interview waarom zij een VA inschakelde en waarom dit een mooie oplossing is voor start-ups.

Op 29 juni 2021
Succesverhalen

Petra, kun je mij uitleggen wat Highstreet doet?

Highstreet is een app platform voor wereldwijde fashion en lifestyle brands. Het is onze missie om ’s werelds beste winkelervaring op je mobiel te leveren via onze native apps voor iOS en Android. Én om deze ervaring echt te beleven, adviseer ik altijd om 2 verschillende apps te downloaden en zelf een shopping experience te ervaren.*

Wat is jouw rol binnen Highstreet?

Toen ik in 2016 startte was Highstreet echt nog een start-up en richtte ik me op van alles. Nu het bedrijf gegroeid is ben ik verantwoordelijk voor HR en Recruitment, hierin is genoeg te doen. We werken remote en werven personeel over de hele wereld. Ik ben heel trots op het team dat we nu hebben.

Wanneer besloten jullie om een VA in te schakelen?

Er waren wat wisselingen bij ons op kantoor en stonden voor de uitdaging om dit op korte termijn op te lossen. De vraag bij start-ups fluctueert heel erg en het is soms lastig om in te schatten wat er aan office/administratieve taken ligt.

Uiteindelijk kwam één van de directeuren met het voorstel om eens naar Moneypenny kijken, want dat zou wel wat voor ons kunnen zijn.  We hebben toen een VA ingeschakeld en uiteindelijk bleek dat veel taken op afstand gedaan kunnen worden. Zelfs taken waarvan ik eerst dacht dat die niet op afstand zouden kunnen.

Welke taken doet VA Roseanne voor jou en hoe verloopt jullie samenwerking?

Roseanne ondersteunt mij met een aantal administratie HR-taken en office taken. In het begin heeft ze mij geholpen met het integreren van een nieuw HR-software systeem. Op dit moment doet ze ook veel onboardings en daarnaast pakt ze taken op waar ik zelf niet aan toe kom.

Jullie werken in het bedrijf remote, hoe hebben jullie de samenwerking op afstand ingericht?

Wij werken veel met Basecamp, we gebruiken de ping-functie voor communicatie en hebben project-boards ingericht. Roseanne werkt voornamelijk met het office-board waarin we taken hangen en aan haar toewijzen. Daarnaast hebben we 1 keer per week een meeting via Google Meet en we bellen tussendoor ook wel.

Wat is jouw ervaring met Moneypenny?

Ik had in die periode best wat stress en had meteen fijn en persoonlijk contact met Marianne. De nood was hoog en ik had dringend handjes nodig. Daar werd vanuit Moneypenny goed op ingespeeld door snel kandidaten klaar te hebben. Ik was specifiek op zoek naar een VA die goed met tools om kan gaan en Roseanne bleek een goede match.

Hoe is het inwerkproces verlopen?

Gelukkig was er al een handboek van de office aanwezig. Er was een soort overdracht waar Roseanne in kon kijken, maar ze heeft ook zelf veel uitgezocht. Je weet dat het inwerkproces tijd gaat kosten en daar zag ik ook tegen op maar het investeren van die tijd is de moeite waard. Het begin was hectisch maar na 2 maanden wist ik; dit regelt Roseanne gewoon en ging het mij tijd opleveren.

Welke tip wil jij nog geven aan ondernemers die een VA overwegen?

Ja, ik zou het gewoon doen. Vooral op een afdeling met office en administratieve taken waar het heel druk en hectisch is. Dan is dit een hele goede oplossing omdat het snel op te schalen is. Je bent heel flexibel en de VA’s hebben al ervaring met veel verschillende tools en weten wat er moet gebeuren.

Meer info?

Wil je meer weten over Highstreet? Bezoek dan de website. Overweeg jij ook om een VA in te schakelen? Plan direct een vrijblijvend gesprek in met Marianne om te sparren.

* in 2022 is Highstreet overgenomen door Newstore

Meer uit onze kennisbank

Marianne Sturman interview bij Management Support 'Een goede virtual assistant is nog geen goede ondernemer’.
10 april 2024 In de media

Management Support: Interview met Marianne Sturman over de rol van Virtueel Assistenten

In een interview met Management Support deelt Marianne Sturman, oprichter van Moneypenny, haar… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
10 april 2024 In de media

Nieuwsbrief april 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
complex agendabeheer
10 april 2024 Samenwerken met je VA

Geef het gedoe van agendabeheer uit handen met EasyCal

Het plannen van afspraken lijkt vaak een eenvoudige klus, totdat je in de wirwar van agenda’s… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!