FAQ werken als VA bij Moneypenny

Op de hoogte blijven van onze jobs zodra die er zijn? Schrijf je in voor onze jobs nieuwsbrief!

Wat houdt het in, werken als VA bij Moneypenny?

Als VA werk je vanuit je eigen thuiskantoor voor meerdere, vaste opdrachtgevers van Moneypenny. De werkzaamheden worden per klant afgesproken en kunnen variëren van secretarieel en (financieel) administratief tot online marketing en social. Hier vind je een meer gedetailleerd overzicht van de taken die onze VA’s voor klanten uitvoeren.

In onderstaand filmpje vertellen we meer over werken als VA bij Moneypenny.

Hoe kom ik in aanmerking voor een job als VA?

Wij werken met een vaste pool van VA’s die we zorgvuldig hebben geselecteerd en getraind. Aangezien we steeds meer klanten krijgen, hebben we ook regelmatig nieuwe VA’s nodig voor onze pool. Als je in aanmerking wil komen voor een job als VA raden we je aan om je in te schrijven voor onze jobs nieuwsbrief. Op het moment dat we weer nieuwe VA’s zoeken of specifieke opdrachten hebben sturen we een mail rond met een uitnodiging om te solliciteren. Schrijf je hier in.

Wat is het profiel van een Moneypenny VA?

VA’s hebben een achtergrond in een of meer van de volgende vakgebieden: managementondersteuning (secretaresse, PA, directie assistent), office management, (financiële) administratie, online marketing, communicatie, sociale media, projectmanagement. Verder zijn VA’s communicatief sterk, goed in Nederlands, en ‘tech savvy’.

Kan je ook als ZZP-er aan de slag bij Moneypenny?

We werken niet met ZZP-VA’s. Wel kan je op ZZP- basis notuleeropdrachten of interim opdrachten uitvoeren.

Wat voor klanten bedien je als Moneypenny-VA?

Wij hebben een ongelofelijk leuke, gevarieerde klantenkring, bestaande uit voornamelijk kleine en middelgrote organisaties. Zo bedienen we succesvolle ZZP-ers, zoals consultants, trainers, communicatieadviseurs, dagvoorzitters, sprekers en interim-managers. Voorbeelden van middelgrote organisaties zijn organisatie adviesbureaus, internetbedrijven, verenigingen/stichtingen, start-ups, scale-ups en webshops.

Hoe gaat de toewijzing van klanten in zijn werk?

Wij hebben een ongelofelijk leuke, gevarieerde klantenkring, bestaande uit voornamelijk kleine en middelgrote organisaties. Zo bedienen we succesvolle ZZP-ers, zoals consultants, trainers, communicatieadviseurs, dagvoorzitters, sprekers en interim-managers. Voorbeelden van middelgrote organisaties zijn organisatie adviesbureaus, internetbedrijven, verenigingen/stichtingen, start-ups, scale-ups en webshops.

Hoeveel uren werkt je als Moneypenny-VA?

Als VA bij Moneypenny werkt je minimaal 20-24 uur per week. De meeste VA’s werken ca. 20 uur per week. Je geeft bij ons aan hoeveel uren je wil werken en dan stoppen we je letterlijk vol met diverse klanten totdat je op het uren aantal zit dat het beste bij jou past.

Wordt het aantal uren gegarandeerd?

We kunnen helaas geen garanties geven over het aantal uren dat je wekelijks of maandelijks werkt. Dat komt omdat de werkzaamheden per klant en per week kunnen verschillen. Dat betekent dus dat je het niet erg moet vinden dat je soms meer en soms minder werkt.

Werk je als VA binnen vaste tijdsblokken of deel je je eigen tijd in?

Wij hebben de stellige overtuiging dat het niet uitmaakt waar of wanneer iemand werkt, als het werk maar gebeurt binnen de afgesproken deadlines en doorlooptijden. Als VA bepaal je dus zelf je werktijden. Wel ben je als VA minimaal 4 van de 5 werkdagen beschikbaar en bereikbaar voor je werk en heb je de mogelijkheid om tijdens je gekozen werkdagen meerdere keren per dag je mail te checken.

Waar moet mijn thuiskantoor aan voldoen?

Je hebt een computer of laptop, een smartphone en een breedband internetverbinding nodig om als VA voor Moneypenny aan de slag te kunnen. Daarnaast moet jouw (thuis)werkplek geschikt zijn om ‘gezond’ te kunnen werken volgens de richtlijnen van de Arbowet.

Neem ik ook de telefoon aan voor klanten?

Nee. We denken dat wij onze klanten beter kunnen ondersteunen door de telefoonopvang apart aan te bieden. Een gespecialiseerde antwoordservice is efficiënter en goedkoper. Bovendien zou je dan als VA altijd bereikbaar moeten zijn en dat is niet wenselijk.

Heb je ook contact met collega-VA's binnen Moneypenny?

Waar en wanneer je ook werkt via Moneypenny, je hebt veel virtuele collega’s. Via het Moneypenny Meetingpoint, ons online communicatieplatform, kun je contact leggen met je collega-VA’s. Je vindt daar onze kennisbank, nieuwtjes, informatie over nieuwe opdrachten, de urenregistratie en nog veel meer.

Ik heb gesolliciteerd op een job bij Moneypenny, maar ik hoor niks...

Je reactie wordt in onze database geregistreerd en meegenomen in de voorselectie van kandidaten. Wij selecteren onder meer op basis van jouw motivatie, jouw CV en eventuele eerdere communicatie. Daarbij spelen zaken als beschikbaarheid, relevante opleiding en relevante werkervaring uiteraard een belangrijke rol. Indien je in de voorselectie gekozen wordt, nemen wij contact met je op.

Aangezien wij zo effectief mogelijk met ieders tijd willen omgaan, nemen we alleen contact met je op als we verder met je willen praten over werken bij Moneypenny. Hoor je binnen 4 weken niets van ons, dan ben je helaas niet geselecteerd voor deze job.

Ik heb nog een vraag, hoe kan ik die het beste stellen?

Mail ons je vraag, dat is het handigst. Je krijgt meestal binnen een dag antwoord.

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!