In de coronatijd hebben veel organisaties noodgedwongen ontdekt dat substantieel en langdurig thuiswerken eigenlijk best werkt. Dat zien wij bij Moneypenny al jaren. Remote werken, oftewel je werk buiten de kantooromgeving doen, biedt veel mogelijkheden – voor medewerkers en organisaties. Zeker als je dat combineert met face-to-face tijd op kantoor en je werken hybride maakt.
Medewerkers willen ook na de coronatijd graag hybride werken. Uit onderzoek van Moneypenny, Nyenrode Business Universiteit en Open Universiteit bleek dat 97% (!) van de respondenten uit middelgrote en grote organisaties ook in de toekomst wil thuiswerken. En dan niet een dagje in de week, maar ongeveer de helft van hun werktijd.
Dat is voor werkgevers een mooi aanknopingspunt om zich positief te onderscheiden, zeker als de arbeidsmarkt in de toekomst weer of nog verder verkrapt. Je kunt als organisatie dan natuurlijk harder gaan roepen dat mensen bij jou moeten komen werken. Je kunt echter ook aansluiten op een diepgewortelde wens van veel talent om meer invloed te hebben op tijd, plaats en manier van werken. De technologie om op afstand te werken én samen te werken is er. We hebben ervaring opgedaan met andere manieren van het organiseren van werk, een nieuwe cultuur van samenwerken/ overleggen en een gewijzigde stijl van leidinggeven nog. Slaagt jouw organisatie erin om die ervaringen om te zetten in een blijvend andere manier van werken? Dit whitepaper daagt je uit om daarover na te denken en inspireert je om aan de slag te gaan met de uitdagingen die je daarbij ongetwijfeld tegenkomt.
"*" geeft vereiste velden aan