Interview met virtueel assistent Niels

“Ik kies zelf wanneer ik werk en hoe ik mijn dagen indeel!”

Virtueel assistent Niels was lange tijd de enige mannelijke virtuele assistent bij Moneypenny, de hoogste tijd voor een interview met hem. Niels verruilde zijn 9 tot 5 kantoorbaan voor een baan als virtual assistant en deelt nu zijn eigen werktijden flexibel in. Of zoals hij zelf zegt: als de zon op maandagmiddag schijnt kan ik gewoon lekker even gaan wandelen met de hond of een terrasje pakken. Ik kies nu zelf wanneer ik werk!

Door Maartje
Op 13 april 2022
Ontdek onze VA's
Virtueel assistent Niels van Moneypenny bepaalt zelf wanneer hij werkt

Niels! Vertel, wat is je achtergrond en hoe ben je ertoe gekomen om virtuele assistent bij Moneypenny te worden?

Zeker! Ik ben Niels, woonachtig in Alphen a/d Rijn met mijn vriendin, hond en kat. Ik werk al vanaf mijn 18e en ben begonnen bij een bedrijf dat software verkoopt. Eerst een tijdje als binnendienst medewerker en vervolgens ben ik doorgegroeid naar accountmanager buitendienst. Dit heb ik 10 jaar gedaan bij twee verschillende bedrijven, maar toen wilde ik wat anders gaan doen. Ik wilde niet terug naar een 9 tot 5 baan waarbij mijn werk bepaalde wat ik de hele week moest doen. Ik wilde juist meer de regie in eigen hand nemen en als het lekker weer is kunnen besluiten om te gaan sporten en ‘s avonds verder te werken. Daar was ik naar op zoek en zo kwam ik in contact met Moneypenny. Qua achtergrond had ik meer sales ervaring in plaats van een klassieke VA achtergrond, maar er was toevallig meteen een opdracht die mooi bij mijn profiel paste. Zo viel alles op z’n plek en ben ik begonnen.

Super leuk! En voor welke opdrachtgevers werk je momenteel?

Ik werk maar voor één opdrachtgever en zij verzorgen kantoorinrichtingen met een abonnementsvorm. Dus per m2 betaal je een bepaald bedrag en daarvoor wordt dan je kantoor flexibel ingericht. Het ene jaar kan je 40 bureaus afnemen en het volgende jaar juist 20 bureaus en 20 loungeplekken. Aanvragen hiervoor komen via allerlei kanalen binnen en dan komt de klant bij mij terecht. Ik neem de klant helemaal mee vanaf het eerste contactmoment tot de daadwerkelijke inrichting van de nieuwe kantoorruimte. Het is dus voornamelijk sales maar ook een stukje projectmanagement omdat ik de wens van de opdrachtgevers afstem met andere collega’s. Veel verschillende werkzaamheden en lijntjes, dat vind ik leuk!

Hoe combineer je het werk als virtuele assistent met je privéleven?

Ik was gewend om van 9 tot 5 te werken en nu dat niet meer hoeft heb ik voor mijn gevoel meer vrijheden. Ik heb weinig moeite om te schakelen maar dat komt natuurlijk ook omdat ik maar één opdrachtgever heb. En zodra ik klaar ben, klap ik mijn laptop dicht en ga ik wat anders doen.

Wat zijn volgens jou mindere aspecten van het werken als virtual assistent?

 Er is weinig social talk omdat we alles vanuit huis doen. Het scheelt wel dat ik samenwoon met mijn vriendin en zij werkt ook veel thuis. Dus dan heb je toch nog wat aanspraak. Maar dat is iets wat ik soms wel jammer vindt, al weegt het niet op tegen alle voordelen van mijn baan als VA.

Dankjewel! Tot slot, heb je nog tips voor andere virtuele assistenten?

Mijn tip is: Pak de vrijheid die je werk als VA je biedt en durf die ook te nemen. Durf je laptop dicht te klappen en lekker even te sporten. En ga daarna weer verder! Probeer hierin ook duidelijk te zijn naar je opdrachtgever en geef goed aan wanneer je wel of niet werkt. Dat is voor beide fijn!

Ben je door Niels verhaal getriggerd om zelf als virtuele assistent aan de slag te gaan?

Bekijk dan onze huidige vacatures.

Wil jij ook een virtueel assistent inschakelen?

Bekijk de mogelijkheden op onze website of neem direct contact op met Marianne Sturman via 06-51222840. Je mag ook een vrijblijvende afspraak plannen.

Meer uit onze kennisbank

Marianne Sturman interview bij Management Support 'Een goede virtual assistant is nog geen goede ondernemer’.
10 april 2024 In de media

Management Support: Interview met Marianne Sturman over de rol van Virtueel Assistenten

In een interview met Management Support deelt Marianne Sturman, oprichter van Moneypenny, haar… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
10 april 2024 In de media

Nieuwsbrief april 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
complex agendabeheer
10 april 2024 Samenwerken met je VA

Geef het gedoe van agendabeheer uit handen met EasyCal

Het plannen van afspraken lijkt vaak een eenvoudige klus, totdat je in de wirwar van agenda’s… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!