Interview met virtueel assistent Jessica

“Elke ochtend en avond doe ik een mailbox check, zo zie ik nooit wat over het hoofd!”

Deze week interviewden we virtueel assistent Jessica. Ze werkt voor maar liefst vier verschillende opdrachtgevers en is daarnaast ook yogadocente. Hoe ze haar diverse werkzaamheden combineert? Ze vertelt ons er alles over!

 

Door Maartje
Op 15 februari 2022
Ontdek onze VA's
Virtueel assistent Jessica werkt voor Moneypenny

Jessica, wat is je achtergrond?

Ik heb Frans gestudeerd en vervolgens gewerkt in een Frans bedrijf als vertaler en tolk. Frans is echt een prachtige taal, één groot gedicht! Daarna ben ik geswitcht naar officemanagement en heb ik verschillende banen gehad tot mijn 38ste. Ik gaf naast die banen al yogales sinds 2007 en heb hiervoor een yoga docentenopleiding gedaan. In 2013 begon ik met mijn eigen yogastudio. Dit heb ik gedaan tot vorig jaar oktober; door het coronavirus besloot ik te stoppen met mijn eigen yogastudio. Toen ben ik yogalessen gaan geven in studio’s van anderen en kreeg ik ook meer ruimte in mijn agenda. Zodoende ben ik begonnen bij Moneypenny.

Hoe ben je ertoe gekomen om virtueel assistent bij Moneypenny te worden?

Eigenlijk heel simpel via Google. Ik was aan het zoeken naar vacatures voor virtueel assistent en zo kwam ik bij Moneypenny terecht. De website sprak me erg aan en ik heb toen meteen een mail gestuurd. Zo ging het balletje rollen en eind augustus 2021 ben ik begonnen.

Kun je wat vertellen over je opdrachtgevers en welke taken je voor ze uitvoert?

In totaal werk ik voor vier opdrachtgevers en voor allemaal ben ik op hetzelfde moment gestart. Dat was even schakelen en wennen want iedereen werkt natuurlijk op een andere manier. Inmiddels heb ik een goede en fijne modus gevonden en werk ik gemiddeld 20 tot 24 uur per week. De branches waarin mijn opdrachtgevers werken zijn heel verschillend. Voor een opdrachtgever, een bureau dat adviseert op het gebied van vastgoed en huisvesting, verzorg ik de facturatie, agenda- en mailboxbeheer. Een andere opdrachtgever waar ik ook ondersteuning bij mail- en agendabeheer biedt, is werkzaam in herstel- en letselschade.

Voor een trainings- & coachingsbureau dat mensen helpt om te re-integreren in de arbeidsmarkt verzorg ik naast inbox- en agendabeheer ook e-mailmarketing en andere backoffice taken. De vierde opdrachtgever waar ik voor werk is een adviseur van de overheid op het gebied van big data & energietransitie. Ik heb virtueel assistent Wies overgenomen en voor deze opdracht verzorg ik allerlei uitzoekklussen zoals het structureren van documenten, facturen maken en agendabeheer.

Hoe combineer je het werk als virtual assistant met je privéleven?

Ik begin het liefst vroeg in de ochtend want dan heb ik meer focus. Vaak doe ik aan het einde van de middag nog even een korte check. Zo weet ik zeker dat er geen urgente dingen over het hoofd worden gezien. Het flexibel bepalen van mijn eigen uren geeft me de mogelijkheid om ook te werken als yoga docente. Dit doe ik vooral in de avonden en weekenden, ik vind het een fijne combinatie!

Zijn er wat jou betreft ook mindere aspecten?

Die zijn er niet, het is super leuk!

Wat zijn voor jou de voordelen van het werken als virtueel assistent?

Het gevoel van vrijheid vind ik een groot voordeel. In de tijd dat ik mijn yogastudio nog had, plande ik mijn eigen lesuren in. Zo kwam ik er destijds achter hoe belangrijk dat gevoel van vrijheid voor mij is. Nu, als virtueel assistent, ervaar ik die vrijheid weer. Ik heb geen 9 tot 5 baan maar deel mijn eigen tijden in. Verder mis ik geen collega’s want ik heb dagelijks veel contact met mijn opdrachtgevers. Voor één van mijn opdrachtgevers werk ik ook in een VA-team samen met een andere virtuele assistent van Moneypenny dus dat voelt voor mij ook als collega’s.

Heb je nog tips voor andere VA’s?

Ja! Als je met meerdere klanten tegelijk begint: rustig blijven ademen, het komt helemaal goed. Je merkt vanzelf dat dingen op zijn plek vallen na een paar weken. Daarnaast heb ik altijd een planner naast me liggen, dat werkt voor mij heel goed. Zo schrijf ik per dag een to do lijstje op, ook de terugkerende dingen. Dan is het uit mijn hoofd en kan ik rustig werken.

Zijn er nog andere dingen die je graag wilt meegeven?

Alleen dat het werk voor Moneypenny echt heel leuk is. Ik vind het zelf heel leuk om klanten blij te maken en te helpen. De klant blij, ik blij, iedereen blij.

 

Wil jij ook een virtueel assistent inschakelen?

Bekijk de mogelijkheden op onze website of neem direct contact op met Marianne Sturman via 06-51222840. Je mag ook een vrijblijvende afspraak plannen.

Meer uit onze kennisbank

Marianne Sturman interview bij Management Support 'Een goede virtual assistant is nog geen goede ondernemer’.
10 april 2024 In de media

Management Support: Interview met Marianne Sturman over de rol van Virtueel Assistenten

In een interview met Management Support deelt Marianne Sturman, oprichter van Moneypenny, haar… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
10 april 2024 In de media

Nieuwsbrief april 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
complex agendabeheer
10 april 2024 Samenwerken met je VA

Geef het gedoe van agendabeheer uit handen met EasyCal

Het plannen van afspraken lijkt vaak een eenvoudige klus, totdat je in de wirwar van agenda’s… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!