Interview met opdrachtgever Sabine den Hartog

“Wij willen ons kunnen focussen op de klant en waar we echt goed in zijn, daarom kozen wij voor een virtuele assistent.”

Oftewel, zoals wij bij Moneypenny zeggen; ‘Focus on what you do best!’. Sabine den Hartog, partner/eigenaar van Inlime, werkt samen met onze virtuele assistent Myrte. Lees in dit interview wat Myrte precies voor haar doet en hoe deze samenwerking op afstand wordt ervaren.

Door Willemijn
Op 18 januari 2022
Succesverhalen
Sabine den Hartog (Inlime) schakelde een virtuele assistent van Moneypenny in

Zou je allereerst meer kunnen vertellen over Inlime?

Natuurlijk, wij zijn een bureau dat gespecialiseerd is in organisatiecultuur, dus cultuurveranderingen binnen bedrijven. Om het tastbaar te maken; zet grote groepen bij elkaar en wij kijken hoe je zo’n grote groep beweegt. Een concreet voorbeeld; wij werden gevraagd om een bedrijf dat was samengesteld uit 14 losse bedrijven te helpen, zodat het ook daadwerkelijk één bedrijf zou worden. Een ander voorbeeld is een bedrijf dat een nieuwe strategie had bepaald en ons om hulp heeft gevraagd om deze strategie ook bij de werknemers daadwerkelijk te vertalen naar concreet gedrag, dus hoe ga je die groep bereiken. Het kunnen geven en ontvangen van feedback over en weer is hierin erg belangrijk. Veel mensen en organisaties zeggen dat wel te willen, een open feedback cultuur, maar het daadwerkelijk doen is een tweede.

Omdat wij ons focussen op de universele wetten van de psychologie, sociologie en groepsdynamiek, krijgen wij te maken met allerlei verschillende branches, van fabrieken tot de overheid en van scholen tot commerciële bedrijven.

Heel interessant allemaal! Wat deed je doen besluiten om een virtuele assistent in te schakelen?

Wij wilden meer doen aan onze vindbaarheid en aan onze zichtbaarheid op bijvoorbeeld social media. Wanneer we hier tijd voor hadden, dan staken we hier veel energie in en gingen er dan helemaal voor. Er ontstonden dan veel ideeën, maar wanneer er dan een interessante klantvraag binnenkwam, lieten we ook meteen weer alles vallen en gingen we weer volledig op in onze nieuwe opdracht. Wanneer de opdracht dan weer voorbij was, pakten we het wel weer op, maar op deze manier zit er natuurlijk geen continuïteit in en dat werkt niet. Klanten gaan altijd voor en hebben prioriteit. Daarom dachten we dat hulp bij onze social media wel handig zou zijn.

Slim bekeken! Kun je iets meer vertellen over de specifieke taken betreft de social media?

Voor de social media leveren we onderwerpen aan die we onder de aandacht willen brengen. Myrte maakt dan de posts, beheert de social media kalender en zorgt vervolgens dat er frequent gepost wordt. Zo zorgt zij voor de continuïteit die we misten. We hebben dan eens in de zoveel tijd brainstormsessies met elkaar en bedenken dan allerlei onderwerpen en thema’s, zodat we weer even vooruit kunnen. Het leuke is dat Myrte steeds meer gevoel voor onze business krijgt en ook steeds vaker met dingen komt die zij heeft gezien, zoals artikelen die zich zouden lenen voor goede content. Myrte houdt nu ook bij wat wel werkt en wat niet, dus welke posts wel effect hebben en welke niet.

En hoe ervaar je de samenwerking op afstand?

Dat blijkt hartstikke goed te kunnen! Myrte werkt vanuit Bonaire en daar merken we eigenlijk nooit iets van. Behalve dat wij wel eens haar heerlijke omstandigheden meekrijgen gedurende een meeting, maar dat vinden we alleen maar fijn voor haar! Sterker nog, we hebben zelfs een spel ontwikkeld over hybride werken, waarin we een vergelijkbare casus bespreken over wanneer iemand een maand vanuit een andere plek wil werken bijvoorbeeld. Dit heeft zoveel losgemaakt online, want veel mensen hebben het erover, maar het echt doen is weer heel wat anders.

Ook hebben we overigens totaal niet het idee dat we door de afstand elkaar minder goed aanvoelen of elkaar minder goed kennen.

Leuk om te horen! Wat heeft je in de eerste instantie doen beslissen een samenwerking op afstand aan te gaan?

Wij zijn natuurlijk zelf veel uit huis en bij klanten. Daarnaast werken wij graag zelfstandig, die flexibiliteit zat er bij ons al in en dat heeft ons ook doen beslissen met een virtuele assistent in zee te gaan. Toevallig hebben wij ook vlak voor de coronacrisis de huur van ons toenmalige pand opgezegd, omdat bleek dat we hier niet genoeg gebruik van maakten.

Merk je nu de samenwerking vordert, dat het takenpakket zich ook uitbreidt? 

Zeker, Myrte zit bij veel van onze besprekingen en trekt dan op een positieve manier ook taken naar zich toe. Ze is assertief en helpt graag en is tekstueel erg sterk. Zo waren we bezig met ons cultuurboosterprogramma en dan helpt ze bijvoorbeeld maar al te graag met het maken van flyers of andere taken.

Wat is jouw ervaring met Moneypenny zelf?

Prettig, heel fijn dat Moneypenny in huis heeft waar wij naar zochten. Toen we bij Moneypenny aanklopten, kregen we binnen no time 3 cv’s toegestuurd die eigenlijk allemaal heel erg goed waren en in ons straatje pasten. Verder hebben we echt het gevoel dat er een heel kort lijntje is, dat wanneer het nodig zou zijn, er direct goed contact is.

Wat fijn! Zou je andere ondernemers een virtuele assistent adviseren?

Zeker, ik geloof er namelijk heilig in dat een ondernemer zich moet focussen op waar hij of zij goed in is en andere taken beter kan uitbesteden. Daarnaast wil je als ondernemer makkelijk kunnen opschalen, maar ook een stap terug kunnen nemen indien nodig en omdat jullie pakketten heel toegankelijk zijn en jullie ook laagdrempelige pakketten aanbieden, raad ik ook zeker startende ondernemers aan om met een virtuele assistent van Moneypenny in zee te gaan.

Meer weten?

Benieuwd naar het bedrijf Inlime? Check hier dan hun website. Overweeg je zelf een VA of wil je daarover sparren? Check dan onze website voor meer info en tarieven of plan direct vrijblijvend gesprek in.

Wil jij je ook focussen op waar je goed in bent?

Plan dan nu een vrijblijvend gesprek in om te sparren over de mogelijkheden van een virtuele assistent.

Meer uit onze kennisbank

Marianne Sturman interview bij Management Support 'Een goede virtual assistant is nog geen goede ondernemer’.
10 april 2024 In de media

Management Support: Interview met Marianne Sturman over de rol van Virtueel Assistenten

In een interview met Management Support deelt Marianne Sturman, oprichter van Moneypenny, haar… Lees verder
nieuwsbrief-moneypenny
10 april 2024 In de media

Nieuwsbrief april 2024

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
complex agendabeheer
10 april 2024 Samenwerken met je VA

Geef het gedoe van agendabeheer uit handen met EasyCal

Het plannen van afspraken lijkt vaak een eenvoudige klus, totdat je in de wirwar van agenda’s… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!