Lucienne de Swart genomineerd voor Virtuele Assistent van het jaar

Waarom ik het verdien om Virtuele Assistent van het jaar te worden?

Op Afstand De Beste, dat ben ik; Lucienne de Swart. Ik ben sinds anderhalf jaar vanuit mijn eigen bedrijf werkzaam als Virtuele Assistent, maar hiervoor heb ik ruim 17 jaar als secretaresse op kantoor in loondienst gewerkt. De komst van o.a. smartphones en de introductie van Het Nieuwe Werken heeft het beroep van secretaresse sterk veranderd.  Werk en privé gaan steeds meer in elkaar overlopen en steeds minder mensen gaan plaats- en tijdgebonden werken. Ik vind het niet meer dan logisch om met mijn bedrijf met deze ontwikkelingen mee te gaan.

Vaak ongemerkt gaat een deel van de werkdag verloren aan allerlei ‘bijzaken’. Hoe vaak komt het niet voor dat aan het eind van de werkdag of werkweek blijkt dat je wéér niet toegekomen bent aan dat wat je het leukste vindt? Of dat waar je je geld mee verdient? Als Virtuele Assistent werk ik ‘waanbrekend’. Hoe ik dat doe? Door taken over te nemen, deadlines te bewaken, knelpunten op tijd te signaleren en met mogelijke oplossingen te komen. Daardoor kan mijn opdrachtgever zich 100% bezighouden met zijn/haar core business. Mij inhuren  betekent meer FOCUS, meer efficiëntie, meer OMZET!

Op Afstand De Beste zijn, betekent ook dat mijn klanten weten dat ik dichtbij, benaderbaar en bereikbaar ben. Skype, WhatsApp, mail, telefoon of welk medium mijn opdrachtgever dan ook wil, zorgen ervoor dat ik dat ook ben. Als Virtuele Assistent is ontzorgen toch het belangrijkste!

En het beste bewijs voor mij dat ik Op Afstand De Beste ondersteuning dichtbij bied, is het feit dat de redactie van Zij in Zaken mij heeft opgegeven voor de titel Virtuele Assistent 2012.

Welke taken voer ik op afstand uit

  • Social media ondersteuning; doorvoeren wijzigingen in linkedin en facebook. Twitteraccount bijhouden, twitteren namens klant, via social media te koop staande woningen voor makelaars onder de aandacht brengen via twitter en facebook.
  • Vergaderlocaties zoeken en boeken
  • Bedrijven nabellen
  • Redigeren teksten
  • Redactiewerkzaamheden voor online magazine Zij in Zaken. Werkzaamheden bestaan uit verslaglegging redactievergaderingen via skype. Afhandelen mail. Twitteraccount bijhouden, contacten onderhouden, zorgdragen voor goede communicatie en ‘verbinding’ tussen redactieleden onderling die allemaal decentraal werken
  • Facturen controleren voor een klant (welke facturen zijn nog niet betaald?)
  • (kleine) vertaalklussen/vertaalwerk Engels/Nederlands
  • Offertes uitwerken
  • Mail van klanten bijhouden en namens hen beantwoorden
  • Voorbereiden vergaderingen
  • Projectondersteuning

Online tools

  • Skype
  • Dropbox
  • Wunderkit
  • Central desktop
  • Google docs
  • Social media (twitter, linkedin, facebook, pinterest)
  • Outlook (e-mail)
  • WordPress (bloggen)
  • Datumprikker
  • Onenote

Meer info

Mijn Linkedin profiel
Mijn site

 

Door Marianne Sturman
Op 8 oktober 2012
Blog

Meer uit onze kennisbank

interview-virtueel-assistent-caroline
23 mei 2023 Testimonials

Interview met Virtueel Assistent Caroline

“Ik vind het een leuke combinatie om enerzijds naar de yogastudio te gaan en daar in contact te… Lees verder
Moneypenny-nieuwsbrief
22 mei 2023 In de media

Nieuwsbrief mei 2023

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
Interview in Harper's Bazaar met Marianne Sturman
22 mei 2023 In de media

Interview met Marianne Sturman in Harper’s Bazaar

Hybride én sustainable werken, toen het in 2000 nog haast ondenkbaar was, was Moneypenny hier al… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!