Virtuele Assistent Marie-Claire: “voor mij gaat het om vertrouwen, vrijheid, verantwoordelijkheid en verbondenheid”

Door: Marie-Claire, Virtuele Assistent bij Moneypenny

Twee jaar geleden begon ik als Virtuele Assistent voor Moneypenny. De eerste opdracht die ik uitvoerde was voor een branchevereniging voor ondernemingen die professioneel werkzaam zijn in vastgoedmanagement.

Ik begon eerst als ‘Virtuele’ Assistent op kantoor. Daar werd ik goed ingewerkt om diverse werkzaamheden vanuit thuis uit te kunnen uitvoeren. Een van de werkzaamheden was het nieuws uit de vastgoedbranche op de website van de opdrachtgever te plaatsen. De diverse nieuwsbronnen kreeg ik via de mail binnen. Vervolgens zocht ik uit welk nieuws het meest actueel voor de leden was. Dit werd dan gepubliceerd. Door de moderne technologie konden deze werkzaamheden makkelijk vanuit mijn thuiskantoor worden uitgevoerd.

Daarnaast ben ik zelf helemaal verkocht aan het fenomeen het nieuwe en slimmer werken. Voor mij bestaat het nieuwe en slimmer werken uit vier V’s, namelijk Vertrouwen, Vrijheid, Verantwoordelijkheid en Verbondenheid.
De opdrachtgever moet vertrouwen hebben dat de administratieve/secretariële werkzaamheden in de 24-uurs economie door de Virtuele Assistent worden uitgevoerd. Vanzelfsprekend, hoor je als Virtuele Assistent je afspraken na te komen. Als Virtuele Assistent heb je de vrijheid om de werkzaamheden op een bepaald moment van de dag uit te voeren, mits je kwaliteit en deadlines waarborg. Natuurlijk is de Virtuele Assistent zelf verantwoordelijk om de werkzaamheden op afstand te doen. Erg belangrijk is de communicatie tussen de opdrachtgever en de Virtuele Assistent. Tot slot vind ik verbondenheid ook in het nieuwe en slimmer werken passen. Om met plezier de werkzaamheden als Virtuele assistent uit te voeren moet je ten eerste passie in je werk hebben en vervolgens moet je affiniteit met de business van de opdrachtgever hebben.

Als medewerker van Moneypenny heb ik verschillen werkzaamheden verricht. Erg belangrijk is dat de Virtuele Assistent snel kan schakelen tussen de verschillende opdrachtgevers van Moneypenny. Graag nodig ik je uit om ook mijn volgende blog over telefonische acquisitie/telemarketing te lezen. Deze verschijnt op maandag 3 september.

Marie-Claire is Virtuele Assistent en werkt zowel voor opdrachtgevers van Moneypenny als voor eigen opdrachtgevers. Marie-Claire voert opdrachten uit op het gebied van administratie en als secretariaat. Zij kan bijvoorbeeld zorgen voor email afhandeling, agenda beheer en het maken van afspraken. Daarnaast kan Marie-Claire ook ingezet worden op telemarketing, telefonisch acquisitie, leadgeneratie en markt- en klant onderzoek.

Door Marianne Sturman
Op 6 augustus 2012
Testimonials

Meer inspiratie

Zorgeloos op vakantie met een Virtueel Assistent van Moneypenny
22 juni 2022 Blog

Een Virtual Assistant zorgt ervoor dat jij zorgeloos op vakantie kunt

Waar ga jij deze zomer vakantie vieren? En wil je wel óf niet bereikbaar blijven voor personeel… Lees verder
Interview met Sandra Virtueel Assistent van Moneypenny. Zij werkt remote vanuit Portugal
20 juni 2022 Testimonials

Interview met virtueel assistent Sandra

“Mijn werk als Virtueel Assistent heeft het mogelijk gemaakt dat ik recent naar Portugal ben… Lees verder
Virtueel assistent Maartje werkt slimmer met Briantoss
1 juni 2022 Blog

Slimmer werken met Braintoss

Slimmer werken; Iets waar wij binnen Moneypenny veel waarde aan hechten. We durven wel te beweren… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!