Interview met virtueel assistent en accountmanager Jorien

”Het grootste voordeel vind ik de flexibiliteit; niet werken van 9 tot 5 maar zelf je eigen tijd en dagen indelen. De vrijheid om eigen baas te zijn over je werkdag.”

Deze week interviewden wij virtueel assistent en accountmanager Jorien die graag regie heeft over haar werkdag, zodat geen dag hetzelfde is. In dit interview lees je over haar werk als virtueel assistent en hoe ze als accountmanager opdrachtgevers en VA’s op weg helpt.

Door Bonnie
Op 20 december 2022
Testimonials
interview-jorien

Kan je iets vertellen over je achtergrond? 

Zeker, nadat ik pedagogiek heb gestudeerd ben ik gaan werken bij een flexwerkplekorganisatie als receptioniste. Hier verzorgde ik alle vergaderingen en maakte ik alles gereed. Door te weinig doorgroeimogelijkheden ben ik hierna nog een opleiding gaan doen; Schoevers. Nadat ik deze opleiding had afgrond ben ik gaan werken als directiesecretaresse voor een bedrijf met meer dan 20 franchise supermarkten. Doordat ik ook hier te weinig mogelijkheden zag om mijzelf te ontwikkelen, ben ik iets nieuws gaan zoeken. Ik ben toen officemanager geworden bij een internationaal bedrijf. Bij deze baan ontdekte ik dat ik het liefst samenwerk met verschillende culturen en mensen. Na 3 arbeidsjaren besloten ik en mijn man – die ik bij dit bedrijf heb ontmoet – om te gaan reizen door Zuid-Amerika. Nadat we door Chili en Bolivia hadden gereisd en aankwamen in Peru kwam corona om de hoek kijken en moesten we helaas veel eerder dan gepland terug naar huis.  

Wat jammer zeg! Wat ben je hierna gaan doen? 

Toen we weer thuis waren heb ik ervoor gekozen om te investeren in mezelf met het reisbudget wat ik over had. Ik ben toen de opleiding ‘The New Business Woman Academy’ gaan volgen en tegelijkertijd werkte ik als operationeel manager in een Covid-19 teststraat. Ik kon hier mijn eigen dagen indelen en dat vond ik superfijn. 

Hoe ben je hierna bij Moneypenny terecht gekomen? 

Ik had Moneypenny al eerder voorbij zien komen op Google. Nadat ik klaar was met mijn opleiding heb ik mijn cv gestuurd en binnen de kortste keren was ik aan het werk. Ik ken niet veel mensen in mijn omgeving die een soortgelijke baan hebben, vaak moet ik even uitleggen wat een virtueel assistent precies is.  

Wat trekt je aan om te werken als VA? 

Het grootste voordeel vind ik de flexibiliteit; niet werken van 9 tot 5 maar zelf je eigen tijd en dagen indelen. De vrijheid om eigen baas te zijn over je werkdag.  

Kun je wat vertellen over je opdrachtgevers en welke taken je voor ze uitvoert? 

Ik werk onder andere in het Moneypenny team als accountmanager. Zo organiseer ik de kick-off meeting met de opdrachtgever en VA. In deze meeting bespreken we alle werkafspraken. Verder houd ik tussentijds contact met de VA en de opdrachtgever om te kijken hoe het gaat en zorg ik voor vervanging wanneer een VA met verlof is of ziek is. 

Wat voor situaties maak je als accountmanager mee?

Ik heb een opdrachtgever in mijn portefeuille waarbij de samenwerking met de VA in het begin niet soepel liep. De opdrachtgever gaf aan dat hij het aansturen van de VA lastig vindt. We hebben toen een meeting ingepland waarin we de opdrachtgever en de VA op weg hebben geholpen. Na deze meeting kreeg de VA al snel een compliment over de rust en orde die ze in korte tijd had gebracht.

Wat fijn dat je ze op weg hebt kunnen helpen. Wat voor reacties krijg je zoal van klanten? 

Laatst had ik een evaluatie met een klant die aangaf dat hij erg positief verrast was over de kwaliteit van de VA. Hij was versteld van welke taken zij allemaal uit kan voeren op afstand. Ze zijn nu samen aan het kijken welke werkzaamheden de VA nog meer kan oppakken. Hierdoor is de klant gegroeid naar een groter abonnement met een voordeliger tarief. 

Dat is heel leuk om te horen! Heb je naast Moneypenny nog een andere klant? 

Ja, naast Moneypenny werk ik voor een festivalorganisator in Nederland. Zij hebben het hele jaar door verschillende evenementen, waarvan Defqon de grootste is. Ik zorg, samen met vier andere VA’s, dat alle e-mails omtrent de festivals beantwoord worden. 

Hoe is het om met andere VA’s samen te werken? 

Dat is erg leuk. Je weet wat je aan elkaar hebt en iedereen houdt van orde en efficiëntie. We kunnen elkaar onderling goed helpen.  

Zijn er wat jou betreft ook mindere aspecten van het werken als VA? 

Eigenlijk niet, ook het feit dat je geen fysiek contact hebt met collega’s mis ik niet. We hebben teammeetings en in mijn vrije tijd breng ik veel tijd door met vrienden en familie. Ik spreek en zie dus genoeg mensen.

Heb je nog tips voor andere VA’s? 

Ik vind het zelf altijd erg belangrijk om een terugkoppeling te geven aan de opdrachtgever wanneer er iets gevraagd wordt. Op deze manier weet de opdrachtgever dat je ermee aan de slag gaat en blijft het niet in het midden liggen.  

Ben je ondernemer en zou je graag met een Virtuele Assistent aan de slag willen gaan?

Plan dan een vrijblijvende afspraak in of lees hier meer over onze Virtual Assistance.

Wil jij ook een virtueel assistent inschakelen?

Bekijk de mogelijkheden op onze website of neem direct contact op met Marianne Sturman via 06-51222840. Je mag ook een vrijblijvende afspraak plannen.

Meer inspiratie

Moneypenny-nieuwsbrief
26 januari 2023 Nieuwsbrief

Nieuwsbrief januari

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
interview-met-bonnie-virtueel-social-media-assistent-moneypenny
24 januari 2023 Testimonials

Interview met Virtueel Assistent Bonnie

“Als social media virtual assistant werk ik via Moneypenny voor verschillende opdrachtgevers. Dit… Lees verder
blog-post-moneypenny
17 januari 2023 Blog

Hybride werken – instrument in een krappe arbeidsmarkt

In een krappe arbeidsmarkt is het uiteraard van groot belang om in te spelen op de wensen van… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!