Interview met Virtuele Assistent Désiré – “Ontzorgen, daar krijg ik een goed gevoel van!”

Vorige week interviewden wij Désiré, zij is sinds 3 maanden aan het werk als virtueel assistent. Ze werkte jarenlang voor een retailorganisatie op de vastgoedafdeling, maar na haar verhuizing brak de reistijd haar op. Inmiddels werkt ze in de zorg én als VA bij Moneypenny. Hoe en waarom zij dit werk met elkaar combineert lees je in dit interview.

Door Margot van Veelen
Op 10 juni 2021
Testimonials
Interview_desire_huussen_virtueel_assistent_secretaresse_vastgoed_moneypenny

Hoi Désiré, wil je iets meer vertellen over jezelf?

Jee, dat is altijd lastig hé? Ik ben 51 jaar, getrouwd en heb geen kinderen. Ik zeg altijd; wij hebben een veestapel; we hebben 2 paarden, een kat en een hond. Vanwege de paarden zijn wij 4 jaar geleden verhuisd van Maarsbergen naar het platteland in Zuidwest Drenthe. We wilden graag de paarden aan huis en dit was rondom Utrecht niet te betalen voor ons. We hebben hier een leuk huisje aan een bosrand en rijden dus zo het bos in met onze paarden.

Toen we hierheen zijn verhuisd heb ik eerst nog 1,5 jaar gependeld tussen Drenthe en Renswoude voor mijn werk. Ik werkte 13,5 jaar als secretaresse voor een vastgoed-directeur en de vastgoedafdeling.  Op een gegeven moment ging de reistijd steeds meer tegen staan en besloot ik om het over een andere boeg te gooien. Ik wilde vroeger altijd graag in de zorg aan het werk en besloot dit alsnog te gaan proberen. Toen ben ik een BBL-traject ingegaan als verzorgende IG maatschappelijk zorg. Na 2 jaar ben ik toch gaan twijfelen. Het werk an sich vind ik heel leuk alsmede de omgang met de mensen, maar de verpleegtechnische handelingen bleken mij niet zo te liggen. In november ben ik gestopt met mijn opleiding, gelukkig kon ik wel blijven werken in het verzorgingstehuis in een ondersteunende functie. Dit vind ik enorm leuk.

Naast deze baan werk je ook als VA bij Moneypenny, hoe komt dat zo?

Omdat ik nog wat tijd over had was ik op zoek naar een leuke baan die kon combineren met dit werk.
Zo kwam Moneypenny weer op mijn pad. Ik stond namelijk nog ingeschreven op de nieuwsbrief na een zoektocht van een aantal jaar terug naar werk als VA. Dit leek mij altijd al een functie die goed bij mij zou passen. Toevallig kwam er een vacature vrij en zo is het begonnen. Ik vind de combinatie en afwisseling tussen mijn 2 banen heel erg leuk

Ik moest wel even mijn draai vinden in mijn functie als VA. Je start dan op en hebt het gevoel dat je de hele dag paraat moet staan. Maar dat is helemaal niet zo, al ben je natuurlijk wel bereikbaar voor spoedklussen. Vroeger was ik 32 uur aan het werk voor een baas, maar virtueel assistent zijn is toch een andere tak van sport. Daar moest ik wel even aan wennen.

Hoe heb je je draai gevonden?

Gewoon maar gaan doen. Ik doe nu in de ochtend een screening door de mail en maak dan tijdsblokken per opdrachtgever aan de hand van de prioriteiten en werkdruk. Gelukkig kan ik het grootste deel van mijn planning zelf bepalen.

Hoe combineer je het werk als VA met je privéleven?

Omdat mijn man ook wisselende diensten heeft spreken we vaak wel af wanneer we met de paarden iets gaan doen. Als we dit niet doen zien we elkaar bijna nooit meer, bij wijze van spreken dan natuurlijk. Verder hebben we weinig verplichtingen en dat is erg fijn.

Kun je wat vertellen over je klanten en welke taken je voor ze uitvoert?

Mijn grootste opdracht is voor een stichting als managementassistent. De stichting was op zoek naar een nieuwe managementassistent en als overbrugging hebben ze Moneypenny ingeschakeld. Nadat ze iemand hadden aangenomen heb ik haar nog begeleid en ingewerkt. Hierna zou deze opdracht eindigen maar ze besloten om mij aan te houden als projectassistent. Ik doe nu voornamelijk agendabeheer en af en toe werk ik notulen uit en dergelijke.

Voor een andere opdrachtgever ben ik het aanspreekpunt voor het kantoor en regel ik veel diverse dingen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het regelen van keycards voor nieuwe medewerkers.

Binnenkort heb ik een kick-off gesprek voor een opdracht bij een aannemer. Hier ga ik helpen met de administratie, planning, facturen en andere backoffice zaken. Hier zal ik ook structuur moeten aanbrengen en processen optimaliseren. Dat ontzorgen en alles goed geregeld hebben, daar krijg ik een goed gevoel van.

Zijn er wat jou betreft ook mindere aspecten van het werken als VA? Hoe ga je daarmee om?

Nou ja, je mist natuurlijk wel eens een praatje pot bij het koffiezetapparaat. Je loopt niet zomaar bij iemand binnen. Nu gaat dat per mail of even bellen, maar dat is ook wel weer prettig. Omdat ik in mijn andere baan juist veel contact heb met mensen is dat niet iets wat ik mis in mijn werk als VA.

Wat zijn voor jou de belangrijkste voordelen van werken als VA?

Toch wel dat je je eigen tijd kan bepalen, de regie hebben vind ik prettig. Soms word je hierin wel gestuurd door een opdrachtgever voor een spoedklus, maar dit is altijd in overleg. Een eigen tijdsindeling kunnen maken vind ik heel fijn aan dit werk.

Heb je nog tips voor andere VA’s?

In het begin maakte ik me best wel zorgen; hoe ga ik dit allemaal doen? Alles is nieuw en ik begon met meerdere opdrachten tegelijk. Er komt dan veel op je af en dat is best overweldigend. Maar het is een kwestie van blijven ademhalen, doorgaan en dan valt alles vanzelf op zijn plek. Dat was wel een leerproces voor mij want ik was gewend om voor 1 baas te werken in plaats van voor meerdere.

Heb je zelf interesse om een Moneypenny VA zoals Désiré in te schakelen?

Check onze site of neem direct contact met Marianne Sturman via 06-51222840. Je mag ook een vrijblijvende afspraak inplannen met Marianne.

Aan de slag als VA?

Wil jij ook werken als virtueel assistent bij Moneypenny? Bekijk hier onze huidige vacatures.­­

Meer inspiratie

2 juni 2021 Blog

Slimmer werken – Basecamp

Slimmer werken Iets waar wij binnen Moneypenny veel waarde aan hechten We durven wel te beweren… Lees verder
1 juni 2021 Blog

Moneypenny zoekt virtuele collega’s!

Bekijk de video en ontdek wat werken als VA inhoud… Lees verder
27 mei 2021 In de media

Gratis online masterclass van thuiswerkexpert Marianne Sturman

Werken op een tijd en plaats die jij kiest meer zeggenschap voor jou als medewerker Dat is… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!