Moneypenny heeft een nieuw gezicht!

Door: Marianne Sturman

Met de introductie van een nieuw logo heeft Moneypenny een nieuw gezicht! De verandering was nodig omdat ons vertrouwde beeldmerk niet meer paste bij Moneypenny anno 2018. Moneypenny is na 18 jaar inmiddels een solide onderneming die haar kwaliteit heeft bewezen. De groei zet onverminderd door: het afgelopen jaar is het aantal klanten dat gebruik maakt van onze Virtuele Assistenten (VA’s) opnieuw verdubbeld. Ook is de – digitale – organisatie nog verder geprofessionaliseerd. Wij vinden dat onze nieuwe huisstijl het elan van Moneypenny goed uitstraalt. En we hopen natuurlijk dat jij dat met ons eens bent.

Geschiedenis van ons beeldmerk

Het jaar 2000, toen we als startup onze deuren openden, stond in het teken van de eerste dotcom bubble. Vandaar de onderstreping van de letters om een clickable link aan te duiden, de .nl achter onze naam en de omgekeerde apenstaart onder het logo. Opvallend aan ons eerste beeldmerk is de typografie, waarbij we bewust kozen voor de ‘typemachine letter’, met daarmee een knipoog naar het secretaresse vak.

Al in 2004 besloten we het roer om te gooien en een geheel nieuwe huisstijl te laten ontwikkelen. We wilden vooral professioneel, serieus en robuust overkomen. Dat is uitstekend gelukt.

Later hoorden we wel eens dat het logo deed denken aan een financiële dienstverlener (in combinatie met de naam bestaande uit de woorden Money en Penny) of de belastingdienst, een associatie waar we minder blij mee waren :-).

Het idee achter ons nieuwe logo

Bij de ontwikkeling van ons nieuwe beeldmerk heeft onze ontwerper, Remco van den Hout van Digital Chefs, veel vrijheid gekregen. Als randvoorwaarden golden herkenbaarheid en gebruik van de huidige huisstijl kleuren. Verder wilden we graag een visualisatie van onze missie.

En we zijn bijzonder blij met het resultaat! De Y met stip staat symbool voor gelukkige – en dus productieve – medewerkers als gevolg van onze visie op leiderschap: geef medewerkers zeggenschap over hoe, waar  en wanneer ze hun werk doen. Het boogje staat voor verbondenheid in de breedste zin van het woord: met Moneypenny, met opdrachtgevers, met elkaar, mogelijk gemaakt door technologie.

Shaping the future of work

Onze medewerkers en klanten zijn er, net als wij, van overtuigd dat werken in de toekomst niet meer afhankelijk is van tijd en plaats. Wij bedienen organisaties die flexibeler willen worden en medewerkers die geloven dat een goede werk-privé balans essentieel is voor werkgeluk.

Maar soms vinden onze klanten het ook lastig om dit in de praktijk toe te passen. Want willen en
kunnen zijn niet altijd hetzelfde. Daar hebben ze hulp bij nodig! Want hoe zorg je bijvoorbeeld dat je connectie houdt met iedereen? En dat mensen productief zijn en blijven? Dat je de controle niet verliest? En dat flexibel werken juist zorgt voor focus?

Wij helpen je graag op korte termijn met deze vraagstukken en meer. Want the future of work is now!

Neem gerust contact op met Marianne Sturman of Susan Smulders om vrijblijvend met ons te sparren over deze thema’s.

Door Marianne Sturman
Op 3 april 2018
Blog
logo_Moneypenny_2000_2004_2018.png

Meer inspiratie

Oprichters Moneypenny delen 22 jaar ervaring in boek: Hybride wérkt
23 september 2022 In de media

Oprichters Moneypenny delen 22 jaar ervaring in boek: Hybride wérkt

Persbericht Moneypenny – Amsterdam, 23 september 2022 Vanaf vandaag is het boek Hybride wérkt… Lees verder
Moneypenny nieuwsbrief
22 september 2022 Nieuwsbrief

Nieuwsbrief september

Deze nieuwsbrief wordt maandelijks verzonden aan al onze klanten en relaties. Wil je ook op de… Lees verder
Belangen in balans bij hybride werken - Moneypenny bite
21 september 2022 Blog

Moneypenny-bite ‘Belangen in balans bij hybride werken’

Gedurende de coronacrisis heeft werkend Nederland noodgedwongen kennisgemaakt met thuiswerken. Een… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!