Techblog van Leila: app voor ‘digitaal detoxen’ en toch bereikbaar blijven

Door: Leila Mulder

Technologie maakt ons leven op veel manieren makkelijker. Onderweg, in huis, maar ook zeker op het werk. Elke maand deelt Leila Mulder (marketing strateeg en tech-lover) de nieuwste, beste en meest handige tools en gadgets. Ben je weer helemaal op de hoogte!

door 2/5/2017 0 reacties ,

Beter concentratie en meer focus met Offtime

Ken je dat? Dat je lekker aan het werk bent, maar de hele tijd gestoord wordt door binnenkomende berichtjes, social media alerts en andere oh zo belangrijke dingen? Daar kun je nu iets aan doen! Geen afleidingen meer, maar wel gewoon bereikbaar zijn voor die ene belangrijke klant of je lief? There’s an app for that! En hij heet Offtime.

Oftftime bestaat uit 3 elementen die, zoals ze dat zelf zo mooi zeggen, zorgen voor ‘digital balance and digital detox’. Dus. De app houdt bij hoe vaak en hoeveel je je device gebruikt en vergelijkt dat met andere dagen en weken. Je kunt persoonlijke doelen instellen die je helpen om het gebruik van je smartphone terug te dringen. En je kunt Offtime instellen; tijd die je gebruikt om te focussen en waarin je niet gestoord wordt door allerlei meldingen. De app blokkeert deze namelijk voor een bepaalde, door jou opgegeven, tijd. Na deze periode krijg je ze gewoon allemaal weer binnen. Geen zorgen dus, je mist niks ;-) Je kunt in de app ook aangeven wie je wel mag storen (alleen Android). Dus als deze mensen je nodig hebben, ben je nog gewoon bereikbaar.

De app is gratis. Maar om er echt iets aan te hebben, kun je beter de betaalde versie aanschaffen. Kosten: euro 2,99.

To do lijstjes doen

Je kent (en hebt) ze waarschijnlijk wel… Maar al die papieren lijstjes zijn niet altijd handig. Want je to do lijstje wil je natuurlijk gewoon altijd bij je hebben. En dus is je smartphone DE uitgelezen plek om je to do lijstjes op bij te houden. Dat kun je natuurlijk gewoon in je notities doen. Maar je kunt er ook een app voor gebruiken. Bijvoorbeeld Wunderlist: een eenvoudige app die je helpt bij het maken en beheren van je takenlijsten (warm aanbevolen door veel Moneypenny klanten!). In de app kun je je taken vastleggen, delen en aangegeven of en wanneer ze voltooit zijn. Wonderlist synchroniseert meteen op laptop, smartphone, smartwatch en tablet dus je weet altijd en overal hoever je bent met je to do lijstje!

Wat je er nog meer mee kan? Nou bijvoorbeeld dit!

  • Herinneringen instellen zodat je deadlines nooit meer vergeet (en verjaardagen, die ook)
  • Subtaken, notities, bestanden, links en meer toevoegen aan een taak op je lijstje zodat je alles bij de hand hebt
  • Takenlijstjes delen met collega’s, vrienden en familie zodat je taken kunt verdelen (en dat is altijd fijn!)

Dus als je van to do lijstjes houdt en zoekt naar een digitale oplossing dan is dit toch wel DE app. Ook deze app is gratis. Maar als hij bevalt en je wilt echt gebruik maken van alle mogelijkheden die de app biedt, dan geldt ook hier dat je beter de betaalde versie kunt gebruiken. Kosten: euro 4,99.

Bronvermelding: Wunderlist, Offtime.

  • TAGS:  ,
  • CATEGORIE:  Leila's tech blog, Slimmer werken, samenwerken & organiseren
  • Geen reacties

    Reageren

    (verplicht)