Sollicitatiegesprek met Eline: Kitesurfinstructeur én Virtueel Assistent

Een erg leuke bijkomstigheid van mijn werk is dat ik regelmatig inspirerende sollicitatiegesprekken voer met mensen die graag als Virtueel Assistent (VA) bij Moneypenny aan de slag willen. Zo had ik laatst een telefonisch interview met sollicitant Eline. Zij woont in Spanje (meestal), is kitesufinstructeur en wil dat combineren met een job als VA voor Nederlandse bedrijven.

door 25/4/2018 0 reacties , ,
Eline in de lucht

Je bent marketeer én kitesurfinstructeur en je wil VA worden, hoe zit dat?

Inderdaad, ik ben marketingprofessional en vier jaar geleden heb ik het roer omgegooid om in Spanje kitesurfinstructeur te worden. Ik geniet nog steeds enorm van de keuze voor een vrijere manier van leven, waarbij ik afwisselend in Spanje en in Nederland ben. Wat ik na vier jaar wel merk is dat de focus op puur het geven van kitesurf lessen te nauw voor mij is. Ik wil erg graag weer 'met mijn hoofd' aan de slag. En wat is nou een betere job dan dat van VA, waarbij ik mijn passie in en op het water kan combineren met flexibel in te delen, intellectueel uitdagend werk. Wat mij betreft een absolute win-win!

Ik zie op je CV dat je ook voor grote bedrijven hebt gewerkt. Voel je je comfortabel met onze klantenkring, meest ondernemers in het MKB van eenmanszaken tot middelgrote bedrijven?

Ik kies er bewust voor om binnen het MKB werken! Wat ik minder leuk vond aan het functioneren binnen een grotere onderneming is dat je vaak maar een radertje was in het grotere geheel. Je had een afgebakend, specialistisch gebied waar je je mee bezig hield. Ik word blij van veel verschillende dingen aanpakken en me met meerdere onderwerpen bezighouden.

Stel, je gaat als VA starten, hoe ziet jouw dag er dan uit?

Aangezien de wind hier meestal pas om een uurtje of vier 's middags opsteekt, kan ik voor die tijd mijn VA werk doen. En omdat ik een ochtendmens ben, zit ik graag al vanaf 7.00 uur achter mijn computer. Ik kan dus behoorlijk wat uren voor klanten aan de slag op een dag. En je mag me helemaal volstoppen met leuke klanten, hoor! :-)

Voor welke werkzaamheden mogen we jou inzetten?

Natuurlijk mag je me altijd in mijn vakgebied inzetten, dus voor werkzaamheden op het gebied van marketing, contentmanagement en -creatie en social. Verder heb ik ervaring met redactiewerk (ontwikkeling en correctie van cursusmateriaal), community en project management. Door mijn uitgebreide buitenlandervaring beheers in Nederlands, Engels en Duits op native niveau, dat kan voor sommige klanten ook goed van pas komen.

Onze klanten willen vaak ontzorgd worden op het gebied van zaken als email en agenda management, reizen regelen etc., hoe kijk je daar tegenaan?

Geen enkel punt, dat vind ik juist leuk om te doen. Ik ben een ongelofelijke regelaar en heb aandacht voor detail. De diversiteit aan taken is juist wat mij aanspreekt in de baan van VA.

Als VA moet je zeer tech savvy zijn, herken je jezelf daarin?

Jazeker, ik ben heel handig met ICT tools. Ook ben ik iemand die graag slim wil werken, dus als iets makkelijker kan, regel ik dat. Zo moest ik vroeger in een van mijn banen maandelijks ingewikkelde rapportages in MS Excel maken. Mijn collega's waren daar altijd uren mee bezig, maar omdat het me stoorde dat het zoveel tijd kostte heb ik een template in MS Excel ontwikkeld, waarin ik de gegevens met een druk op de knop kon inlezen.

Ik ben overtuigd! Wanneer kan je beginnen? :-)

Ha, ha, ik ben per direct beschikbaar. Zodra je klanten voor me hebt, waarvan je denkt dat die bij me passen, dan hoor ik graag van je.

Meer weten?

Als je in aanmerking wil komen voor werken als VA, ga dan naar onze Jobs pagina.
Overweeg je een VA in te schakelen omdat je het te druk hebt? Vraag dan hieronder meer info aan of neem direct contact op met Marianne Sturman (06-51222840).

  • TAGS:  , ,
  • CATEGORIE:  Mens & Organisatie
  • Geen reacties

    Reageren

    (verplicht)