Op 16 juni 2011 gaf Marianne Sturman tijdens een bijeenkomst van Viadesk een presentatie over de inzet van social media bij Moneypenny. Bekijk hier de presentatie: Moneypenny en Social Media - Viadesk

Marianne Sturman

 

Het Nieuwe Werken en social media

Voor succesvol ‘nieuw werken’ zijn er drie domeinen die je moet inrichten. De facilitaire kant, zoals de werkplekken, de ICT-hulpmiddelen en het werken en samenwerken op afstand. Bij de inrichting van werken en samenwerken gaat het bijvoorbeeld om de manier van communiceren, leiderschapsstijl en cultuurwaarden.

Hoe passen social media bij deze drie aandachtsgebieden? Ik schaar social media onder de noemer ICT-hulpmiddelen. Social media zie ik als een vernieuwende communicatietool waarmee mensen op afstand met elkaar in contact komen, communiceren en samenwerken. Het is een hulpmiddel, en bovendien een bijzonder effectief middel, zowel voor interne processen als voor externe communicatie. Een bijkomend voordeel: social media zijn snel en makkelijk in te zetten en grote investeringen zijn niet nodig.

Bij Moneypenny passen wij social media zowel intern toe, ter ondersteuning van de bedrijfprocessen, als extern, als communicatie- en marketingtool. Voor de duizenden kandidaten in ons bestand hebben we een interactief intranetplatform, waar wij actuele vacatures snel onder de aandacht brengen en waar kandidaten direct op kunnen reageren. Via dit platform wisselen wij ook documenten uit en werken we samen in projectgroepen. Daarnaast delen we hier met onze kandidaten nieuws en praktische tips en ieder kan onderling en met onze medewerkers discussies voeren. Voor de externe kant zetten we ook diverse social media in, zoals Twitter, YouTube, ons eigen blog en artikelen voor sites van derden.

De essentie van Het Nieuwe Werken is voor mij is dat werken door technologie onafhankelijk(er) is geworden van tijd en plaats. Dit biedt ongekende mogelijkheden voor organisaties om hun arbeidskrachten op een efficiëntere en slimmere manier in te zetten en heeft tegelijkertijd als voordeel dat medewerkers ook flexibeler kunnen werken. Een juiste mix van social media is daarbij niet alleen een effectief middel, maar ook bijzonder inspirerend!

 

  • TAGS:  , ,
  • CATEGORIE:  Praktijkvoorbeelden
  • Geen reacties

    Reageren

    (verplicht)