Interview met opdrachtgever Martijn Sinkeler van gayprideboot.nl

Deze week is het Pride week in Amsterdam. Laat het nou net zo zijn dat één van onze klanten al 10 jaar lang leverancier is van zo’n 14 tot 20 prachtige boten tijdens de Pride: Gayprideboot.nl. Omdat wij ontzettend trots zijn op deze opdrachtgever en ook erg geïnteresseerd zijn in het ontstaan en de werkwijze van dit bedrijf, hebben we eigenaar en founder Martijn Sinkeler geïnterviewd. Sinds 1,5 jaar werkt Martijn samen met Moneypenny en wordt hij ondersteund door onze Virtuele Assistente Cornelia. Wij spraken Martijn onder andere over het ontstaan van gayprideboot.nl, de aanloop naar de Pride toe en de ontwikkelingen van de markt. Wist je bijvoorbeeld dat je je als organisatie met een concept moet aanmelden en uitgekozen moet worden om mee te doen aan de botenparade? Lees hieronder het hele interview!

Door Marianne Sturman
Op 2 augustus 2019
Succesverhalen

Ha Martijn! Bedankt dat je tijd voor ons hebt willen maken in -wat ik mij kan voorstellen- de drukste week van het jaar. Hoe gaat het? Kun je mij wat vertellen over Gayprideboot.nl en het ontstaan ervan?

We hebben het inderdaad ontzettend druk deze laatste weken. Elk jaar zijn wij leverancier voor zo’n 14 tot 20 boten voor de Pride Parade in Amsterdam. Daarnaast leveren we ook boten voor Alkmaar Pride, Utrecht Canal Pride en Den Haag Pride. We hebben een groot scala aan opdrachtgevers die vragen om hoge kwaliteit, een persoonlijke benadering en een vakkundig advies.

Wij zijn dit bedrijf in eerste instantie 10 jaar geleden begonnen, omdat wij toen zelf twee keer met een boot mee wilden varen. Echter was er toen weinig tot geen aanbod en onze ervaringen met de leveranciers die er wel waren stelden ons zo teleur dat we dachten: “Dat moeten wij zelf beter kunnen!”  Zo is het eigenlijk allemaal begonnen. We zagen een gat in de markt en wilden die zelf gaan vullen met onze professionaliteit en persoonlijke benadering.

Hiervoor werkte ik in de marketing en communicatie, vanuit die hoek steken we het dan ook echt in. Wij begrijpen namelijk dat bedrijven willen graag communiceren dat zij trots achter de Pride staan en dat is dus waar we onze marketing/communicatie achtergrond inzetten.

Wij leveren nu voor corporate bedrijven, politieke partijen, stichtingen, maar ook particulieren. We hebben een heel divers publiek. We zijn er trots op dat we uitblinken in het feit dat we een betrouwbaar bedrijf zijn, wat alles gewoon op een nette manier afhandelt. Iets wat wij in het verleden dus hebben gemist in deze branche.  

Gayprideboot.nl biedt een full service aan. Wij starten met een concept design, we verzorgen de concept planning, dienen concepten in, we denken mee binnen een budget en leveren de boot. We verzorgen daarnaast ook geluid, special effects, aankleding van de boot en mensen, catering op de boot en veiligheidsaspecten.

We vinden het het leukste als er speciale verzoeken langskomen. Als een opdrachtgever open staat voor een uniek concept, dan voeren wij dat graag uit. Het kan ons niet speciaal genoeg zijn. Roep maar en wij gaan het maken! Dat is Gayprideboot.nl in het kort!

Hoe zien jullie weken er voor de pride er ongeveer uit?

Het proces begint eigenlijk al in december, dan krijgen we de aanvragen binnen en gaan we aan de slag met het creëren van de concepten die we later indienen bij de gemeente voor de loting.

Loting?

Ja, sinds een aantal jaar is er een loting. Alle potentiële deelnemers moeten eerst hun concepten indienen en die worden dan beoordeeld. Elk jaar doen er maximaal 80 boten mee aan de Amsterdam Pride en er is altijd een over inschrijving. Dus het concept moet echt goed genoeg zijn, anders val je af.

Wat bijzonder zeg! Dat wist ik niet. Kun je zo een bepaalde boot voor je halen, die jullie hebben gemaakt, die je echt is bijgebleven?

Zeker! Eentje die mij erg is bijgebleven is de Pridestream boot van KPN in 2015. Dat was een bijzonder project, omdat daar een 360 graden camera op stond. Het was een boot vol met technologie, die een livestream in 360 graden faciliteerde gedurende het hele event. Dit was zo bijzonder omdat vooral mensen in landen waarbij de LGBTQ+ gemeenschap nog niet zo “vrij” is mee konden kijken en genieten van de Pride. Het publiek thuis ervaarde op deze manier hoe het is om mee te varen door de grachten tijdens dit evenement, dankzij de 360 graden camera.. Er stonden dus geen “echte” personen op de boot, maar er keken online via die boot meer mensen mee dan al het publiek bij elkaar, van alle boten, op die dag. 

Geweldig! Dus volle bak aan het werk de aankomende dagen! Vaar je zelf ook nog mee dit weekend?

Ja, inderdaad hard aan de slag! Deze week is het tot zaterdag echt de aller drukste periode van het jaar. Zelf vaar ik al 10 jaar niet meer mee. Nou ja… Ik vaar wel mee met een productie bootje, zodat we er voor de opdrachtgevers kunnen zijn. Dat is eigenlijk ook een prachtige manier om het event mee te maken. Geweldig om alle boten zo goed te kunnen zien en te aanschouwen wat er dan allemaal van ons tussen vaart. Dat is echt heel bijzonder! Zo’n dag voelt niet eens als werk meer.

Tot slot. Als één van onze opdrachtgevers maak je gebruik van een Virtuele Assistent (VA). Zou je het leuk vinden om kort wat te vertellen over jouw VA en hoe zij bijdraagt aan het succes van Gayprideboot.nl?

Uiteraard. Mijn VA Cornelia is een volwaardig lid van ons team geworden. Ze voert vooral veel administratieve taken uit, maar doet eigenlijk ook allerlei andere dingen voor ons… Een stukje inkoop, een stukje verzenden van orders, betalingen, klanten te woord staan en kleine snelle taken tussendoor. Ze speelt vaak snel in op dat soort dingen. Ik vind dat heel bijzonder en zo kan ik mijzelf vrij spelen voor het bedenken en uitvoeren van de creatieve concepten. Ik kan haar een bepaalde kluif werk geven en dan bijt ze zich daar wel doorheen. Prachtig om te zien.

Waarom heb je gekozen voor een VA?

Wij werken altijd al heel veel in de cloud, eigenlijk is het hele bedrijf “in de cloud”. Op het fysiek bouwen van de boten na, werken we allemaal online en kan iedereen ook werken waar hij of zij wilt. Daarom was de keus voor een VA ook snel gemaakt!

Meer weten?

Wij wensen Martijn, Cornelia en het team heel veel plezier en succes aankomend weekend tijdens de Parade! Benieuwd naar het bedrijf? Vind hier de website en hun Insta pagina.

Overweeg je zelf de inzet van een VA van Moneypenny? Klik op de groene knop hieronder en we nemen snel – uiteraard geheel vrijblijvend – contact met je op.

Meer uit onze kennisbank

Werving en selectie van Moneypenny VA's
Blog FAQ

Hoe selecteert Moneypenny haar VA’s?

In een tijdperk waarin flexibiliteit en remote werken steeds meer de norm worden, is kennis over de… Lees verder
Het verschil tussen een secretaresse op kantoor en een virtueel assistent
5 maart 2024 Blog FAQ

Wat is het verschil tussen een secretaresse op kantoor en een virtual assistant?

In een tijd van toenemende integratie tussen fysiek en virtueel werken is het de vraag of het… Lees verder
agenda gratis webinars moneypenny
3 maart 2024 Gratis webinars

Agenda gratis webinars

Op regelmatige basis biedt Moneypenny gratis webinars aan over thuiswerken en hybride werken en over… Lees verder

Zet Moneypenny aan het werk!

Benut de energie van Moneypenny, de remote-expert.
Dan geven we ook jouw business een boost!