Mini-seminar 23 november: De toekomst van het secretariaat

Het klassieke secretariaat (met vaste secretaresses op kantoor voor iedere manager of team) bestaat  vrijwel niet meer, maar dat betekent niet dat er geen behoefte is aan secretariële ondersteuning in organisaties .  Veel organisaties zoeken naar nieuwe manieren om hun secretariaat  aan te laten sluiten op de wensen en eisen van de toekomst –

  • qua werkzaamheden (welke dienstverlening levert het secretariaat en welke niet?)
  • qua werkwijze (waarom kan de secretaresse wel of juist niet thuiswerken?)
  • qua organisatie (hoe organiseer je persoonsgebonden en persoonsonafhankelijke taken?)
  • qua kostenniveau (hoeveel mag de toegevoegde waarde van een secretariaat kosten?)
  • en hou je het secretariaat in huis of ga je (deels) outsourcen?

Moneypenny levert al ruim 17 jaar secretariële en administratieve ondersteuning die verder gaat dan van 9.00 tot 17.00 op kantoor werken. In die tijd hebben wij een schat aan ervaring opgedaan over de (on)mogelijkheden op bovenstaande thema’s. Op 23 november organiseren we hierover een mini-seminar waarin we graag met je hierover in gesprek gaan.

Programma

  • Welkom en kennismaking (15 min)
    Voorstel rondje incl. inventarisatie van vraagstukken rond het secretariaat bij de deelnemers
  • Het secretariaat in 2025 (presentatie en discussie – 45 min)
    • Ontwikkelingen in werkzaamheden en manier van werken
    • Impact van ICT en digitalisering
    • Nieuwe organisatie vormen voor het secretariaat
  • Deep dives (handvat voor discussie in je eigen organisatie) – (45 min in kleine groepjes – deelnemers kiezen een thema)
    • Service levels voor secretariële ondersteuning
    • Ondersteuning op afstand en thuiswerken voor het secretariaat
    • Hindernissen in het zoeken naar een nieuwe organisatie vorm
    • flexibele schil en outsourcing van het secretariaat
  • Terugkoppeling discussies en afronding (15 min)
  • Borrel

Voor wie

Het gratis mini-seminar is exclusief voor senior managers, directieleden en HR professionals die  verantwoordelijk zijn voor het secretariaat  in hun organisatie. Herken je de bovenstaande thema’s? Schrijf je dan nu in voor 23 november.

Wanneer en waar

Het mini-seminar: De toekomst van het secretariaat vindt plaats op 23 november 2017 van 15.00-17.00 uur met aansluitend een borrel in Abcoude.

Aanmelden

Klik hier om je aan te melden.